Začíná výstavba na bývalém žižkovském nádraží. Jako první odstartoval Central Group Parkovou čtvrť

3/25
Zavřít
  • Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
    Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.| Zdroj: Central Group
  • Parková čtvrť od developera Central Group, která vznikne v severní části Nákladového Nádraží Žižkov. Vizualizace části od architektonického studia ADNS.
    Parková čtvrť od developera Central Group, která vznikne v severní části Nákladového Nádraží Žižkov. Vizualizace části od architektonického studia ADNS.| Zdroj: Central Group
  • Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
    Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.| Zdroj: Central Group
  • Vizualizace veřejného prostoru v jižní části Parkové čtvrti
    Vizualizace veřejného prostoru v jižní části Parkové čtvrti| Zdroj: Central Group
  • Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
    Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.| Zdroj: Central Group
  • Nové byty se na Nákladovém nádraží na Žižkově chystá stavět i skupina Penta
    Nové byty se na Nákladovém nádraží na Žižkově chystá stavět i skupina Penta| Zdroj: Benthem Crouwel Architects a RA15
  • Vizualizace nových bytových jednotek od Penty
    Vizualizace nových bytových jednotek od Penty| Zdroj: Benthem Crouwel Architects a RA15
  • Penta na svůj projekt na Nákladovém nádraží na Žižkově vypsala architektonickou soutěž
    Penta na svůj projekt na Nákladovém nádraží na Žižkově vypsala architektonickou soutěž| Zdroj: Benthem Crouwel Architects a RA15
  • Vítězi se stalo sdružení Benthem Crouwel Architects a pražského ateliéru RA15
    Vítězi se stalo sdružení Benthem Crouwel Architects a pražského ateliéru RA15| Zdroj: Benthem Crouwel Architects a RA15
  • Vizualizace nových bytových jednotek na Nákladovém nádraží na Žižkově
    Vizualizace nových bytových jednotek na Nákladovém nádraží na Žižkově| Zdroj: Benthem Crouwel Architects a RA15
  • Sekyra Group zatím s městem a ministerstvem kultury nadále řeší využití funkcionalistické nádražní budovy, která stojí v její části území
    Sekyra Group zatím s městem a ministerstvem kultury nadále řeší využití funkcionalistické nádražní budovy, která stojí v její části území| Zdroj: Sekyra Group
  • Jednu z budov by mohl obsadit i Národní filmový archiv
    Jednu z budov by mohl obsadit i Národní filmový archiv| Zdroj: Sekyra Group
  • Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
    Současný stav Nákladového nádraží Žižkov| Zdroj: IPR Praha
  • Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
    Současný stav Nákladového nádraží Žižkov| Zdroj: IPR Praha
  • Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
    Současný stav Nákladového nádraží Žižkov| Zdroj: IPR Praha
  • Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
    Současný stav Nákladového nádraží Žižkov| Zdroj: IPR Praha
  • Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
    Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav| Zdroj: Sekyra Group
  • Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
    Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav| Zdroj: Sekyra Group
  • Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
    Současný stav Nákladového nádraží Žižkov| Zdroj: IPR Praha
  • Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
    Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav| Zdroj: Sekyra Group
  • Rokm1936 a skladování obilí. Všechna patra skladišť protínají polygonální sloupy nesoucí tzv. hřibové stopy [N3] s vysokou nosností. Skladiště mají přirozené osvětlení i větrání a některé oddíly se v zimě daly temperovat ústředním topením.
    Rokm1936 a skladování obilí. Všechna patra skladišť protínají polygonální sloupy nesoucí tzv. hřibové stopy [N3] s vysokou nosností. Skladiště mají přirozené osvětlení i větrání a některé oddíly se v zimě daly temperovat ústředním topením.| Zdroj: časopis ČSD Šťastnou cestou
  • Rok 1936 a obsluhování ramp. Kratší skladišťní křídlo sloužilo k podeji zboží na dráhu a delší k jeho výdeji z dráhy. Rampy umožňovaly přeložení zboží z vlaků na nákladní auta, přičemž systém vnitřních tunelů umožňoval zboží uskladněné ve vyšších patrech vypravit bez ohledu na provoz v přízemí, které obsluhovaly výhradně státní dráhy.
    Rok 1936 a obsluhování ramp. Kratší skladišťní křídlo sloužilo k podeji zboží na dráhu a delší k jeho výdeji z dráhy. Rampy umožňovaly přeložení zboží z vlaků na nákladní auta, přičemž systém vnitřních tunelů umožňoval zboží uskladněné ve vyšších patrech vypravit bez ohledu na provoz v přízemí, které obsluhovaly výhradně státní dráhy.| Zdroj: časopis ČSD Šťastnou cestou
  • Rok 1936 a fotografie nakládání zboží do vlaku. Nákladové nádraží Žižkov sloužilo primárně k dopravě a uskladnění potravin. Pro překládku zboží z vlaků sloužil prostřední perón napojený na systém nákladních výtahů a lávek ke skladištím. Skladištní suterény se využívaly jako chladírny ovoce, zeleniny, másla a vajec, ale rovněž vína a likérů. A vyráběl se zde i led. Přes počáteční nedůvěru potenciálních zájemců, byla všechna skladiště do podzimu 1936 obsazena.
    Rok 1936 a fotografie nakládání zboží do vlaku. Nákladové nádraží Žižkov sloužilo primárně k dopravě a uskladnění potravin. Pro překládku zboží z vlaků sloužil prostřední perón napojený na systém nákladních výtahů a lávek ke skladištím. Skladištní suterény se využívaly jako chladírny ovoce, zeleniny, másla a vajec, ale rovněž vína a likérů. A vyráběl se zde i led. Přes počáteční nedůvěru potenciálních zájemců, byla všechna skladiště do podzimu 1936 obsazena.| Zdroj: časopis ČSD Šťastnou cestou
  • Rok 1937 a fotografie Františka Illeka. Skladišťní budovy byly z důvodu protipožární ochrany rozděleny výtahovými šachtami, jejichž vertikály zvýrazňují prosklená schodiště. Horizontalitu objektu zase podporují úzká dělená okna samotných skladů a vysoká obslužná rampa obložená kabřincem a před deštěm chráněná prosklenými stříškami.
    Rok 1937 a fotografie Františka Illeka. Skladišťní budovy byly z důvodu protipožární ochrany rozděleny výtahovými šachtami, jejichž vertikály zvýrazňují prosklená schodiště. Horizontalitu objektu zase podporují úzká dělená okna samotných skladů a vysoká obslužná rampa obložená kabřincem a před deštěm chráněná prosklenými stříškami.| Zdroj: fotoateliér Illek a Paul
  • Rok 1989 a fotografie Kamila Warthy. Význam nádraží postupně upadal, například zřízením potravinového skladiště ve Strašnicích v roce 1966 nebo nárůstem kamionové dopravy. České dráhy zde ukončily provoz v roce 2002 a kontejnerové překladiště v roce 2015. Po neúspěšné snaze prohlásit nádraží technickou památkou v roce 2003 se o deset let později zápis na seznam kulturních památek podařil.
    Rok 1989 a fotografie Kamila Warthy. Význam nádraží postupně upadal, například zřízením potravinového skladiště ve Strašnicích v roce 1966 nebo nárůstem kamionové dopravy. České dráhy zde ukončily provoz v roce 2002 a kontejnerové překladiště v roce 2015. Po neúspěšné snaze prohlásit nádraží technickou památkou v roce 2003 se o deset let později zápis na seznam kulturních památek podařil.| Zdroj: Útvar hlavního architekta hl. M. Prahy
Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
Parková čtvrť od developera Central Group, která vznikne v severní části Nákladového Nádraží Žižkov. Vizualizace části od architektonického studia ADNS.
Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
Vizualizace veřejného prostoru v jižní části Parkové čtvrti
Vizualizace projektu Parková čtvrť, kterou v severní části Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 připravuje podle návrhu architekta Jakuba Ciglera a dalších projektantů developer Central Group.
Nové byty se na Nákladovém nádraží na Žižkově chystá stavět i skupina Penta
Vizualizace nových bytových jednotek od Penty
Penta na svůj projekt na Nákladovém nádraží na Žižkově vypsala architektonickou soutěž
Vítězi se stalo sdružení Benthem Crouwel Architects a pražského ateliéru RA15
Vizualizace nových bytových jednotek na Nákladovém nádraží na Žižkově
Sekyra Group zatím s městem a ministerstvem kultury nadále řeší využití funkcionalistické nádražní budovy, která stojí v její části území
Jednu z budov by mohl obsadit i Národní filmový archiv
Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
Současný stav Nákladového nádraží Žižkov
Nákladové nádraží Žižkov, přeměna, stávající stav
Rokm1936 a skladování obilí. Všechna patra skladišť protínají polygonální sloupy nesoucí tzv. hřibové stopy [N3] s vysokou nosností. Skladiště mají přirozené osvětlení i větrání a některé oddíly se v zimě daly temperovat ústředním topením.
Rok 1936 a obsluhování ramp. Kratší skladišťní křídlo sloužilo k podeji zboží na dráhu a delší k jeho výdeji z dráhy. Rampy umožňovaly přeložení zboží z vlaků na nákladní auta, přičemž systém vnitřních tunelů umožňoval zboží uskladněné ve vyšších patrech vypravit bez ohledu na provoz v přízemí, které obsluhovaly výhradně státní dráhy.
Rok 1936 a fotografie nakládání zboží do vlaku. Nákladové nádraží Žižkov sloužilo primárně k dopravě a uskladnění potravin. Pro překládku zboží z vlaků sloužil prostřední perón napojený na systém nákladních výtahů a lávek ke skladištím. Skladištní suterény se využívaly jako chladírny ovoce, zeleniny, másla a vajec, ale rovněž vína a likérů. A vyráběl se zde i led. Přes počáteční nedůvěru potenciálních zájemců, byla všechna skladiště do podzimu 1936 obsazena.
Rok 1937 a fotografie Františka Illeka. Skladišťní budovy byly z důvodu protipožární ochrany rozděleny výtahovými šachtami, jejichž vertikály zvýrazňují prosklená schodiště. Horizontalitu objektu zase podporují úzká dělená okna samotných skladů a vysoká obslužná rampa obložená kabřincem a před deštěm chráněná prosklenými stříškami.
Rok 1989 a fotografie Kamila Warthy. Význam nádraží postupně upadal, například zřízením potravinového skladiště ve Strašnicích v roce 1966 nebo nárůstem kamionové dopravy. České dráhy zde ukončily provoz v roce 2002 a kontejnerové překladiště v roce 2015. Po neúspěšné snaze prohlásit nádraží technickou památkou v roce 2003 se o deset let později zápis na seznam kulturních památek podařil.