Okolí Smíchovského nádraží čeká zásadní proměna. Prohlédněte si vizualizace

6/17
Zavřít
  • Změna k nepoznání. Uvolněná plocha u Smíchovského nádraží by měla následně fungovat jako městský park.
    Změna k nepoznání. Uvolněná plocha u Smíchovského nádraží by měla následně fungovat jako městský park.| Zdroj: A69
  • Autobusový terminál Na Knížecí byl po léta na jižním konci města a přirozeně v jeho těsné blízkosti.
    Autobusový terminál Na Knížecí byl po léta na jižním konci města a přirozeně v jeho těsné blízkosti.| Zdroj: A69
  • Koncepce ateliéru počítá s jeho posunutím jižním směrem do prostoru Smíchovského nádraží. Místo něho vznikne náměstí Na Knížecí.
    Koncepce ateliéru počítá s jeho posunutím jižním směrem do prostoru Smíchovského nádraží. Místo něho vznikne náměstí Na Knížecí.| Zdroj: A69
  • Na mnoha místech vykazuje okolí Smíchovského nádraží zcela neměstský charakter, který odpovídá spíš periferii než centru města.
    Na mnoha místech vykazuje okolí Smíchovského nádraží zcela neměstský charakter, který odpovídá spíš periferii než centru města.| Zdroj: A69
  • Takto by mohlo bezprostřední okolí vypadat po revitalizaci.
    Takto by mohlo bezprostřední okolí vypadat po revitalizaci.| Zdroj: A69
  • Nádraží Praha – Smíchov funguje jako důležitý přestupní dopravní prostor. Jeho význam narostl především po realizaci stanice metra Smíchovské nádraží.
    Nádraží Praha – Smíchov funguje jako důležitý přestupní dopravní prostor. Jeho význam narostl především po realizaci stanice metra Smíchovské nádraží.| Zdroj: A69
  • Nezbytnou součástí úpravy Smíchovského nádraží by měla být i adaptace historické budovy.
    Nezbytnou součástí úpravy Smíchovského nádraží by měla být i adaptace historické budovy.| Zdroj: A69
  • V další fázi i nová městsky významná budova.
    V další fázi i nová městsky významná budova.| Zdroj: A69
  • Redukovat plochy terminálu Na Knížecí a na uvolněné ploše realizovat nové smíchovské náměstí Na Knížecí bude možné díky realizaci 1.etapy dopravního terminálu Dobříšská.
    Redukovat plochy terminálu Na Knížecí a na uvolněné ploše realizovat nové smíchovské náměstí Na Knížecí bude možné díky realizaci 1.etapy dopravního terminálu Dobříšská.| Zdroj: A69
  • "Toto místo by se mělo stát předpolím významné veřejné budovy. Náměstí zahrne do svých ploch ulici Za ženskými domovy se zastávkou tramvaje tak, aby přechod do Smíchov City byl bezbariérový a bezpečný bude zrušena automobilová doprava v tomto úseku ulic," popisují koncepci autoři. (ateliér A69).
    "Toto místo by se mělo stát předpolím významné veřejné budovy. Náměstí zahrne do svých ploch ulici Za ženskými domovy se zastávkou tramvaje tak, aby přechod do Smíchov City byl bezbariérový a bezpečný bude zrušena automobilová doprava v tomto úseku ulic," popisují koncepci autoři. (ateliér A69).| Zdroj: A69
  • Radlická ulice funguje jako jakási neprostupná bariéra, kde převládá dopravní charakter.
    Radlická ulice funguje jako jakási neprostupná bariéra, kde převládá dopravní charakter.| Zdroj: A69
  • Díky realizaci nové rezidenční čtvrti Smíchov City se ulice zapojí do života Smíchova a stane se z ní významná městská třída s novými tramvajovými zastávkami.
    Díky realizaci nové rezidenční čtvrti Smíchov City se ulice zapojí do života Smíchova a stane se z ní významná městská třída s novými tramvajovými zastávkami.| Zdroj: Dousek - Záborský
  • Smíchovské nádraží je důležitým přestupním a koncovým uzlem jak pražské integrované dopravy, tak dálkových spojů.
    Smíchovské nádraží je důležitým přestupním a koncovým uzlem jak pražské integrované dopravy, tak dálkových spojů.| Zdroj: A69
  • V první fázi přeměny dojde na realizaci bezbariérové pěší lávky v návaznosti na výstup z metra ze stanice Smíchovské nádraží, která propojí Nádražní ulici se Smíchov City a zároveň bude navazovat na jednotlivé peróny Smíchovského nádraží výtahy a eskalátory.
    V první fázi přeměny dojde na realizaci bezbariérové pěší lávky v návaznosti na výstup z metra ze stanice Smíchovské nádraží, která propojí Nádražní ulici se Smíchov City a zároveň bude navazovat na jednotlivé peróny Smíchovského nádraží výtahy a eskalátory.| Zdroj: A69
  • V další fázi je v plánu dokončení 1. etapy terminálu Dobříšská. Ten bude propojen novým přemostěním do ulice Křížová. Zároveň by mělo dojít na realizaci čtyřpodlažního parkoviště.
    V další fázi je v plánu dokončení 1. etapy terminálu Dobříšská. Ten bude propojen novým přemostěním do ulice Křížová. Zároveň by mělo dojít na realizaci čtyřpodlažního parkoviště.| Zdroj: Dousek - Záborský
  • Přednádražní prostor v současnosti.
    Přednádražní prostor v současnosti.| Zdroj: A69
  • V plánu je realizace přestřešení přednádražního prostoru v podobě otevřené pasáže.
    V plánu je realizace přestřešení přednádražního prostoru v podobě otevřené pasáže.| Zdroj: Dousek - Záborský
Změna k nepoznání. Uvolněná plocha u Smíchovského nádraží by měla následně fungovat jako městský park.
Autobusový terminál Na Knížecí byl po léta na jižním konci města a přirozeně v jeho těsné blízkosti.
Koncepce ateliéru počítá s jeho posunutím jižním směrem do prostoru Smíchovského nádraží. Místo něho vznikne náměstí Na Knížecí.
Na mnoha místech vykazuje okolí Smíchovského nádraží zcela neměstský charakter, který odpovídá spíš periferii než centru města.
Takto by mohlo bezprostřední okolí vypadat po revitalizaci.
Nádraží Praha – Smíchov funguje jako důležitý přestupní dopravní prostor. Jeho význam narostl především po realizaci stanice metra Smíchovské nádraží.
Nezbytnou součástí úpravy Smíchovského nádraží by měla být i adaptace historické budovy.
V další fázi i nová městsky významná budova.
Redukovat plochy terminálu Na Knížecí a na uvolněné ploše realizovat nové smíchovské náměstí Na Knížecí bude možné díky realizaci 1.etapy dopravního terminálu Dobříšská.
"Toto místo by se mělo stát předpolím významné veřejné budovy. Náměstí zahrne do svých ploch ulici Za ženskými domovy se zastávkou tramvaje tak, aby přechod do Smíchov City byl bezbariérový a bezpečný bude zrušena automobilová doprava v tomto úseku ulic," popisují koncepci autoři. (ateliér A69).
Radlická ulice funguje jako jakási neprostupná bariéra, kde převládá dopravní charakter.
Díky realizaci nové rezidenční čtvrti Smíchov City se ulice zapojí do života Smíchova a stane se z ní významná městská třída s novými tramvajovými zastávkami.
Smíchovské nádraží je důležitým přestupním a koncovým uzlem jak pražské integrované dopravy, tak dálkových spojů.
V první fázi přeměny dojde na realizaci bezbariérové pěší lávky v návaznosti na výstup z metra ze stanice Smíchovské nádraží, která propojí Nádražní ulici se Smíchov City a zároveň bude navazovat na jednotlivé peróny Smíchovského nádraží výtahy a eskalátory.
V další fázi je v plánu dokončení 1. etapy terminálu Dobříšská. Ten bude propojen novým přemostěním do ulice Křížová. Zároveň by mělo dojít na realizaci čtyřpodlažního parkoviště.
Přednádražní prostor v současnosti.
V plánu je realizace přestřešení přednádražního prostoru v podobě otevřené pasáže.