Hlavní secesní budova byla v roce 2001 prohlášena kulturní památkou.|
Zdroj: Michaela Szkanderová
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.|
Zdroj: Michaela Szkanderová
V roce 1960 přestalo nádraží sloužit jako železniční stanice, nově se jednalo o výhybnu.|
Zdroj: profimedia
Autor secesní dvoupatrové nádražní budovy není známý, ale předpokládá se, že jím byl Antonín Balšánek|
Zdroj: Michaela Szkanderová
V budově je bývalá dopravní kancelář, technologická zařízení a byty.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Kancelář výpravčího byla v pohledu z ulice v 1. patře, v pohledu z nástupiště v přízemí.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
V 80. letech byla opravena střecha. Rekonstrukce se ale nezdařila a voda poškodila fasádu.|
Zdroj: Michaela Szkanderová
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.|
Zdroj: Michaela Szkanderová
V roce 2000 byly celkové náklady na opravdu odhadnuty na částku 20 milionů korun.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Nádraží Vyšehrad, secesní nádraží bylo uvedeno do provozu v prvních letech dvacátého století.|
Zdroj: Michaela Szkanderová
V roce 2014 byla ve výhybně provedena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, které je nyní ovládáno dálkově.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Jestli město secesní budovu koupí a za kolik to bude, se nyní jedná. Zahraniční vlastník památkově chráněné budovy za ni požaduje 117 milionů korun, magistrát je ochotný za historické nádraží zaplatit asi 67 milionů korun.|
Zdroj: Szkanderová Michaela
Diskutuje se i o možnosti vyvlastnění. K tomu by mohlo dojít v případě, že se Praha nedohodne na ceně s majitelem nemovitosti. Důvodem k vyvlastnění je podle radních to, že se současný majitel o památku nestará.|
Zdroj: Szkanderová Michaela