Sto let Aera Vodochody: firma hledá cestu, jak nahradit klíčovou zakázku

2/57
Přehled fotografií
Zavřít
  • Aero L-159 české armády
    Aero L-159 české armády| Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym - Wikimedia Commons
  • Historie Aera Vodochody: Úspěšný vojenský typ Ab-11 posloužil též firmě k akvizičnímu turné kolem celé Evropy a severní Afriky, s posádkou škpt. Vilém Stanovský a mechanik František Šimek roku 1926. Mezipřistání v marockém Rabatu – mechanik pózuje na křídle, pilot před ním v klobouku.
    Historie Aera Vodochody: Úspěšný vojenský typ Ab-11 posloužil též firmě k akvizičnímu turné kolem celé Evropy a severní Afriky, s posádkou škpt. Vilém Stanovský a mechanik František Šimek roku 1926. Mezipřistání v marockém Rabatu – mechanik pózuje na křídle, pilot před ním v klobouku.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody:
    Historie Aera Vodochody:| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody:
    Historie Aera Vodochody:| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody:
    Historie Aera Vodochody:| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Zájem vojenských hodnostářů– příslušníci francouzské mise i českoslovenští důstojníci obhlíží prototyp stíhacího Ae.02 během 1. národního leteckého mítinku v Praze – Kbelích (1921).
    Historie Aera Vodochody: Zájem vojenských hodnostářů– příslušníci francouzské mise i českoslovenští důstojníci obhlíží prototyp stíhacího Ae.02 během 1. národního leteckého mítinku v Praze – Kbelích (1921).| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Motor Škoda L v trupu A-30 dává poznat svou sílu – zkoušce přihlíží i sám šéfkonstruktér inž. Antonín Husník, ten v placaté čepici (1928).
    Historie Aera Vodochody: Motor Škoda L v trupu A-30 dává poznat svou sílu – zkoušce přihlíží i sám šéfkonstruktér inž. Antonín Husník, ten v placaté čepici (1928).| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Aero A-18C
    Historie Aera Vodochody: Aero A-18C| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Formace letounů Aero A-230
    Historie Aera Vodochody: Formace letounů Aero A-230| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Aero A-10. Tento kus je dnes exponátem leteckého muzea v Kbelích
    Historie Aera Vodochody: Aero A-10. Tento kus je dnes exponátem leteckého muzea v Kbelích| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: První výcvikový letoun A-1, zalétaný v prototypu na sklonku roku 1919 a dodávaný v sérii pětatřiceti kusů armádě od dubna 1920. Na obrázku A-1.25 (čili pětadvacátý vyrobený) u 1. leteckého pluku v Praze – Kbelích.
    Historie Aera Vodochody: První výcvikový letoun A-1, zalétaný v prototypu na sklonku roku 1919 a dodávaný v sérii pětatřiceti kusů armádě od dubna 1920. Na obrázku A-1.25 (čili pětadvacátý vyrobený) u 1. leteckého pluku v Praze – Kbelích.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Pan ministr Antonín Srba s chotí, představitel Ministerstva veřejných prací, pod které spadalo civilní letectví – nezbytný hybatel při zavedení licenční výroby dopravního de Havillandu D.H. 50 (1925).
    Historie Aera Vodochody: Pan ministr Antonín Srba s chotí, představitel Ministerstva veřejných prací, pod které spadalo civilní letectví – nezbytný hybatel při zavedení licenční výroby dopravního de Havillandu D.H. 50 (1925).| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: V licenci vyráběný Š-2 je vytlačován před firemní hangár v Praze – Kbelích (1922) – zalétávání vojenského letounu může být zahájeno.
    Historie Aera Vodochody: V licenci vyráběný Š-2 je vytlačován před firemní hangár v Praze – Kbelích (1922) – zalétávání vojenského letounu může být zahájeno.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Letadla Aero se pohybovala na nejednom místě ve světě – vlečný A-29 s plováky v jugoslávské Boce Kotorské na střelnici námořnictva (1926).
    Historie Aera Vodochody: Letadla Aero se pohybovala na nejednom místě ve světě – vlečný A-29 s plováky v jugoslávské Boce Kotorské na střelnici námořnictva (1926).| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Dáma a letadlo spolu vždy dobře ladí – zvláště v případě technicky vytříbeného, záhy poválečného aerotaxi Ae-45 (1949).
    Historie Aera Vodochody: Dáma a letadlo spolu vždy dobře ladí – zvláště v případě technicky vytříbeného, záhy poválečného aerotaxi Ae-45 (1949).| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Výstavba nové výrobní haly ve Vodochodech. Sem se Aero přestěhovalo v roce 1953.
    Historie Aera Vodochody: Výstavba nové výrobní haly ve Vodochodech. Sem se Aero přestěhovalo v roce 1953.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Aero 45 využívané jako aerotaxi.
    Historie Aera Vodochody: Aero 45 využívané jako aerotaxi.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: L-29 Delfín - prototyp.
    Historie Aera Vodochody: L-29 Delfín - prototyp.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: První proudový cvičný letoun vyráběný v Aeru – L-29 Delfín.
    Historie Aera Vodochody: První proudový cvičný letoun vyráběný v Aeru – L-29 Delfín.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: MiG 21, který Aero licenčně vyrábělo.
    Historie Aera Vodochody: MiG 21, který Aero licenčně vyrábělo.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
    Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
    Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
    Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Aero L-39
    Historie Aera Vodochody: Aero L-39| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
    Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
    Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Projekt malého dopravního letadla Aero Ae270, který se neprosadil.
    Historie Aera Vodochody: Projekt malého dopravního letadla Aero Ae270, který se neprosadil.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Předchůdce současného ředitele Ladislav Šimek s letounem Ae270
    Předchůdce současného ředitele Ladislav Šimek s letounem Ae270| Zdroj: E15 Michael Tomes
  • Historie Aera Vodochody: Dvoumístná verze L-159 T2 v barvách českého letectva.
    Historie Aera Vodochody: Dvoumístná verze L-159 T2 v barvách českého letectva.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Letoun L-159
    Letoun L-159| Zdroj: čtk
  • Historie Aera Vodochody: Aero L-159A ve službách českého letectva.
    Historie Aera Vodochody: Aero L-159A ve službách českého letectva.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Letoun L-159
    Letoun L-159| Zdroj: čtk
  • Letoun L-159
    Letoun L-159| Zdroj: čtk
  • Letoun L-159
    Letoun L-159| Zdroj: čtk
  • Letoun L-159
    Letoun L-159| Zdroj: čtk
  • L-159 v hangáru Aera Vodochody
    L-159 v hangáru Aera Vodochody| Zdroj: E15 Stepan Bruner
  • Aero L-159 Alca české armády
    Aero L-159 Alca české armády| Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym
  • Aero L-159 Alca
    Aero L-159 Alca| Zdroj: CC BY-SA 2.0: Milan Nykodym
  • Aero L-159
    Aero L-159| Zdroj: ctk
  • Historie Aera Vodochody: První let nového letounu L-39NG, který se uskutečnil 22.12.2018 na letišti Vodochody (LKVO), letoun pilotoval David Jahoda a Vladimír Továrek.
    Historie Aera Vodochody: První let nového letounu L-39NG, který se uskutečnil 22.12.2018 na letišti Vodochody (LKVO), letoun pilotoval David Jahoda a Vladimír Továrek.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Historie Aera Vodochody: Rollout Aero L-39NG, který se odehrál 12.10.2018 v areálu továrny Aero.
    Historie Aera Vodochody: Rollout Aero L-39NG, který se odehrál 12.10.2018 v areálu továrny Aero.| Zdroj: Aero Vodochody
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Současný šéf Giuseppe Giordo
    Současný šéf Giuseppe Giordo| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Současný šéf Giuseppe Giordo
    Současný šéf Giuseppe Giordo| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
  • Aero Vodochody
    Aero Vodochody| Zdroj: Michael Tomeš/E15
Aero L-159 české armády
Historie Aera Vodochody: Úspěšný vojenský typ Ab-11 posloužil též firmě k akvizičnímu turné kolem celé Evropy a severní Afriky, s posádkou škpt. Vilém Stanovský a mechanik František Šimek roku 1926. Mezipřistání v marockém Rabatu – mechanik pózuje na křídle, pilot před ním v klobouku.
Historie Aera Vodochody:
Historie Aera Vodochody:
Historie Aera Vodochody:
Historie Aera Vodochody: Zájem vojenských hodnostářů– příslušníci francouzské mise i českoslovenští důstojníci obhlíží prototyp stíhacího Ae.02 během 1. národního leteckého mítinku v Praze – Kbelích (1921).
Historie Aera Vodochody: Motor Škoda L v trupu A-30 dává poznat svou sílu – zkoušce přihlíží i sám šéfkonstruktér inž. Antonín Husník, ten v placaté čepici (1928).
Historie Aera Vodochody: Aero A-18C
Historie Aera Vodochody: Formace letounů Aero A-230
Historie Aera Vodochody: Aero A-10. Tento kus je dnes exponátem leteckého muzea v Kbelích
Historie Aera Vodochody: První výcvikový letoun A-1, zalétaný v prototypu na sklonku roku 1919 a dodávaný v sérii pětatřiceti kusů armádě od dubna 1920. Na obrázku A-1.25 (čili pětadvacátý vyrobený) u 1. leteckého pluku v Praze – Kbelích.
Historie Aera Vodochody: Pan ministr Antonín Srba s chotí, představitel Ministerstva veřejných prací, pod které spadalo civilní letectví – nezbytný hybatel při zavedení licenční výroby dopravního de Havillandu D.H. 50 (1925).
Historie Aera Vodochody: V licenci vyráběný Š-2 je vytlačován před firemní hangár v Praze – Kbelích (1922) – zalétávání vojenského letounu může být zahájeno.
Historie Aera Vodochody: Letadla Aero se pohybovala na nejednom místě ve světě – vlečný A-29 s plováky v jugoslávské Boce Kotorské na střelnici námořnictva (1926).
Historie Aera Vodochody: Dáma a letadlo spolu vždy dobře ladí – zvláště v případě technicky vytříbeného, záhy poválečného aerotaxi Ae-45 (1949).
Historie Aera Vodochody: Výstavba nové výrobní haly ve Vodochodech. Sem se Aero přestěhovalo v roce 1953.
Historie Aera Vodochody: Aero 45 využívané jako aerotaxi.
Historie Aera Vodochody: L-29 Delfín - prototyp.
Historie Aera Vodochody: První proudový cvičný letoun vyráběný v Aeru – L-29 Delfín.
Historie Aera Vodochody: MiG 21, který Aero licenčně vyrábělo.
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
Historie Aera Vodochody: Výroba letounů L-39 ve Vodochodech.
Historie Aera Vodochody: Aero L-39
Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
Historie Aera Vodochody: U příležitosti mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně bylo třeba dopravit L-39 na místo výstavy. Letoun přistál na uzavřeném úseku D1 před Brnem a na výstaviště byl odtažen za nákladním automobilem. Let se odehrál 1.10.1973
Historie Aera Vodochody: Projekt malého dopravního letadla Aero Ae270, který se neprosadil.
Předchůdce současného ředitele Ladislav Šimek s letounem Ae270
Historie Aera Vodochody: Dvoumístná verze L-159 T2 v barvách českého letectva.
Letoun L-159
Historie Aera Vodochody: Aero L-159A ve službách českého letectva.
Letoun L-159
Letoun L-159
Letoun L-159
Letoun L-159
L-159 v hangáru Aera Vodochody
Aero L-159 Alca české armády
Aero L-159 Alca
Aero L-159
Historie Aera Vodochody: První let nového letounu L-39NG, který se uskutečnil 22.12.2018 na letišti Vodochody (LKVO), letoun pilotoval David Jahoda a Vladimír Továrek.
Historie Aera Vodochody: Rollout Aero L-39NG, který se odehrál 12.10.2018 v areálu továrny Aero.
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Současný šéf Giuseppe Giordo
Současný šéf Giuseppe Giordo
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody
Aero Vodochody