Okolí Smíchovského nádraží čeká zásadní proměna. Prohlédněte si vizualizace
Smíchovské nádraží a okolní oblast se změní. Z místa, které na první pohled vypadá jako neudržovaná periferie, se má stát živá součást centra Prahy. Projekt, který vypracoval architektonický ateliér A69, již schválili městští radní. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.
V první fázi se přesune lávka, která vede přes koleje. V další vyroste naproti současné nádražní budově přes koleje parkovací dům se záchytným parkovištěm a terminál pro autobusy. Zajíždět sem budou příměstské a dálkové linky. Postupně se sem z autobusového nádraží Na Knížecí přesunou příměstské autobusové linky a část linek MHD.
Nad kolejemi vznikne autobusový terminál s nájezdem od Nádražní ulice. Terminál bude nad kolejišti a částečně nad současnou budovou nádraží. Změny čekají rovněž hlavní budovu vlakového nádraží.
Náklady na vybudování terminálu jsou podle rámcového odhadu 2,9 miliardy, P+R parkoviště a nové autobusové nádraží v Dobříšské ulici má vyjít na 880 milionů, platforma nad kolejištěm železničního nádraží asi na 1,7 miliardy a úpravy Nádražní ulice 285 milionů korun. Jako první má začít stavba záchytného parkoviště a přesun autobusového nádraží.
Začátek prací bude souviset s koordinací s dalšími projekty, které se v oblasti plánují. Nejvýznamnějším je nová čtvrť Smíchov City na místě bývalého smíchovského nákladového nádraží. V nové čtvrti by podle plánů developera mohlo bydlet až 3300 lidí, bude zahrnovat i novou centrálu České spořitelny, obchody a kanceláře.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce letos také zahájit rekonstrukci nádražní budovy z 50. let, která by měla trvat do přelomu let 2020 a 2021. Opravy se budou týkat centrální haly i severního a jižního křídla.
Na základě schváleného usnesení město s Technickou správou komunikací a dopravním podnikem začne připravovat projekt stavby nového terminálu a souvisejících úprav ulic Radlická a Za Ženskými domovy. Jako první přijde podle prvního náměstka primátora Petra Hlaváčka (za TOP 09) na řadu stavba záchytného parkoviště a přesun autobusového nádraží. Náklady na vybudování terminálu jsou podle rámcového odhadu 2,9 miliardy, sdělil ČTK Hlaváček. P+R parkoviště a nové autobusové nádraží v Dobříšské ulici má vyjít na 880 milionů, platforma nad kolejištěm železničního nádraží asi na 1,7 miliardy a úpravy Nádražní ulice 285 milionů korun