Jak založit, vést a rozvíjet start-up: Expanze do světa nejde dělat na dálku. A potřebujete kontakty
4
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
Start-up Akademie
|
Zdroj: E15.cz
Ikonický most Golden Gate Bridge u San Francisca, symbolu Silicon Valley.
|
Zdroj: Pexels
Londýn je nejoblíbenější start-upová destinace v Evropě. Je snadno a levně dostupný z pohledu dopravy. Ve srovnání s USA je také velkou výhodou podobné časové pásmo. Rychlé tempo a vysoká konkurence je i zde, ale Londýňané si více potrpí na rovnováhu pracovních a soukromých aktivit.
|
Zdroj: Unsplash
New York. Největší městský trh na světě a místo, kde většinu obyvatel tvoří imigranti. Český podnikatel tu musí rychle naběhnout na americký systém podnikání, schůzek a vyjednávání. Takzvaný elevator pitch je situace, kdy rozhovor s investorem trvá jako cesta výtahem – několik vteřin. Start-upy často zjišťují, že je nezbytné svůj tým rozšířit o rodilého Američana, ne kvůli jazyku, ale právě pro zvládnutí amerického tempa a umění prodávat, kde jsou potřeba prezentační dovednosti ještě na vyšším stupni.
|
Zdroj: Unsplash
Singapur představuje ekosystém s největší dostupností venture kapitálu v celé Asii, kromě Číny. Dostupných financí je tu více než nápadů. Je také vstupní bránou do jihovýchodní Asie, jelikož má v regionu na dosah přes půl miliardy lidí, tedy možných zákazníků. Z počátku sice může být pro menší české firmy složité škálovat své služby pro desítky milionů uživatelů, zároveň to však představuje obrovský potenciál k růstu. Přesto jsou k němu čeští startupisté zatím opatrní.
|
Zdroj: Unsplash
„Prosadit se na globálním trhu je extrémně těžké, a možná ještě těžší je to pro podnikatele z Česka, neboť potřebujete mít globální rozhled nejen u sebe, ale i u týmu spolupracovníků – a takoví jsou u nás velmi nedostatkovým zbožím,“ říká andělský investor a podnikatel Jiří Hlavenka.
|
Zdroj: Osobní archiv
Zavřít