Moderní nádraží světové úrovně. Praha představila detaily nového smíchovského terminálu

5/11
Zavřít
  • Počítá se zastřešením nového terminálu, což sníží hluk železnice.
    Počítá se zastřešením nového terminálu, což sníží hluk železnice.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Nový terminál je naplánován tak, aby co nejméně zatěžoval své okolí.
    Nový terminál je naplánován tak, aby co nejméně zatěžoval své okolí.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů.
    Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulnění celého prostoru.
    Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulnění celého prostoru.| Zdroj: Dousek - Záborský
  • Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice.
    Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném přednádražním prostoru.
    Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném přednádražním prostoru.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující.
    V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody.
    Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
  • Proto budou vjezdy na P+R parkoviště pouze z městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní.
    Proto budou vjezdy na P+R parkoviště pouze z městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní.| Zdroj: Dousek - Záborský
  • Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak jednodušší přesun cestujícím na nádraží.
    Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak jednodušší přesun cestujícím na nádraží.| Zdroj: Dousek - Záborský
  • A plány počítají i s místem pro až 1000 kol.
    A plány počítají i s místem pro až 1000 kol.| Zdroj: Návrh: A69 architekti, Vizualizace: Dousek - Záborský
Počítá se zastřešením nového terminálu, což sníží hluk železnice.
Nový terminál je naplánován tak, aby co nejméně zatěžoval své okolí.
Tramvajová trať se narovná a oddálí od obytných domů.
Návrh počítá i s osazením nových stromů a zútulnění celého prostoru.
Příměstské a dálkové autobusy v současné době končí jízdu v ulici Na Knížecí a před nádražím Smíchov. Návrh počítá s přesunutím této autobusové dopravy do nového terminálu nad nástupišti železniční stanice.
Městské autobusy budou naopak končit v nově uspořádaném přednádražním prostoru.
V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující.
Novinkou také je, že hala propojí oba nádražní podchody.
Proto budou vjezdy na P+R parkoviště pouze z městského okruhu a nedojde tak ke zvýšení dopravy v ulici Nádražní.
Nyní nereprezentativní prostor před nádražím se promění díky novému uspořádání zastávek tramvají a autobusů a umožní tak jednodušší přesun cestujícím na nádraží.
A plány počítají i s místem pro až 1000 kol.