Automobilka GM se z bankrotu v roce 2009 zotavila. Vyrábí osm milionů vozů ročně

4/12
Zavřít
  • V roce 2009 se automobilka GM dostala do vážných finančních problémů
    V roce 2009 se automobilka GM dostala do vážných finančních problémů| Zdroj: ČTK
  • Hospodářská krize následně zasáhla celé město
    Hospodářská krize následně zasáhla celé město| Zdroj: Profimedia
  • Lidé se začali stěhovat do bezpečnějších městeček na předměstí.
    Lidé se začali stěhovat do bezpečnějších městeček na předměstí.| Zdroj: Profimedia
  • V roce 2013 zveřejnil server realtor.com seznam 47 budov, které lze v Detroitu koupit pod 500 dolarů. Pět nemovitostí bylo k prodeji za dolar a několik za částku mezi 50 a 80 dolary.
    V roce 2013 zveřejnil server realtor.com seznam 47 budov, které lze v Detroitu koupit pod 500 dolarů. Pět nemovitostí bylo k prodeji za dolar a několik za částku mezi 50 a 80 dolary.| Zdroj: Profimedia
  • V ten samý rok byl vyhlášen bankrot města. "Je to těžký krok, ale jediná schůdná cesta, jak vyřešit problém, který nás trápil šedesát let," konstatoval guvernér Michiganu Rick Snyder.
    V ten samý rok byl vyhlášen bankrot města. "Je to těžký krok, ale jediná schůdná cesta, jak vyřešit problém, který nás trápil šedesát let," konstatoval guvernér Michiganu Rick Snyder.| Zdroj: Profimedia
  • Předpokládaný dluh města v době bankrotu byl 18,5 miliard dolarů.
    Předpokládaný dluh města v době bankrotu byl 18,5 miliard dolarů.| Zdroj: Profimedia
  • Důvodem krachu bylo, že šest let po sobě překračovaly výdaje města jeho příjmy.
    Důvodem krachu bylo, že šest let po sobě překračovaly výdaje města jeho příjmy.| Zdroj: Profimedia
  • Bez práce byla v době bankrotu pětina obyvatel města, což bylo dvakrát více než činil průměr USA.
    Bez práce byla v době bankrotu pětina obyvatel města, což bylo dvakrát více než činil průměr USA.| Zdroj: Profimedia
  • Žádost o bankrotovou ochranu podal krizový finanční manažer Detroitu Kevyn Orr, jehož správcem města už dříve určil stát.
    Žádost o bankrotovou ochranu podal krizový finanční manažer Detroitu Kevyn Orr, jehož správcem města už dříve určil stát.| Zdroj: Profimedia
  • Podle soudních dokumentů jde o největší městský bankrot v dějinách Spojených států.
    Podle soudních dokumentů jde o největší městský bankrot v dějinách Spojených států.| Zdroj: Profimedia
  • Guvernér státu Michigan Rick Snyder v soudních dokumentech uvedl, že vyhověl žádosti krizové manažera podat návrh na konkurz v rámci kapitoly devět tamního úpadkového zákona. "Je jasné, že finanční potíže Detroitu se bez tohoto kroku nedají řešit," řekl tehdy Snyder.
    Guvernér státu Michigan Rick Snyder v soudních dokumentech uvedl, že vyhověl žádosti krizové manažera podat návrh na konkurz v rámci kapitoly devět tamního úpadkového zákona. "Je jasné, že finanční potíže Detroitu se bez tohoto kroku nedají řešit," řekl tehdy Snyder.| Zdroj: Profimedia
  • Detroit, ve kterém kdysi žily necelé dva miliony lidí, se proslavil zejména automobilovým průmyslem.
    Detroit, ve kterém kdysi žily necelé dva miliony lidí, se proslavil zejména automobilovým průmyslem.| Zdroj: Profimedia
V roce 2009 se automobilka GM dostala do vážných finančních problémů
Hospodářská krize následně zasáhla celé město
Lidé se začali stěhovat do bezpečnějších městeček na předměstí.
V roce 2013 zveřejnil server realtor.com seznam 47 budov, které lze v Detroitu koupit pod 500 dolarů. Pět nemovitostí bylo k prodeji za dolar a několik za částku mezi 50 a 80 dolary.
V ten samý rok byl vyhlášen bankrot města. "Je to těžký krok, ale jediná schůdná cesta, jak vyřešit problém, který nás trápil šedesát let," konstatoval guvernér Michiganu Rick Snyder.
Předpokládaný dluh města v době bankrotu byl 18,5 miliard dolarů.
Důvodem krachu bylo, že šest let po sobě překračovaly výdaje města jeho příjmy.
Bez práce byla v době bankrotu pětina obyvatel města, což bylo dvakrát více než činil průměr USA.
Žádost o bankrotovou ochranu podal krizový finanční manažer Detroitu Kevyn Orr, jehož správcem města už dříve určil stát.
Podle soudních dokumentů jde o největší městský bankrot v dějinách Spojených států.
Guvernér státu Michigan Rick Snyder v soudních dokumentech uvedl, že vyhověl žádosti krizové manažera podat návrh na konkurz v rámci kapitoly devět tamního úpadkového zákona. "Je jasné, že finanční potíže Detroitu se bez tohoto kroku nedají řešit," řekl tehdy Snyder.
Detroit, ve kterém kdysi žily necelé dva miliony lidí, se proslavil zejména automobilovým průmyslem.