Další pražské vize: místo aut v historickém centru promenáda světové úrovně

6/16
Zavřít
  • Hradební korzo se nachází na rozhraní pražského Starého a Nového Města.
    Hradební korzo se nachází na rozhraní pražského Starého a Nového Města.| Zdroj: archiv IPR
  • Aktuální proměna Národní třídy: jsou tu nové možnosti pro auta, širší chodníky a vysázené stromy.
    Aktuální proměna Národní třídy: jsou tu nové možnosti pro auta, širší chodníky a vysázené stromy.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Otisk staroměstských hradeb dodnes čteme ve stopách ulic Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční.(na snímku pozůstatky hradebního opevnění ukryté v domě v Křižovnické ulici)
    Otisk staroměstských hradeb dodnes čteme ve stopách ulic Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční.(na snímku pozůstatky hradebního opevnění ukryté v domě v Křižovnické ulici)| Zdroj: Blesk:Michal Protivansky
  • Pro zlepšení mikroklimatické situace v území bude třeba postupná obměna stávajících stromů a vytvoření koncepční nové zelené osy města.
    Pro zlepšení mikroklimatické situace v území bude třeba postupná obměna stávajících stromů a vytvoření koncepční nové zelené osy města.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Dostatek vláhy ke kořenům každého stromu přivede odvodňovací systém ulic.
    Dostatek vláhy ke kořenům každého stromu přivede odvodňovací systém ulic.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Stromy mají dostatečný přísun vody a přebytečná voda odtéká.
    Stromy mají dostatečný přísun vody a přebytečná voda odtéká.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Předpolí Štefánikova mostu má ambici stát se novým významným náměstím. (na snímku Štefánikův most v roce 2007)
    Předpolí Štefánikova mostu má ambici stát se novým významným náměstím. (na snímku Štefánikův most v roce 2007)| Zdroj: Alexandr Malachovský
  • Takto vypadala Národní třída v roce 1939.
    Takto vypadala Národní třída v roce 1939.| Zdroj: ČTK
  • Národní třída na snímku z roku 1936.
    Národní třída na snímku z roku 1936.| Zdroj: ČTK
  • Národní třída na snímku z roku 1936.
    Národní třída na snímku z roku 1936.| Zdroj: ČTK
  • Cílem koncepce je vytvořit podmínky pro případné budoucí zavedení tramvajové dopravy v celé délce hradebního korza s návazností na tratě na Václavském náměstí a na náměstí Republiky. Tramvaje zde byly historicky přítomné. .
    Cílem koncepce je vytvořit podmínky pro případné budoucí zavedení tramvajové dopravy v celé délce hradebního korza s návazností na tratě na Václavském náměstí a na náměstí Republiky. Tramvaje zde byly historicky přítomné. .| Zdroj: Blesk:ALEXANDR MALACHOVSKÝ
  • K zásadním změnám dojde uzavřením průjezdu Prašnou branou, dále také z Jungmannovy ulice do Perlové.
    K zásadním změnám dojde uzavřením průjezdu Prašnou branou, dále také z Jungmannovy ulice do Perlové.| Zdroj: Daniel Vitouš
  • Dojde i k omezení individuální dopravy v části Národní třídy.
    Dojde i k omezení individuální dopravy v části Národní třídy.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Tak bude možné rozšířit oblast pěší zóny již od křížení Národní třídy s ulicí Spálenou až po ústí náměstí Republiky do Revoluční ulice.
    Tak bude možné rozšířit oblast pěší zóny již od křížení Národní třídy s ulicí Spálenou až po ústí náměstí Republiky do Revoluční ulice.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Vzhledem k významu náměstí Republiky a jeho strategické obchodní poloze koncepce navrhuje v místě současných farmářských trhů umístit veřejné kryté tržiště.
    Vzhledem k významu náměstí Republiky a jeho strategické obchodní poloze koncepce navrhuje v místě současných farmářských trhů umístit veřejné kryté tržiště.| Zdroj: Eva Fornálová
  • Nová tramvajová linka by mohla propojit Náměstí republiky s Národní třídou.
    Nová tramvajová linka by mohla propojit Náměstí republiky s Národní třídou.| Zdroj: Blesk:Foto : Czech News Center / Rušinová Mária
Hradební korzo se nachází na rozhraní pražského Starého a Nového Města.
Aktuální proměna Národní třídy: jsou tu nové možnosti pro auta, širší chodníky a vysázené stromy.
Otisk staroměstských hradeb dodnes čteme ve stopách ulic Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční.(na snímku pozůstatky hradebního opevnění ukryté v domě v Křižovnické ulici)
Pro zlepšení mikroklimatické situace v území bude třeba postupná obměna stávajících stromů a vytvoření koncepční nové zelené osy města.
Dostatek vláhy ke kořenům každého stromu přivede odvodňovací systém ulic.
Stromy mají dostatečný přísun vody a přebytečná voda odtéká.
Předpolí Štefánikova mostu má ambici stát se novým významným náměstím. (na snímku Štefánikův most v roce 2007)
Takto vypadala Národní třída v roce 1939.
Národní třída na snímku z roku 1936.
Národní třída na snímku z roku 1936.
Cílem koncepce je vytvořit podmínky pro případné budoucí zavedení tramvajové dopravy v celé délce hradebního korza s návazností na tratě na Václavském náměstí a na náměstí Republiky. Tramvaje zde byly historicky přítomné. .
K zásadním změnám dojde uzavřením průjezdu Prašnou branou, dále také z Jungmannovy ulice do Perlové.
Dojde i k omezení individuální dopravy v části Národní třídy.
Tak bude možné rozšířit oblast pěší zóny již od křížení Národní třídy s ulicí Spálenou až po ústí náměstí Republiky do Revoluční ulice.
Vzhledem k významu náměstí Republiky a jeho strategické obchodní poloze koncepce navrhuje v místě současných farmářských trhů umístit veřejné kryté tržiště.
Nová tramvajová linka by mohla propojit Náměstí republiky s Národní třídou.