Bude kulturní památka vyvlastněna? Podívejte se, jak vypadá secesní budova nádraží Vyšehrad

3/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Hlavní secesní budova byla v roce 2001 prohlášena kulturní památkou.
    Hlavní secesní budova byla v roce 2001 prohlášena kulturní památkou.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
    Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, nově se jednalo o výhybnu.
    V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, nově se jednalo o výhybnu.| Zdroj: profimedia
  • Autor secesní dvoupatrové nádražní budovy není známý, ale předpokládá se, že jím byl Antonín Balšánek
    Autor secesní dvoupatrové nádražní budovy není známý, ale předpokládá se, že jím byl Antonín Balšánek| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V budově je bývalá dopravní kancelář, technologická zařízení a byty.
    V budově je bývalá dopravní kancelář, technologická zařízení a byty.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Kancelář výpravčího byla v pohledu z ulice v 1. patře, v pohledu z nástupiště v přízemí.
    Kancelář výpravčího byla v pohledu z ulice v 1. patře, v pohledu z nástupiště v přízemí.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • V 80. letech byla opravena střecha. Rekonstrukce se ale nezdařila a voda poškodila fasádu.
    V 80. letech byla opravena střecha. Rekonstrukce se ale nezdařila a voda poškodila fasádu.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
    Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V roce 2000 byly celkové náklady na opravdu odhadnuty na částku 20 milionů korun.
    V roce 2000 byly celkové náklady na opravdu odhadnuty na částku 20 milionů korun.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce.
    Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.
    Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
    Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V roce 2014 byla ve výhybně provedena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, které je nyní ovládáno dálkově.
    V roce 2014 byla ve výhybně provedena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, které je nyní ovládáno dálkově.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Jestli město secesní budovu koupí a za kolik to bude, se nyní jedná. Zahraniční vlastník památkově chráněné budovy za ni požaduje 117 milionů korun, magistrát je ochotný za historické nádraží zaplatit asi 67 milionů korun.
    Jestli město secesní budovu koupí a za kolik to bude, se nyní jedná. Zahraniční vlastník památkově chráněné budovy za ni požaduje 117 milionů korun, magistrát je ochotný za historické nádraží zaplatit asi 67 milionů korun.| Zdroj: Szkanderová Michaela
  • Diskutuje se i o možnosti vyvlastnění. K tomu by mohlo dojít v případě, že se Praha nedohodne na ceně s majitelem nemovitosti. Důvodem k vyvlastnění je podle radních to, že se současný majitel o památku nestará.
    Diskutuje se i o možnosti vyvlastnění. K tomu by mohlo dojít v případě, že se Praha nedohodne na ceně s majitelem nemovitosti. Důvodem k vyvlastnění je podle radních to, že se současný majitel o památku nestará.| Zdroj: Szkanderová Michaela
Hlavní secesní budova byla v roce 2001 prohlášena kulturní památkou.
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, nově se jednalo o výhybnu.
Autor secesní dvoupatrové nádražní budovy není známý, ale předpokládá se, že jím byl Antonín Balšánek
V budově je bývalá dopravní kancelář, technologická zařízení a byty.
Kancelář výpravčího byla v pohledu z ulice v 1. patře, v pohledu z nástupiště v přízemí.
V 80. letech byla opravena střecha. Rekonstrukce se ale nezdařila a voda poškodila fasádu.
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
V roce 2000 byly celkové náklady na opravdu odhadnuty na částku 20 milionů korun.
Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce.
Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.
V roce 2014 byla ve výhybně provedena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, které je nyní ovládáno dálkově.
Jestli město secesní budovu koupí a za kolik to bude, se nyní jedná. Zahraniční vlastník památkově chráněné budovy za ni požaduje 117 milionů korun, magistrát je ochotný za historické nádraží zaplatit asi 67 milionů korun.
Diskutuje se i o možnosti vyvlastnění. K tomu by mohlo dojít v případě, že se Praha nedohodne na ceně s majitelem nemovitosti. Důvodem k vyvlastnění je podle radních to, že se současný majitel o památku nestará.