Nové čtvrti a náměstí. Jak bude vypadat Praha za dvacet let?

6/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Hlavní myšlenkou je uvolnit střed náměstí odsunutím tramvaje a automobilového provozu. Uvolnění střed pak mohou naplnit aktivity různého druhu.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Hlavní myšlenkou je uvolnit střed náměstí odsunutím tramvaje a automobilového provozu. Uvolnění střed pak mohou naplnit aktivity různého druhu.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Území bývalého koncového nákladového nádraží spolu s areály Olšanských a Vinohradských hřbitovů tvoří málo prostupnou oblast mezi čtvrtěmi Vinohrad a Žižkov.
    Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Území bývalého koncového nákladového nádraží spolu s areály Olšanských a Vinohradských hřbitovů tvoří málo prostupnou oblast mezi čtvrtěmi Vinohrad a Žižkov.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Za více než více než 31,2 miliard korun zde vznikne nová čtvrť.
    Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Za více než více než 31,2 miliard korun zde vznikne nová čtvrť.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Do přeměny brownfieldu se zapojilo několik architektonických uskupení: AI-Design, A.D.N.S. Production, Jakub Cigler Architekti,  Benthem Crouwel Architects; ra15, a MS architekti.
    Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Do přeměny brownfieldu se zapojilo několik architektonických uskupení: AI-Design, A.D.N.S. Production, Jakub Cigler Architekti, Benthem Crouwel Architects; ra15, a MS architekti.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - železniční spojení na letiště: Projekt spočívá v komplexní modernizaci železniční trati v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kladno Ostrovec včetně vybudování nové odbočky na Letiště Václava Havla ze stanice Praha‐Ruzyně.
    Nové propojení - železniční spojení na letiště: Projekt spočívá v komplexní modernizaci železniční trati v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kladno Ostrovec včetně vybudování nové odbočky na Letiště Václava Havla ze stanice Praha‐Ruzyně.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - železniční spojení na letiště: Výstavba za více než 40 miliard korun (1,4 miliard korun připadá na rekonstrukci Negrelliho viaduktu) by měla být dokončena v roce 2028.
    Nové propojení - železniční spojení na letiště: Výstavba za více než 40 miliard korun (1,4 miliard korun připadá na rekonstrukci Negrelliho viaduktu) by měla být dokončena v roce 2028.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - železniční spojení na letiště: V rámci úprav trati se počítá s vybudováním šesti nových vlakových stanic a zastávek. Trať bude v celé délce dvoukolejná a elektrifikovaná, v úseku od Stromovky po Veleslavín a v předprostoru letiště povede v tunelech.
    Nové propojení - železniční spojení na letiště: V rámci úprav trati se počítá s vybudováním šesti nových vlakových stanic a zastávek. Trať bude v celé délce dvoukolejná a elektrifikovaná, v úseku od Stromovky po Veleslavín a v předprostoru letiště povede v tunelech.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - pražský okruh: Městský (vnitřní) okruh je aktuálně jedním z největších infrastrukturních projektů Prahy.
    Nové propojení - pražský okruh: Městský (vnitřní) okruh je aktuálně jedním z největších infrastrukturních projektů Prahy.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - pražský okruh: Zatím funguje jen zčásti.
    Nové propojení - pražský okruh: Zatím funguje jen zčásti.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové propojení - pražský okruh: Pro dokončení okruhu je ještě potřeba realizovat zbývající soubor dvou silničních staveb v délce 10 km navazujících na tunelový komplex Blanka ve směru ke Štěrboholské radiále
    Nové propojení - pražský okruh: Pro dokončení okruhu je ještě potřeba realizovat zbývající soubor dvou silničních staveb v délce 10 km navazujících na tunelový komplex Blanka ve směru ke Štěrboholské radiále| Zdroj: archiv IPR
  • Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum:. Projekt  vznikl cíleně pro využití bloku historických budov známých jako radniční domy, které se nacházejí mezi Staroměstským a Malým náměstím.
    Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum:. Projekt vznikl cíleně pro využití bloku historických budov známých jako radniční domy, které se nacházejí mezi Staroměstským a Malým náměstím.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Po nepříliš citlivé rekonstrukci z konce šedesátých let sloužily budovy administrativním účelům, do roku 2006 zde byly kanceláře magistrátu. PO jejich přemístění do Škodova paláce zůstaly radniční domy zcela nevyužity.
    Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Po nepříliš citlivé rekonstrukci z konce šedesátých let sloužily budovy administrativním účelům, do roku 2006 zde byly kanceláře magistrátu. PO jejich přemístění do Škodova paláce zůstaly radniční domy zcela nevyužity.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Dnes jsou historické domy využívané jako kanceláře, coworkingové prostory, zasedací místnosti či přednáškové sály.
    Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Dnes jsou historické domy využívané jako kanceláře, coworkingové prostory, zasedací místnosti či přednáškové sály.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Je středem a poznávacím symbolem Dejvic. Jeho význam pro Prahu znásobuje i to, že vytváří jakousi pomyslnou bránu, kterou se vstupuje do města směrem od letiště.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Je středem a poznávacím symbolem Dejvic. Jeho význam pro Prahu znásobuje i to, že vytváří jakousi pomyslnou bránu, kterou se vstupuje do města směrem od letiště.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Aktuální podobu náměstí určil architekt Antonín Engel svým návrhem z roku 1924, budoucí vzešel z architektonické soutěže z roku 2018.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Aktuální podobu náměstí určil architekt Antonín Engel svým návrhem z roku 1924, budoucí vzešel z architektonické soutěže z roku 2018.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Autory projektu jsou Pavel Hnilička, Eva Macková a Josef Filip ze studia Pavel Hnilička architekti. Autoři v současné době návrh dopracovávají a projednávají s dotčenými institucemi. Ke konci roku 2020 bude studie hotová a na ni naváží další projekční fáze.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Autory projektu jsou Pavel Hnilička, Eva Macková a Josef Filip ze studia Pavel Hnilička architekti. Autoři v současné době návrh dopracovávají a projednávají s dotčenými institucemi. Ke konci roku 2020 bude studie hotová a na ni naváží další projekční fáze.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Proměna by podle předpokladů měla vyjít na 500 milionů korun.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Proměna by podle předpokladů měla vyjít na 500 milionů korun.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Vítězné náměstí: Architektonická studie počítá s nárůstem zelených ploch.
    Nová náměstí - Vítězné náměstí: Architektonická studie počítá s nárůstem zelených ploch.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Malostranské náměstí: Jde o jedno z nejstarších pražských náměstí, které od svého založení tvoří těžiště Malé Strany. Jeho základní urbanistický rámec přetrvává.
    Nová náměstí - Malostranské náměstí: Jde o jedno z nejstarších pražských náměstí, které od svého založení tvoří těžiště Malé Strany. Jeho základní urbanistický rámec přetrvává.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Malostranské náměstí: Autorem vítězného revitalizačního návrhu jsou architekti Martin Hájek, Václava Hájek a Petr Horský z Ateliéru Hájek, kteří uspěli v architektonicko-urbanistické soutěži v roce 2014.
    Nová náměstí - Malostranské náměstí: Autorem vítězného revitalizačního návrhu jsou architekti Martin Hájek, Václava Hájek a Petr Horský z Ateliéru Hájek, kteří uspěli v architektonicko-urbanistické soutěži v roce 2014.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Malostranské náměstí: . V roce 2019 bylo vydáno stavební povolení a v současné době se zpracovává dokumentace k výběru dodavatele stavebních úprav.
    Nová náměstí - Malostranské náměstí: . V roce 2019 bylo vydáno stavební povolení a v současné době se zpracovává dokumentace k výběru dodavatele stavebních úprav.| Zdroj: archiv IPR
  • Nová náměstí - Malostranské náměstí: Mezitím proběhla v souladu s projektem rekonstrukce tramvajové trati.
    Nová náměstí - Malostranské náměstí: Mezitím proběhla v souladu s projektem rekonstrukce tramvajové trati.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové ulice - Hradební korzo: Architektonickou koncepci této proměny zpracuje architektonický ateliér Aoc ve spolupráci s IPR Praha.
    Nové ulice - Hradební korzo: Architektonickou koncepci této proměny zpracuje architektonický ateliér Aoc ve spolupráci s IPR Praha.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové ulice - Hradební korzo: Cílem Prahy je tyto prostory lépe propojit, zvýšit jejich kvalitu a vylepšit podmínky pro chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu.
    Nové ulice - Hradební korzo: Cílem Prahy je tyto prostory lépe propojit, zvýšit jejich kvalitu a vylepšit podmínky pro chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové ulice - Hradební korzo: vedoucí ve stopách staroměstských hradeb od Národní třídy přes ulici 28. října, Na Příkopech, náměstí Republiky až po Revoluční ulici. Jde o jednu z nejstarších pražských promenád
    Nové ulice - Hradební korzo: vedoucí ve stopách staroměstských hradeb od Národní třídy přes ulici 28. října, Na Příkopech, náměstí Republiky až po Revoluční ulici. Jde o jednu z nejstarších pražských promenád| Zdroj: archiv IPR
  • Nové parky - ostrov Štvanice: Ostrov Štvanice už od 17. Století funguje jako místo pro volnočasové aktivity Pražanů. Tehdy se tam pořádaly hony na zvěř.
    Nové parky - ostrov Štvanice: Ostrov Štvanice už od 17. Století funguje jako místo pro volnočasové aktivity Pražanů. Tehdy se tam pořádaly hony na zvěř.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové parky - ostrov Štvanice: Na začátku dvacátého století zde začal fungovat první český tenisový klub, na ostrově stál donedávna také zimní sportovní stadion. A
    Nové parky - ostrov Štvanice: Na začátku dvacátého století zde začal fungovat první český tenisový klub, na ostrově stál donedávna také zimní sportovní stadion. A| Zdroj: archiv IPR
  • Nové parky - ostrov Štvanice: A sportovně relaxačním areálem se stane i budoucnu, a to podle návrhu architektonického studia RKAW z roku 2013.
    Nové parky - ostrov Štvanice: A sportovně relaxačním areálem se stane i budoucnu, a to podle návrhu architektonického studia RKAW z roku 2013.| Zdroj: archiv IPR
  • Nové parky - ostrov Štvanice: A plánuje se zde i stavba lávky pro pěší a cyklisty z Holešovic do Karlína, která bude mít na ostrově svoji „odbočku“.
    Nové parky - ostrov Štvanice: A plánuje se zde i stavba lávky pro pěší a cyklisty z Holešovic do Karlína, která bude mít na ostrově svoji „odbočku“.| Zdroj: archiv IPR
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Hlavní myšlenkou je uvolnit střed náměstí odsunutím tramvaje a automobilového provozu. Uvolnění střed pak mohou naplnit aktivity různého druhu.
Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Území bývalého koncového nákladového nádraží spolu s areály Olšanských a Vinohradských hřbitovů tvoří málo prostupnou oblast mezi čtvrtěmi Vinohrad a Žižkov.
Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Za více než více než 31,2 miliard korun zde vznikne nová čtvrť.
Nové čtvrti - Nákladové nádraží Žižkov: Do přeměny brownfieldu se zapojilo několik architektonických uskupení: AI-Design, A.D.N.S. Production, Jakub Cigler Architekti,  Benthem Crouwel Architects; ra15, a MS architekti.
Nové propojení - železniční spojení na letiště: Projekt spočívá v komplexní modernizaci železniční trati v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kladno Ostrovec včetně vybudování nové odbočky na Letiště Václava Havla ze stanice Praha‐Ruzyně.
Nové propojení - železniční spojení na letiště: Výstavba za více než 40 miliard korun (1,4 miliard korun připadá na rekonstrukci Negrelliho viaduktu) by měla být dokončena v roce 2028.
Nové propojení - železniční spojení na letiště: V rámci úprav trati se počítá s vybudováním šesti nových vlakových stanic a zastávek. Trať bude v celé délce dvoukolejná a elektrifikovaná, v úseku od Stromovky po Veleslavín a v předprostoru letiště povede v tunelech.
Nové propojení - pražský okruh: Městský (vnitřní) okruh je aktuálně jedním z největších infrastrukturních projektů Prahy.
Nové propojení - pražský okruh: Zatím funguje jen zčásti.
Nové propojení - pražský okruh: Pro dokončení okruhu je ještě potřeba realizovat zbývající soubor dvou silničních staveb v délce 10 km navazujících na tunelový komplex Blanka ve směru ke Štěrboholské radiále
Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum:. Projekt  vznikl cíleně pro využití bloku historických budov známých jako radniční domy, které se nacházejí mezi Staroměstským a Malým náměstím.
Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Po nepříliš citlivé rekonstrukci z konce šedesátých let sloužily budovy administrativním účelům, do roku 2006 zde byly kanceláře magistrátu. PO jejich přemístění do Škodova paláce zůstaly radniční domy zcela nevyužity.
Nové příležitosti - Pražské kreativní centrum: Dnes jsou historické domy využívané jako kanceláře, coworkingové prostory, zasedací místnosti či přednáškové sály.
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Je středem a poznávacím symbolem Dejvic. Jeho význam pro Prahu znásobuje i to, že vytváří jakousi pomyslnou bránu, kterou se vstupuje do města směrem od letiště.
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Aktuální podobu náměstí určil architekt Antonín Engel svým návrhem z roku 1924, budoucí vzešel z architektonické soutěže z roku 2018.
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Autory projektu jsou Pavel Hnilička, Eva Macková a Josef Filip ze studia Pavel Hnilička architekti. Autoři v současné době návrh dopracovávají a projednávají s dotčenými institucemi. Ke konci roku 2020 bude studie hotová a na ni naváží další projekční fáze.
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Proměna by podle předpokladů měla vyjít na 500 milionů korun.
Nová náměstí - Vítězné náměstí: Architektonická studie počítá s nárůstem zelených ploch.
Nová náměstí - Malostranské náměstí: Jde o jedno z nejstarších pražských náměstí, které od svého založení tvoří těžiště Malé Strany. Jeho základní urbanistický rámec přetrvává.
Nová náměstí - Malostranské náměstí: Autorem vítězného revitalizačního návrhu jsou architekti Martin Hájek, Václava Hájek a Petr Horský z Ateliéru Hájek, kteří uspěli v architektonicko-urbanistické soutěži v roce 2014.
Nová náměstí - Malostranské náměstí: . V roce 2019 bylo vydáno stavební povolení a v současné době se zpracovává dokumentace k výběru dodavatele stavebních úprav.
Nová náměstí - Malostranské náměstí: Mezitím proběhla v souladu s projektem rekonstrukce tramvajové trati.
Nové ulice - Hradební korzo: Architektonickou koncepci této proměny zpracuje architektonický ateliér Aoc ve spolupráci s IPR Praha.
Nové ulice - Hradební korzo: Cílem Prahy je tyto prostory lépe propojit, zvýšit jejich kvalitu a vylepšit podmínky pro chodce, cyklisty a městskou hromadnou dopravu.
Nové ulice - Hradební korzo: vedoucí ve stopách staroměstských hradeb od Národní třídy přes ulici 28. října, Na Příkopech, náměstí Republiky až po Revoluční ulici. Jde o jednu z nejstarších pražských promenád
Nové parky - ostrov Štvanice: Ostrov Štvanice už od 17. Století funguje jako místo pro volnočasové aktivity Pražanů. Tehdy se tam pořádaly hony na zvěř.
Nové parky - ostrov Štvanice: Na začátku dvacátého století zde začal fungovat první český tenisový klub, na ostrově stál donedávna také zimní sportovní stadion. A
Nové parky - ostrov Štvanice: A sportovně relaxačním areálem se stane i budoucnu, a to podle návrhu architektonického studia RKAW z roku 2013.
Nové parky - ostrov Štvanice: A plánuje se zde i stavba lávky pro pěší a cyklisty z Holešovic do Karlína, která bude mít na ostrově svoji „odbočku“.