Hudební transformer. Cenu za architekturu získal koncertní sál vsazený do starých lázní

4/21
Zavřít
  • Čelní pohled na orchestřiště z výsuvného hlediště
    Čelní pohled na orchestřiště z výsuvného hlediště| Zdroj: Petr Polák
  • Zastřešení dvorany má v sobě zaintegrované prvky vzduchotechniky, portálový jeřáb, prvky stavební akustiky, osvětlení.
    Zastřešení dvorany má v sobě zaintegrované prvky vzduchotechniky, portálový jeřáb, prvky stavební akustiky, osvětlení.| Zdroj: Petr Polák
  • Historická budova Císařských lázní (autor rekonstrukce historické budovy bez vestavby koncertního sálu a expozic: INTAR a.s.
    Historická budova Císařských lázní (autor rekonstrukce historické budovy bez vestavby koncertního sálu a expozic: INTAR a.s.| Zdroj: Petr Hájek
  • Konstrukce je dutá perforovaná tak, aby nebyl zmenšen objem akusticky aktivního objemu.
    Konstrukce je dutá perforovaná tak, aby nebyl zmenšen objem akusticky aktivního objemu.| Zdroj: Tomáš Vocelka
  • Celý objekt spočívá na šesti nohách. Je tak minimalizován vliv na historickou budovu.
    Celý objekt spočívá na šesti nohách. Je tak minimalizován vliv na historickou budovu.| Zdroj: Petr Polák
  • Prostor pod sálem je využívaný hybridně jako společenský foyer o přestávkách, rautový nebo výstavní malý sál.
    Prostor pod sálem je využívaný hybridně jako společenský foyer o přestávkách, rautový nebo výstavní malý sál.| Zdroj: Petr Hájek
  • Vestavěný sál je odsazený od historické budovy a litinových sloupů historického stroje pro dopravu rašeliny.
    Vestavěný sál je odsazený od historické budovy a litinových sloupů historického stroje pro dopravu rašeliny.| Zdroj: Petr Polák
  • Jeviště je vybaveno proměnou elevací. Podlaha tak může být zcela rovná i kaskádově uspořádaná. Nad jevištěm jsou pak umístěny prvky proměnné akustiky.
    Jeviště je vybaveno proměnou elevací. Podlaha tak může být zcela rovná i kaskádově uspořádaná. Nad jevištěm jsou pak umístěny prvky proměnné akustiky.| Zdroj: Pavel Nasadil
  • Zkouška symfonického orchestru.
    Zkouška symfonického orchestru.| Zdroj: Tomáš Vocelka
  • Pohled do sálu z nástupního schodiště, zkušební provoz.
    Pohled do sálu z nástupního schodiště, zkušební provoz.| Zdroj: Tomáš Vocelka
  • Pohled na elevaci orchestřiště, perforované posuvné a otočné akustické panely proměnné akustiky a scénická světla.
    Pohled na elevaci orchestřiště, perforované posuvné a otočné akustické panely proměnné akustiky a scénická světla.| Zdroj: Petr Polák
  • Proces montáže ocelové konstrukce.
    Proces montáže ocelové konstrukce.| Zdroj: Petr Hájek
  • Akustická mušle za jevištěm je výsuvná. Je tak možno v případě potřeby odhalit pohled na schodišťovou stěnu historické budovy
    Akustická mušle za jevištěm je výsuvná. Je tak možno v případě potřeby odhalit pohled na schodišťovou stěnu historické budovy| Zdroj: Petr Polák
  • Vizualizace vloženého koncertního sálu do historické dvorany (strojovny)
    Vizualizace vloženého koncertního sálu do historické dvorany (strojovny)| Zdroj: Petr Hájek
  • Hudebníci a diváci se před koncertem potkávají ve foyer.
    Hudebníci a diváci se před koncertem potkávají ve foyer.| Zdroj: Pavel Nasadil
  • Dialog historických a soudobých materiálů a konstrukcí (zdivo, litina, ocel, tahokov).
    Dialog historických a soudobých materiálů a konstrukcí (zdivo, litina, ocel, tahokov).| Zdroj: Tomáš Vocelka
  • Hudebníci Karlovarského symfonického orchestru.
    Hudebníci Karlovarského symfonického orchestru.| Zdroj: Pavel Nasadil
  • Výstavba sálu: vložený objekt byl do dvorany transportován po částech střešním otvorem.
    Výstavba sálu: vložený objekt byl do dvorany transportován po částech střešním otvorem.| Zdroj: AVT Group
  • Proces montáže. Duté prostory konstrukce jsou využity pro osazení technologiemi proměnlivé scénické techniky.
    Proces montáže. Duté prostory konstrukce jsou využity pro osazení technologiemi proměnlivé scénické techniky.| Zdroj: Benedikt Markel
  • Model vloženého sálu s mechanickými prvky prostorové a scénické technologie
    Model vloženého sálu s mechanickými prvky prostorové a scénické technologie| Zdroj: Petr Hájek
  • Skica konceptu
    Skica konceptu| Zdroj: Petr Hájek
Čelní pohled na orchestřiště z výsuvného hlediště
Zastřešení dvorany má v sobě zaintegrované prvky vzduchotechniky, portálový jeřáb, prvky stavební akustiky, osvětlení.
Historická budova Císařských lázní (autor rekonstrukce historické budovy bez vestavby koncertního sálu a expozic: INTAR a.s.
Konstrukce je dutá perforovaná tak, aby nebyl zmenšen objem akusticky aktivního objemu.
Celý objekt spočívá na šesti nohách. Je tak minimalizován vliv na historickou budovu.
Prostor pod sálem je využívaný hybridně jako společenský foyer o přestávkách, rautový nebo výstavní malý sál.
Vestavěný sál je odsazený od historické budovy a litinových sloupů historického stroje pro dopravu rašeliny.
Jeviště je vybaveno proměnou elevací. Podlaha tak může být zcela rovná i kaskádově uspořádaná. Nad jevištěm jsou pak umístěny prvky proměnné akustiky.
Zkouška symfonického orchestru.
Pohled do sálu z nástupního schodiště, zkušební provoz.
Pohled na elevaci orchestřiště, perforované posuvné a otočné akustické panely proměnné akustiky a scénická světla.
Proces montáže ocelové konstrukce.
Akustická mušle za jevištěm je výsuvná. Je tak možno v případě potřeby odhalit pohled na schodišťovou stěnu historické budovy
Vizualizace vloženého koncertního sálu do historické dvorany (strojovny)
Hudebníci a diváci se před koncertem potkávají ve foyer.
Dialog historických a soudobých materiálů a konstrukcí (zdivo, litina, ocel, tahokov).
Hudebníci Karlovarského symfonického orchestru.
Výstavba sálu: vložený objekt byl do dvorany transportován po částech střešním otvorem.
Proces montáže. Duté prostory konstrukce jsou využity pro osazení technologiemi proměnlivé scénické techniky.
Model vloženého sálu s mechanickými prvky prostorové a scénické technologie
Skica konceptu