Muskův elektrický tahač Semi se prohání na zkušební dráze. A je blíž realizaci

1/17
Zavřít
  • Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.
    Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.| Zdroj: Tesla
  • Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.
    Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.| Zdroj: Tesla
  • Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.
    Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.| Zdroj: Tesla
  • Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30 % levněji než běžný dieslový tirák.
    Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30 % levněji než běžný dieslový tirák.| Zdroj: Tesla
  • Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.
    Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.| Zdroj: Tesla
  • Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.
    Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.| Zdroj: Tesla
  • Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65–0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.
    Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65–0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.| Zdroj: Tesla
  • Elon Musk při představení Tesly Semi
    Elon Musk při představení Tesly Semi| Zdroj: Tesla
  • Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.
    Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.| Zdroj: Tesla
  • Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.
    Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.| Zdroj: Tesla
  • Není to jen nějaká vize, na premiéru přijely už dva hotové kusy.
    Není to jen nějaká vize, na premiéru přijely už dva hotové kusy.| Zdroj: Tesla
  • Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden nebo i více motorů vysadilo, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).
    Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden nebo i více motorů vysadilo, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).| Zdroj: Tesla
  • Tesla představila elektrický kamion – Tesla Semi
    Tesla představila elektrický kamion – Tesla Semi| Zdroj: Tesla
  • Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.
    Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.| Zdroj: Tesla
  • Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly
    Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly| Zdroj: Tesla
  • Tesla Semi
    Tesla Semi| Zdroj: Tesla
  • Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.
    Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.| Zdroj: Tesla
Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.
Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.
Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.
Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30 % levněji než běžný dieslový tirák.
Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.
Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.
Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65–0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.
Elon Musk při představení Tesly Semi
Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.
Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.
Není to jen nějaká vize, na premiéru přijely už dva hotové kusy.
Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden nebo i více motorů vysadilo, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).
Tesla představila elektrický kamion – Tesla Semi
Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.
Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly
Tesla Semi
Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.