Hausbót Rostislava Kalčíka parkuje na Slapské přehradě, ve velikosti zdaleka předčí své obytné sousedy|
Zdroj: Rostislav Kalcik
Do haly se vejdou přesně dvě lodě, okolo nich se povaluje nářadí i vnitřní vybavení, nedaleko jsou pod igelitem ukrytá bílá křesla|
Zdroj: Tereza Capkova
Hausbót má celodřevěnou kajutu. V popředí je vidět budoucí toaleta|
Zdroj: Tereza Capkova
Stavitel Jaroslav Kosek na své lodi. Za sebou má více než třicetiletou praxi ve stavbě hausbótů|
Zdroj: Tereza Capkova
Staré lodní převodovky od firmy Slávia Napajedla|
Zdroj: Tereza Capkova
Dřive se jako pohon hausbótů mohly montovat i staré motory od traktorů|
Zdroj: Tereza Capkova
Kříženec estonského loveckého psa a staforda je na lodi jako doma, s oblibou pozoruje z paluby proplouvající kachny|
Zdroj: Tomes Michael
V případě, že majitel hausbótu připojí k lodi motory, kormidlo opět ožije. S tak velkou lodí je ale podle Kubíčka složité jezdit|
Zdroj: Tomes Michael
Hausbóty si pořizují lidé, kteří mají blízko k vodě. Pohupování lodi by jim rozhodně nemělo vadit|
Zdroj: Tomes Michael
Hausbóty fungují jako ostrovní systémy, energii majitelé čerpají například ze solárních panelů nebo z agregátů, záchody mohou být lodní či běžné, splachovací. Zde nechybí ani sprcha|
Zdroj: Michal Tomes
Majitel lodi na palubě pěstuje bylinky do kuchyně|
Zdroj: Michael Tomes
Vybavení obytné lodě je srovnatelné s kompletně zařízeným bytem|
Zdroj: Rostislav Kalcik
Nerezové schody na míru vyšly na 200 tisíc korun|
Zdroj: Rostislav Kalcik