Česká Subterra prodlužuje za miliardy metro ve Stockholmu

1/12
Zavřít
  • Projekt Järfälla prodlouží modrou linku metra na předměstí Stockholmu. Dvě ražené stanice na trase v délce 4,1 km – Barkabystaden a Barkaby – budou zajímavé svým uměleckým zpracováním, stejně jako celé metro ve švédské metropoli.
    Projekt Järfälla prodlouží modrou linku metra na předměstí Stockholmu. Dvě ražené stanice na trase v délce 4,1 km – Barkabystaden a Barkaby – budou zajímavé svým uměleckým zpracováním, stejně jako celé metro ve švédské metropoli.| Zdroj: Subterra
  • Podpis smlouvy koncem dubna 2020 se nezvykle konal na staveništi, před portálem tunelu Veddesta. I v protestantském Švédsku byla dodržena tradice podzemních staveb v podobě sošky svaté Barbory, patronky horníků.
    Podpis smlouvy koncem dubna 2020 se nezvykle konal na staveništi, před portálem tunelu Veddesta. I v protestantském Švédsku byla dodržena tradice podzemních staveb v podobě sošky svaté Barbory, patronky horníků.| Zdroj: Subterra
  • Rozšíření stockholmského metra sledují média a veřejnost. Zakázka SBT Sverige AB má být dokončena počátkem roku 2024, první cestující pojedou do obce Järfälla podzemní dráhou v roce 2026.
    Rozšíření stockholmského metra sledují média a veřejnost. Zakázka SBT Sverige AB má být dokončena počátkem roku 2024, první cestující pojedou do obce Järfälla podzemní dráhou v roce 2026.| Zdroj: Subterra
  • Na jednom ze třech přístupů, Landningsbanan, pracuje sesterská společnost Metrostav Norge a razí úseky ke stávající stanici Akalla a budoucí stanici Barkarbystaden, v jejíž blízkosti je realizována již čtvrtá etapa bytové výstavby.
    Na jednom ze třech přístupů, Landningsbanan, pracuje sesterská společnost Metrostav Norge a razí úseky ke stávající stanici Akalla a budoucí stanici Barkarbystaden, v jejíž blízkosti je realizována již čtvrtá etapa bytové výstavby.| Zdroj: Subterra
  • Pro přístup a zahájení razicích prací v budoucí stanici Barkarbystaden byl využit tunel, který do roku 2010 sloužil švédskému letectvu jako přístup do hangáru. Přilehlé letiště bylo jedním z nejstarších v zemi, poslední komerční let odbavilo koncem roku 2008.
    Pro přístup a zahájení razicích prací v budoucí stanici Barkarbystaden byl využit tunel, který do roku 2010 sloužil švédskému letectvu jako přístup do hangáru. Přilehlé letiště bylo jedním z nejstarších v zemi, poslední komerční let odbavilo koncem roku 2008.| Zdroj: Subterra
  • Při metodě ražby „drill and blast“ je horninové okolí těsněno systematickou injektáží. Po obvodu výrubu jsou realizovány 24metrové vrty a injektovány nízkým tlakem pro vytvoření těsnicích vějířů.
    Při metodě ražby „drill and blast“ je horninové okolí těsněno systematickou injektáží. Po obvodu výrubu jsou realizovány 24metrové vrty a injektovány nízkým tlakem pro vytvoření těsnicích vějířů.| Zdroj: Subterra
  • Stanice a přilehlé prostory sloužící pro trvalé objekty zařízení metra jsou navrženy s dodatečným odvodněním drenážními rohožemi osazenými na krátké kotvy ve vzdálenosti do 10 centimetrů od zajištěného ostění.
    Stanice a přilehlé prostory sloužící pro trvalé objekty zařízení metra jsou navrženy s dodatečným odvodněním drenážními rohožemi osazenými na krátké kotvy ve vzdálenosti do 10 centimetrů od zajištěného ostění.| Zdroj: Subterra
  • Propojky mezi servisním tunelem a stanicemi mají zvýšený 14metrový profil o ploše až 110 metrů čtverečných, ve vrchlíku stanice budou vedeny instalace. K navrtání horní části čelby je potřeba rampa z navezeného horninového materiálu.
    Propojky mezi servisním tunelem a stanicemi mají zvýšený 14metrový profil o ploše až 110 metrů čtverečných, ve vrchlíku stanice budou vedeny instalace. K navrtání horní části čelby je potřeba rampa z navezeného horninového materiálu.| Zdroj: Subterra
  • Horninové kotvy k zajištění výrubu jsou instalovány z pracovního koše teleskopické plošiny. Cementová směs je injektována do vrtu, následuje osazení tyčového prvku v délce od 2,4 do 6 metrů.
    Horninové kotvy k zajištění výrubu jsou instalovány z pracovního koše teleskopické plošiny. Cementová směs je injektována do vrtu, následuje osazení tyčového prvku v délce od 2,4 do 6 metrů.| Zdroj: Subterra
  • Vrtací vůz, „boomer“ pracuje současně se třemi lafetami a navrtává horninu dle schématu. Počet vrtů je navrhován podle geologických podmínek a podle plochy výrubu, která u stanic metra místy přesahuje 300 metrů čtverečných.
    Vrtací vůz, „boomer“ pracuje současně se třemi lafetami a navrtává horninu dle schématu. Počet vrtů je navrhován podle geologických podmínek a podle plochy výrubu, která u stanic metra místy přesahuje 300 metrů čtverečných.| Zdroj: Subterra
  • V žulovém masivu jsou tunely raženy skandinávskou metodou „drill and blast“, která spočívá v navrtávání horniny a rozpojování emulzní trhavinou. Ostění převážně zajišťují pouze kotvy a stříkaný beton.
    V žulovém masivu jsou tunely raženy skandinávskou metodou „drill and blast“, která spočívá v navrtávání horniny a rozpojování emulzní trhavinou. Ostění převážně zajišťují pouze kotvy a stříkaný beton.| Zdroj: Subterra
  • Pro výstavbu a poté údržbu metra slouží přístupový tunel Veddesta, jejž dceřiná společnost SBT Sverige AB razila od roku 2018. V únoru 2020 práce pokračovaly ražbou hlavního tunelu Järfälla, po dvou měsících byla potvrzena celá zakázka.
    Pro výstavbu a poté údržbu metra slouží přístupový tunel Veddesta, jejž dceřiná společnost SBT Sverige AB razila od roku 2018. V únoru 2020 práce pokračovaly ražbou hlavního tunelu Järfälla, po dvou měsících byla potvrzena celá zakázka.| Zdroj: Subterra
Projekt Järfälla prodlouží modrou linku metra na předměstí Stockholmu. Dvě ražené stanice na trase v délce 4,1 km – Barkabystaden a Barkaby – budou zajímavé svým uměleckým zpracováním, stejně jako celé metro ve švédské metropoli.
Podpis smlouvy koncem dubna 2020 se nezvykle konal na staveništi, před portálem tunelu Veddesta. I v protestantském Švédsku byla dodržena tradice podzemních staveb v podobě sošky svaté Barbory, patronky horníků.
Rozšíření stockholmského metra sledují média a veřejnost. Zakázka SBT Sverige AB má být dokončena počátkem roku 2024, první cestující pojedou do obce Järfälla podzemní dráhou v roce 2026.
Na jednom ze třech přístupů, Landningsbanan, pracuje sesterská společnost Metrostav Norge a razí úseky ke stávající stanici Akalla a budoucí stanici Barkarbystaden, v jejíž blízkosti je realizována již čtvrtá etapa bytové výstavby.
Pro přístup a zahájení razicích prací v budoucí stanici Barkarbystaden byl využit tunel, který do roku 2010 sloužil švédskému letectvu jako přístup do hangáru. Přilehlé letiště bylo jedním z nejstarších v zemi, poslední komerční let odbavilo koncem roku 2008.
Při metodě ražby „drill and blast“ je horninové okolí těsněno systematickou injektáží. Po obvodu výrubu jsou realizovány 24metrové vrty a injektovány nízkým tlakem pro vytvoření těsnicích vějířů.
Stanice a přilehlé prostory sloužící pro trvalé objekty zařízení metra jsou navrženy s dodatečným odvodněním drenážními rohožemi osazenými na krátké kotvy ve vzdálenosti do 10 centimetrů od zajištěného ostění.
Propojky mezi servisním tunelem a stanicemi mají zvýšený 14metrový profil o ploše až 110 metrů čtverečných, ve vrchlíku stanice budou vedeny instalace. K navrtání horní části čelby je potřeba rampa z navezeného horninového materiálu.
Horninové kotvy k zajištění výrubu jsou instalovány z pracovního koše teleskopické plošiny. Cementová směs je injektována do vrtu, následuje osazení tyčového prvku v délce od 2,4 do 6 metrů.
Vrtací vůz, „boomer“ pracuje současně se třemi lafetami a navrtává horninu dle schématu. Počet vrtů je navrhován podle geologických podmínek a podle plochy výrubu, která u stanic metra místy přesahuje 300 metrů čtverečných.
V žulovém masivu jsou tunely raženy skandinávskou metodou „drill and blast“, která spočívá v navrtávání horniny a rozpojování emulzní trhavinou. Ostění převážně zajišťují pouze kotvy a stříkaný beton.
Pro výstavbu a poté údržbu metra slouží přístupový tunel Veddesta, jejž dceřiná společnost SBT Sverige AB razila od roku 2018. V únoru 2020 práce pokračovaly ražbou hlavního tunelu Järfälla, po dvou měsících byla potvrzena celá zakázka.