Výročí týdne: PlayStation – čtvrt století kultu zábavního průmyslu

4/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Tomb Raider (Core Design, 1996). Revoluční konzole PlayStation představovala ideální prostor i pro hbitou archeoložku se dvěma pistolemi v rukách. Premiéra Lary Croftové přinesla kombinaci nezapomenutelných prostředí a dokonalého mixu akce, prozkoumávání a logických rébusů.
    Tomb Raider (Core Design, 1996). Revoluční konzole PlayStation představovala ideální prostor i pro hbitou archeoložku se dvěma pistolemi v rukách. Premiéra Lary Croftové přinesla kombinaci nezapomenutelných prostředí a dokonalého mixu akce, prozkoumávání a logických rébusů.| Zdroj: PlayStation.com
  • Playstation 1 SONY
    Playstation 1 SONY| Zdroj: archiv
  • Konzole PlayStation se mohla chlubit svým designem a podporou CD formátu, což oproti předchůdcům znamenalo rozsáhlejší hry, 3D možnosti a lepší zvuk. Během jedné dekády se PlayStation stala první herní konzolí v historii, které se po celém světě prodalo přes 100 milionů kusů.
    Konzole PlayStation se mohla chlubit svým designem a podporou CD formátu, což oproti předchůdcům znamenalo rozsáhlejší hry, 3D možnosti a lepší zvuk. Během jedné dekády se PlayStation stala první herní konzolí v historii, které se po celém světě prodalo přes 100 milionů kusů.| Zdroj: PlayStation.com
  • Ovladač PlayStation (1994). Se čtyřmi předními tlačítky, namísto standardních dvou, dal designér ovladače PlayStation Teiyu Goto vývojářům rozšířené možnosti při návrhu herních mechanismů. Následoval duální analogový ovladač (1997), načež světlo světa spatřil původní DualShock (1997).
    Ovladač PlayStation (1994). Se čtyřmi předními tlačítky, namísto standardních dvou, dal designér ovladače PlayStation Teiyu Goto vývojářům rozšířené možnosti při návrhu herních mechanismů. Následoval duální analogový ovladač (1997), načež světlo světa spatřil původní DualShock (1997).| Zdroj: PlayStation.com
  • Než logo PlayStatiton, které navrhl Manabu Sakamoto, dostalo svou známou podobu, prošlo tuctem nejrůznějších verzí.
    Než logo PlayStatiton, které navrhl Manabu Sakamoto, dostalo svou známou podobu, prošlo tuctem nejrůznějších verzí.| Zdroj: PlayStation.com
  • PocketStation (1998). PlayStation jako jedna z prvních konzolí využívala externí paměťové karty, což v roce 1998 vedlo k vytvoření PocketStation, paměťové karty se zabudovaným displejem LCD a základním ovládáním pro minihry.
    PocketStation (1998). PlayStation jako jedna z prvních konzolí využívala externí paměťové karty, což v roce 1998 vedlo k vytvoření PocketStation, paměťové karty se zabudovaným displejem LCD a základním ovládáním pro minihry.| Zdroj: PlayStation.com
  • Ridge Racer (Namco, 1994). Jedna z raných her, která přesvědčila hráče, že je konzole PlayStation schopná nabídnout kvalitu srovnatelnou s automaty, byla závodní klasika od Namco. Kombinace vybroušené 3D grafiky a zábavného driftování z ní udělala okamžitý hit.
    Ridge Racer (Namco, 1994). Jedna z raných her, která přesvědčila hráče, že je konzole PlayStation schopná nabídnout kvalitu srovnatelnou s automaty, byla závodní klasika od Namco. Kombinace vybroušené 3D grafiky a zábavného driftování z ní udělala okamžitý hit.| Zdroj: PlayStation.com
  • PlayStation Link Cable (1995). Ještě dřív, než došlo k masovému rozšíření internetu, umožňoval tento kabel u vybraných titulů pro více hráčů propojení dvou konzolí PlayStation přes dva televizory – což byla pro éru bez internetu nedocenitelná možnost.
    PlayStation Link Cable (1995). Ještě dřív, než došlo k masovému rozšíření internetu, umožňoval tento kabel u vybraných titulů pro více hráčů propojení dvou konzolí PlayStation přes dva televizory – což byla pro éru bez internetu nedocenitelná možnost.| Zdroj: PlayStation.com
  • Crash Bandicoot (Naughty Dog, 1996). Oblíbený vačnatec došel na konzoli PlayStation obrovské slávy a stal se jejím synonymem. Díky barevné grafice, 3D prostředí a nezapomenutelným postavám se stal Crash hitem.
    Crash Bandicoot (Naughty Dog, 1996). Oblíbený vačnatec došel na konzoli PlayStation obrovské slávy a stal se jejím synonymem. Díky barevné grafice, 3D prostředí a nezapomenutelným postavám se stal Crash hitem.| Zdroj: PlayStation.com
  • Se dvěma úspěšnými konzolemi za pasem nastal čas změnit svět kapesních herních zařízení. Proto Sony představila přístroj do ruky umožňující hrát hry, sledovat filmy, poslouchat hudbu a brouzdat na internetu. V Japonsku se na trhu objevila v roce 2004, v Evropě a USA o rok později.
    Se dvěma úspěšnými konzolemi za pasem nastal čas změnit svět kapesních herních zařízení. Proto Sony představila přístroj do ruky umožňující hrát hry, sledovat filmy, poslouchat hudbu a brouzdat na internetu. V Japonsku se na trhu objevila v roce 2004, v Evropě a USA o rok později.| Zdroj: PlayStation.com
  • Grand Theft Auto III (Rockstar Games, 2001). Populární série Grand Theft Auto přinesla na PS2 novou éru otevřených 3D akčních her.
    Grand Theft Auto III (Rockstar Games, 2001). Populární série Grand Theft Auto přinesla na PS2 novou éru otevřených 3D akčních her.| Zdroj: PlayStation.com
  • EyeToy (2003). Kamera EyeToy zapojená do portu USB systému PS2 dokázala promítat obraz hráčů na obrazovku a sledovat jejich pohyb, čímž přispěla k ustavení základů her s rozšířenou realitou, které následovaly.
    EyeToy (2003). Kamera EyeToy zapojená do portu USB systému PS2 dokázala promítat obraz hráčů na obrazovku a sledovat jejich pohyb, čímž přispěla k ustavení základů her s rozšířenou realitou, které následovaly.| Zdroj: PlayStation.com
  • Mikrofony SingStar (2004). V rámci značky SingStar dokázala PS2 se dvěma značkovými mikrofony uvést zbrusu novou éru hudební zábavy. Invence tohoto ekosystému byla v roce 2005 odměněna cenou BAFTA za originalitu.
    Mikrofony SingStar (2004). V rámci značky SingStar dokázala PS2 se dvěma značkovými mikrofony uvést zbrusu novou éru hudební zábavy. Invence tohoto ekosystému byla v roce 2005 odměněna cenou BAFTA za originalitu.| Zdroj: PlayStation.com
  • Sixaxis (2006) / DualShock 3 (2007). Bezdrátový ovladač Sixaxis, který byl schopný záznamu pohybu v šesti osách, představil ranou formu pohybového ovládání. V roce 2007 se z ovladače Sixaxis stal přidáním vibrační zpětné vazby Dualshock.
    Sixaxis (2006) / DualShock 3 (2007). Bezdrátový ovladač Sixaxis, který byl schopný záznamu pohybu v šesti osách, představil ranou formu pohybového ovládání. V roce 2007 se z ovladače Sixaxis stal přidáním vibrační zpětné vazby Dualshock.| Zdroj: PlayStation.com
  • Grand Theft Auto: Liberty City Stories (Rockstar Games, 2005). Myšlenka na plně 3D hru Grand Theft Auto na kapesním zařízení se v první polovině nultých let 21. století mohla zdát nedostižným snem, avšak Rockstar tímto titulem s uživatelským soundtrackem a dokonce hrou více hráčů dokázal pravý opak.
    Grand Theft Auto: Liberty City Stories (Rockstar Games, 2005). Myšlenka na plně 3D hru Grand Theft Auto na kapesním zařízení se v první polovině nultých let 21. století mohla zdát nedostižným snem, avšak Rockstar tímto titulem s uživatelským soundtrackem a dokonce hrou více hráčů dokázal pravý opak.| Zdroj: PlayStation.com
  • Go!Cam (2006). Go!Cam dal systému PSP schopnost pořizování fotografií a nahrávání ozvučených videí, což otevřelo bránu hrám s rozšířenou realitou, jakou nabídlo třeba vyhledávání skotačících příšerek ve hře Invizimals (2009).
    Go!Cam (2006). Go!Cam dal systému PSP schopnost pořizování fotografií a nahrávání ozvučených videí, což otevřelo bránu hrám s rozšířenou realitou, jakou nabídlo třeba vyhledávání skotačících příšerek ve hře Invizimals (2009).| Zdroj: PlayStation.com
  • God of War (Sony Santa Monica, 2005). Studio ze Santa Monicy sáhlo hluboko do řecké mytologie a nabídlo v této nelítostné rubačce pro PS2 nejen akční dobrodružství okořeněné bájemi a pověstmi, ale i bezcitného antihrdinu Krata.
    God of War (Sony Santa Monica, 2005). Studio ze Santa Monicy sáhlo hluboko do řecké mytologie a nabídlo v této nelítostné rubačce pro PS2 nejen akční dobrodružství okořeněné bájemi a pověstmi, ale i bezcitného antihrdinu Krata.| Zdroj: PlayStation.com
  • Bzučáky Buzz! (2005) Díky populární sérii Buzz!, jejímž prvním zástupcem byla hra Buzz!: The Music Quiz, pomohla PS2 vrátit na výsluní domácí konzolové kvízy. Klíčovým prvkem jejího okamžitého úspěchu byly intuitivní bzučáky přibalené ke hře.
    Bzučáky Buzz! (2005) Díky populární sérii Buzz!, jejímž prvním zástupcem byla hra Buzz!: The Music Quiz, pomohla PS2 vrátit na výsluní domácí konzolové kvízy. Klíčovým prvkem jejího okamžitého úspěchu byly intuitivní bzučáky přibalené ke hře.| Zdroj: PlayStation.com
  • V roce 2005, pět let a devět měsíců po svém uvedení na trh, se PlayStation 2 stala nejrychleji prodávanou konzolí, jejíž prodeje dosáhly 100 milionů kusů.
    V roce 2005, pět let a devět měsíců po svém uvedení na trh, se PlayStation 2 stala nejrychleji prodávanou konzolí, jejíž prodeje dosáhly 100 milionů kusů.| Zdroj: PlayStation.com
  • Pohybový ovladač PlayStation®Move (2010). V podobě PlayStation Move se na PS3 objevilo pokročilé pohybové ovládání, které s obrovskou přesností nabídlo hráčům možnost ovládání hry raketou, kouzelnou hůlkou, pistolí či jakýmkoliv odpovídajícím nástrojem.
    Pohybový ovladač PlayStation®Move (2010). V podobě PlayStation Move se na PS3 objevilo pokročilé pohybové ovládání, které s obrovskou přesností nabídlo hráčům možnost ovládání hry raketou, kouzelnou hůlkou, pistolí či jakýmkoliv odpovídajícím nástrojem.| Zdroj: PlayStation.com
  • PlayStation 2 představovala evoluci, která ustavila nové standardy. 3D vizualizace ve vysokém rozlišení, hra online a integrovaný DVD přehrávač, který přiblížil kvalitní sledování filmů na stisk jednoho tlačítka, bez zbytečných nákladných doplňků.
    PlayStation 2 představovala evoluci, která ustavila nové standardy. 3D vizualizace ve vysokém rozlišení, hra online a integrovaný DVD přehrávač, který přiblížil kvalitní sledování filmů na stisk jednoho tlačítka, bez zbytečných nákladných doplňků.| Zdroj: PlayStation.com
  • 2010 - s využitím 3D TV, kompatibilních brýlí a stovek vybraných kompatibilních her či filmů na disku Blu-ray 3D získalo sledování filmů a hraní her zbrusu novou perspektivu.
    2010 - s využitím 3D TV, kompatibilních brýlí a stovek vybraných kompatibilních her či filmů na disku Blu-ray 3D získalo sledování filmů a hraní her zbrusu novou perspektivu.| Zdroj: PlayStation.com
  • Kapesní konzola v době uvedení na trh (v Japonsku v roce 2011, v Evropě a USA v roce 2012) se systém PlayStation Vita mohl chlubit pětipalcovou dotykovou obrazovkou OLED, dvěma analogovými páčkami (zcela poprvé u kapesních herních konzolí) a zadním dotykovým panelem umožňujícím doplňkové ovládání.
    Kapesní konzola v době uvedení na trh (v Japonsku v roce 2011, v Evropě a USA v roce 2012) se systém PlayStation Vita mohl chlubit pětipalcovou dotykovou obrazovkou OLED, dvěma analogovými páčkami (zcela poprvé u kapesních herních konzolí) a zadním dotykovým panelem umožňujícím doplňkové ovládání.| Zdroj: PlayStation.com
  • Během desetiletého cyklu se objevilo celkem pět různých modelů PSP, z nichž posledním se stal úsporný model PSP Street (2011).
    Během desetiletého cyklu se objevilo celkem pět různých modelů PSP, z nichž posledním se stal úsporný model PSP Street (2011).| Zdroj: PlayStation.com
  • Uncharted: Golden Abyss (Bend Studio, 2011). První výlet Nathana Drakea do světa kapesních konzolí nabídl obdobnou akci jako jeho dobrodružství na PS3 a k tomu neotřelé využití možností systému PS Vita, mezi kterými nechybělo oprašování archeologických nálezů pomocí dotykové obrazovky.
    Uncharted: Golden Abyss (Bend Studio, 2011). První výlet Nathana Drakea do světa kapesních konzolí nabídl obdobnou akci jako jeho dobrodružství na PS3 a k tomu neotřelé využití možností systému PS Vita, mezi kterými nechybělo oprašování archeologických nálezů pomocí dotykové obrazovky.| Zdroj: PlayStation.com
  • Osmá videoherní generace (datum vydání: 2013 USA, Evropa, 2014 Japonsko) vtrhla do světa s výkonným systémem schopným vykreslování grafických výstupů ve vysokém dynamickém rozsahu, integrovanými možnostmi streamování a využívání sociálních médií k okamžitému sdílení těch nejlepších (či nejhorších) herních okamžiků i dosud nejkomfortnějším ovladačem DualShock.
    Osmá videoherní generace (datum vydání: 2013 USA, Evropa, 2014 Japonsko) vtrhla do světa s výkonným systémem schopným vykreslování grafických výstupů ve vysokém dynamickém rozsahu, integrovanými možnostmi streamování a využívání sociálních médií k okamžitému sdílení těch nejlepších (či nejhorších) herních okamžiků i dosud nejkomfortnějším ovladačem DualShock.| Zdroj: PlayStation.com
  • Základním stavebním kamenem systému PlayStation 3 byly všechny prvky, které z PS2 učinily celosvětový hit. Díky integrovanému přehrávači disků Blu-ray se standardem stalo vysoké rozlišení, zatímco interní pevný disk a rozsah univerzálních online funkcí přinesl do našich domovů bohatou nabídku zábavních služeb.
    Základním stavebním kamenem systému PlayStation 3 byly všechny prvky, které z PS2 učinily celosvětový hit. Díky integrovanému přehrávači disků Blu-ray se standardem stalo vysoké rozlišení, zatímco interní pevný disk a rozsah univerzálních online funkcí přinesl do našich domovů bohatou nabídku zábavních služeb.| Zdroj: PlayStation.com
  • Killzone Mercenary (Guerrilla Cambridge, 2013). Duální analogové páčky systému PS Vita pomohly přenést moderní střílečku z pohledu první osoby, jež se mohla pyšnit strhující grafikou, překypujícími možnostmi a vyhrazeným režimem pro více hráčů, do světa kapesních zařízení.
    Killzone Mercenary (Guerrilla Cambridge, 2013). Duální analogové páčky systému PS Vita pomohly přenést moderní střílečku z pohledu první osoby, jež se mohla pyšnit strhující grafikou, překypujícími možnostmi a vyhrazeným režimem pro více hráčů, do světa kapesních zařízení.| Zdroj: PlayStation.com
  • Bezdrátový ovladač DualShock 4 (2013). Díky přepracovaným tvarům, vylepšenému gyroskopu, zabudovanému reproduktoru, možnosti zachycování videí a snímků obrazovky, světelné liště a dotykovému panelu se stal bezdrátový ovladač DualShock 4 jedním z nejuniverzálnějších ovladačů historie.
    Bezdrátový ovladač DualShock 4 (2013). Díky přepracovaným tvarům, vylepšenému gyroskopu, zabudovanému reproduktoru, možnosti zachycování videí a snímků obrazovky, světelné liště a dotykovému panelu se stal bezdrátový ovladač DualShock 4 jedním z nejuniverzálnějších ovladačů historie.| Zdroj: PlayStation.com
  • PlayStation Camera (2013). Zařízení PlayStation Camera, které umožnilo vysílání videopřenosů, hlasové ovládání a přihlášení uživatelů k PS4 pomocí rozpoznávání obličeje, sestává ze dvou vysoce citlivých kamer, které dokážou pracovat s hloubkou prostoru, což je základním předpokladem pro využití PlayStation VR.
    PlayStation Camera (2013). Zařízení PlayStation Camera, které umožnilo vysílání videopřenosů, hlasové ovládání a přihlášení uživatelů k PS4 pomocí rozpoznávání obličeje, sestává ze dvou vysoce citlivých kamer, které dokážou pracovat s hloubkou prostoru, což je základním předpokladem pro využití PlayStation VR.| Zdroj: PlayStation.com
  • PlayStation VR (2016). Systém pro virtuální realitu zcela změnil přístup ke hrám, a to díky trhákům, jako je například senzační střílečka v hollywoodském stylu Blood & Truth, inovativní plošinovka Astro Bot Rescue Mission,survival horor z pohledu první osoby Resident Evil 7 a jedinečná rytmická akce Beat Saber.
    PlayStation VR (2016). Systém pro virtuální realitu zcela změnil přístup ke hrám, a to díky trhákům, jako je například senzační střílečka v hollywoodském stylu Blood & Truth, inovativní plošinovka Astro Bot Rescue Mission,survival horor z pohledu první osoby Resident Evil 7 a jedinečná rytmická akce Beat Saber.| Zdroj: PlayStation.com
  • PS4 Pro (2016). PlayStation se v podobě PS4 Pro dočkala modernizace, která jí umožňuje dosahovat rozlišení 4K s využitím vysokého dynamického rozsahu; hry a zábavní obsah tak doslova prýští z obrazovek ve strhujících detailech.
    PS4 Pro (2016). PlayStation se v podobě PS4 Pro dočkala modernizace, která jí umožňuje dosahovat rozlišení 4K s využitím vysokého dynamického rozsahu; hry a zábavní obsah tak doslova prýští z obrazovek ve strhujících detailech.| Zdroj: PlayStation.com
Tomb Raider (Core Design, 1996). Revoluční konzole PlayStation představovala ideální prostor i pro hbitou archeoložku se dvěma pistolemi v rukách. Premiéra Lary Croftové přinesla kombinaci nezapomenutelných prostředí a dokonalého mixu akce, prozkoumávání a logických rébusů.
Playstation 1 SONY
Konzole PlayStation se mohla chlubit svým designem a podporou CD formátu, což oproti předchůdcům znamenalo rozsáhlejší hry, 3D možnosti a lepší zvuk. Během jedné dekády se PlayStation stala první herní konzolí v historii, které se po celém světě prodalo přes 100 milionů kusů.
Ovladač PlayStation (1994). Se čtyřmi předními tlačítky, namísto standardních dvou, dal designér ovladače PlayStation Teiyu Goto vývojářům rozšířené možnosti při návrhu herních mechanismů. Následoval duální analogový ovladač (1997), načež světlo světa spatřil původní DualShock (1997).
Než logo PlayStatiton, které navrhl Manabu Sakamoto, dostalo svou známou podobu, prošlo tuctem nejrůznějších verzí.
PocketStation (1998). PlayStation jako jedna z prvních konzolí využívala externí paměťové karty, což v roce 1998 vedlo k vytvoření PocketStation, paměťové karty se zabudovaným displejem LCD a základním ovládáním pro minihry.
Ridge Racer (Namco, 1994). Jedna z raných her, která přesvědčila hráče, že je konzole PlayStation schopná nabídnout kvalitu srovnatelnou s automaty, byla závodní klasika od Namco. Kombinace vybroušené 3D grafiky a zábavného driftování z ní udělala okamžitý hit.
PlayStation Link Cable (1995). Ještě dřív, než došlo k masovému rozšíření internetu, umožňoval tento kabel u vybraných titulů pro více hráčů propojení dvou konzolí PlayStation přes dva televizory – což byla pro éru bez internetu nedocenitelná možnost.
Crash Bandicoot (Naughty Dog, 1996). Oblíbený vačnatec došel na konzoli PlayStation obrovské slávy a stal se jejím synonymem. Díky barevné grafice, 3D prostředí a nezapomenutelným postavám se stal Crash hitem.
Se dvěma úspěšnými konzolemi za pasem nastal čas změnit svět kapesních herních zařízení. Proto Sony představila přístroj do ruky umožňující hrát hry, sledovat filmy, poslouchat hudbu a brouzdat na internetu. V Japonsku se na trhu objevila v roce 2004, v Evropě a USA o rok později.
Grand Theft Auto III (Rockstar Games, 2001). Populární série Grand Theft Auto přinesla na PS2 novou éru otevřených 3D akčních her.
EyeToy (2003). Kamera EyeToy zapojená do portu USB systému PS2 dokázala promítat obraz hráčů na obrazovku a sledovat jejich pohyb, čímž přispěla k ustavení základů her s rozšířenou realitou, které následovaly.
Mikrofony SingStar (2004). V rámci značky SingStar dokázala PS2 se dvěma značkovými mikrofony uvést zbrusu novou éru hudební zábavy. Invence tohoto ekosystému byla v roce 2005 odměněna cenou BAFTA za originalitu.
Sixaxis (2006) / DualShock 3 (2007). Bezdrátový ovladač Sixaxis, který byl schopný záznamu pohybu v šesti osách, představil ranou formu pohybového ovládání. V roce 2007 se z ovladače Sixaxis stal přidáním vibrační zpětné vazby Dualshock.
Grand Theft Auto: Liberty City Stories (Rockstar Games, 2005). Myšlenka na plně 3D hru Grand Theft Auto na kapesním zařízení se v první polovině nultých let 21. století mohla zdát nedostižným snem, avšak Rockstar tímto titulem s uživatelským soundtrackem a dokonce hrou více hráčů dokázal pravý opak.
Go!Cam (2006). Go!Cam dal systému PSP schopnost pořizování fotografií a nahrávání ozvučených videí, což otevřelo bránu hrám s rozšířenou realitou, jakou nabídlo třeba vyhledávání skotačících příšerek ve hře Invizimals (2009).
God of War (Sony Santa Monica, 2005). Studio ze Santa Monicy sáhlo hluboko do řecké mytologie a nabídlo v této nelítostné rubačce pro PS2 nejen akční dobrodružství okořeněné bájemi a pověstmi, ale i bezcitného antihrdinu Krata.
Bzučáky Buzz! (2005) Díky populární sérii Buzz!, jejímž prvním zástupcem byla hra Buzz!: The Music Quiz, pomohla PS2 vrátit na výsluní domácí konzolové kvízy. Klíčovým prvkem jejího okamžitého úspěchu byly intuitivní bzučáky přibalené ke hře.
V roce 2005, pět let a devět měsíců po svém uvedení na trh, se PlayStation 2 stala nejrychleji prodávanou konzolí, jejíž prodeje dosáhly 100 milionů kusů.
Pohybový ovladač PlayStation®Move (2010). V podobě PlayStation Move se na PS3 objevilo pokročilé pohybové ovládání, které s obrovskou přesností nabídlo hráčům možnost ovládání hry raketou, kouzelnou hůlkou, pistolí či jakýmkoliv odpovídajícím nástrojem.
PlayStation 2 představovala evoluci, která ustavila nové standardy. 3D vizualizace ve vysokém rozlišení, hra online a integrovaný DVD přehrávač, který přiblížil kvalitní sledování filmů na stisk jednoho tlačítka, bez zbytečných nákladných doplňků.
2010 - s využitím 3D TV, kompatibilních brýlí a stovek vybraných kompatibilních her či filmů na disku Blu-ray 3D získalo sledování filmů a hraní her zbrusu novou perspektivu.
Kapesní konzola v době uvedení na trh (v Japonsku v roce 2011, v Evropě a USA v roce 2012) se systém PlayStation Vita mohl chlubit pětipalcovou dotykovou obrazovkou OLED, dvěma analogovými páčkami (zcela poprvé u kapesních herních konzolí) a zadním dotykovým panelem umožňujícím doplňkové ovládání.
Během desetiletého cyklu se objevilo celkem pět různých modelů PSP, z nichž posledním se stal úsporný model PSP Street (2011).
Uncharted: Golden Abyss (Bend Studio, 2011). První výlet Nathana Drakea do světa kapesních konzolí nabídl obdobnou akci jako jeho dobrodružství na PS3 a k tomu neotřelé využití možností systému PS Vita, mezi kterými nechybělo oprašování archeologických nálezů pomocí dotykové obrazovky.
Osmá videoherní generace (datum vydání: 2013 USA, Evropa, 2014 Japonsko) vtrhla do světa s výkonným systémem schopným vykreslování grafických výstupů ve vysokém dynamickém rozsahu, integrovanými možnostmi streamování a využívání sociálních médií k okamžitému sdílení těch nejlepších (či nejhorších) herních okamžiků i dosud nejkomfortnějším ovladačem DualShock.
Základním stavebním kamenem systému PlayStation 3 byly všechny prvky, které z PS2 učinily celosvětový hit. Díky integrovanému přehrávači disků Blu-ray se standardem stalo vysoké rozlišení, zatímco interní pevný disk a rozsah univerzálních online funkcí přinesl do našich domovů bohatou nabídku zábavních služeb.
Killzone Mercenary (Guerrilla Cambridge, 2013). Duální analogové páčky systému PS Vita pomohly přenést moderní střílečku z pohledu první osoby, jež se mohla pyšnit strhující grafikou, překypujícími možnostmi a vyhrazeným režimem pro více hráčů, do světa kapesních zařízení.
Bezdrátový ovladač DualShock 4 (2013). Díky přepracovaným tvarům, vylepšenému gyroskopu, zabudovanému reproduktoru, možnosti zachycování videí a snímků obrazovky, světelné liště a dotykovému panelu se stal bezdrátový ovladač DualShock 4 jedním z nejuniverzálnějších ovladačů historie.
PlayStation Camera (2013). Zařízení PlayStation Camera, které umožnilo vysílání videopřenosů, hlasové ovládání a přihlášení uživatelů k PS4 pomocí rozpoznávání obličeje, sestává ze dvou vysoce citlivých kamer, které dokážou pracovat s hloubkou prostoru, což je základním předpokladem pro využití PlayStation VR.
PlayStation VR (2016). Systém pro virtuální realitu zcela změnil přístup ke hrám, a to díky trhákům, jako je například senzační střílečka v hollywoodském stylu Blood & Truth, inovativní plošinovka Astro Bot Rescue Mission,survival horor z pohledu první osoby Resident Evil 7 a jedinečná rytmická akce Beat Saber.
PS4 Pro (2016). PlayStation se v podobě PS4 Pro dočkala modernizace, která jí umožňuje dosahovat rozlišení 4K s využitím vysokého dynamického rozsahu; hry a zábavní obsah tak doslova prýští z obrazovek ve strhujících detailech.