Koronavirus mění globální řetězec dodávek. Firmy nechtějí spoléhat na „továrnu světa“

1/5
Přehled fotografií
Zavřít
  • Největší kontejnerová loď MSC Oscar patří ke světové flotile, která přiváží výrobky vyráběné v desítkách zemí ke konečné montáži v Evropě.
    Největší kontejnerová loď MSC Oscar patří ke světové flotile, která přiváží výrobky vyráběné v desítkách zemí ke konečné montáži v Evropě.| Zdroj: kees torn, Wikimedia Commons (CC BY-SA 2.0)
  • Japonský premiér Šinzó Abe chce snížit závislost země na dodávkách z Číny. Podpoří proto návrat výroby do Japonska dotacemi.
    Japonský premiér Šinzó Abe chce snížit závislost země na dodávkách z Číny. Podpoří proto návrat výroby do Japonska dotacemi.| Zdroj: Reuters
  • Čínské přístavy začaly v době pandemie přetékat zbožím, které neměl kdo nalodit a vypravit.
    Čínské přístavy začaly v době pandemie přetékat zbožím, které neměl kdo nalodit a vypravit.| Zdroj: Reuters
  • Jednotlivé firmy, ale i státy se snaží snížit závislost na Číně, která se postupně stala „továrnou světa“.
    Jednotlivé firmy, ale i státy se snaží snížit závislost na Číně, která se postupně stala „továrnou světa“.| Zdroj: Reuters
  • Z Číny odcházejí četné světové firmy, například výrobce hraček Hasbro nebo jihokorejská automobilka Kia.
    Z Číny odcházejí četné světové firmy, například výrobce hraček Hasbro nebo jihokorejská automobilka Kia.| Zdroj: profimedia.cz
Největší kontejnerová loď MSC Oscar patří ke světové flotile, která přiváží výrobky vyráběné v desítkách zemí ke konečné montáži v Evropě.
Japonský premiér Šinzó Abe chce snížit závislost země na dodávkách z Číny. Podpoří proto návrat výroby do Japonska dotacemi.
Čínské přístavy začaly v době pandemie přetékat zbožím, které neměl kdo nalodit a vypravit.
Jednotlivé firmy, ale i státy se snaží snížit závislost na Číně, která se postupně stala „továrnou světa“.
Z Číny odcházejí četné světové firmy, například výrobce hraček Hasbro nebo jihokorejská automobilka Kia.