Sto let Aera Vodochody: firma hledá cestu, jak nahradit klíčovou zakázku
1
/
57
Přehled fotografií
Zavřít
Aero L-159 české armády
|
Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym - Wikimedia Commons
Historie Aera Vodochody: Úspěšný vojenský typ Ab-11 posloužil též firmě k akvizičnímu turné kolem celé Evropy a severní Afriky, s posádkou škpt. Vilém Stanovský a mechanik František Šimek roku 1926. Mezipřistání v marockém Rabatu – mechanik pózuje na křídle, pilot před ním v klobouku.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody:
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody:
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody:
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Zájem vojenských hodnostářů– příslušníci francouzské mise i českoslovenští důstojníci obhlíží prototyp stíhacího Ae.02 během 1. národního leteckého mítinku v Praze – Kbelích (1921).
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Motor Škoda L v trupu A-30 dává poznat svou sílu – zkoušce přihlíží i sám šéfkonstruktér inž. Antonín Husník, ten v placaté čepici (1928).
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Aero A-18C
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Formace letounů Aero A-230
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Aero A-10. Tento kus je dnes exponátem leteckého muzea v Kbelích
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: První výcvikový letoun A-1, zalétaný v prototypu na sklonku roku 1919 a dodávaný v sérii pětatřiceti kusů armádě od dubna 1920. Na obrázku A-1.25 (čili pětadvacátý vyrobený) u 1. leteckého pluku v Praze – Kbelích.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Pan ministr Antonín Srba s chotí, představitel Ministerstva veřejných prací, pod které spadalo civilní letectví – nezbytný hybatel při zavedení licenční výroby dopravního de Havillandu D.H. 50 (1925).
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: V licenci vyráběný Š-2 je vytlačován před firemní hangár v Praze – Kbelích (1922) – zalétávání vojenského letounu může být zahájeno.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Letadla Aero se pohybovala na nejednom místě ve světě – vlečný A-29 s plováky v jugoslávské Boce Kotorské na střelnici námořnictva (1926).
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Dáma a letadlo spolu vždy dobře ladí – zvláště v případě technicky vytříbeného, záhy poválečného aerotaxi Ae-45 (1949).
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Výstavba nové výrobní haly ve Vodochodech. Sem se Aero přestěhovalo v roce 1953.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Aero 45 využívané jako aerotaxi.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: L-29 Delfín - prototyp.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: První proudový cvičný letoun vyráběný v Aeru – L-29 Delfín.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: MiG 21, který Aero licenčně vyrábělo.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Aero L-39
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Projekt malého dopravního letadla Aero Ae270, který se neprosadil.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Předchůdce současného ředitele Ladislav Šimek s letounem Ae270
|
Zdroj: E15 Michael Tomes
Historie Aera Vodochody: Dvoumístná verze L-159 T2 v barvách českého letectva.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Letoun L-159
|
Zdroj: čtk
Historie Aera Vodochody: Aero L-159A ve službách českého letectva.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Letoun L-159
|
Zdroj: čtk
Letoun L-159
|
Zdroj: čtk
Letoun L-159
|
Zdroj: čtk
Letoun L-159
|
Zdroj: čtk
L-159 v hangáru Aera Vodochody
|
Zdroj: E15 Stepan Bruner
Aero L-159 Alca české armády
|
Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym
Aero L-159 Alca
|
Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym
Aero L-159
|
Zdroj: ctk
Historie Aera Vodochody: První let nového letounu L-39NG, který se uskutečnil 22.12.2018 na letišti Vodochody (LKVO), letoun pilotoval David Jahoda a Vladimír Továrek.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Historie Aera Vodochody: Rollout Aero L-39NG, který se odehrál 12.10.2018 v areálu továrny Aero.
|
Zdroj: Aero Vodochody
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Současný šéf Giuseppe Giordo
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Současný šéf Giuseppe Giordo
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero Vodochody
|
Zdroj: Michael Tomeš/E15
Zavřít