Očkování ve firmách: V USA prakticky povinnost, Češi dávají přednost odměnám
1
/
10
Přehled fotografií
Zavřít
Řada velkých amerických firem zavádí povinné očkování pro své zaměstnance. Tuzemské podniky takto tvrdý postup vůči odpůrcům vakcín neplánují.
|
Zdroj: ČTK/Hájek Ondřej
Povinně se mají očkovat proti koronaviru například pracovníci Walmartu. Největší maloobchodní řetězec v USA v zemi zaměstnává asi 1,6 milionu lidí.
|
Zdroj: Profimedia
Český premiér Andrej Babiš minulý týden prosadil návrh, aby část státních zaměstnanců dostala za absolvované očkování dva dny placeného volna. Pravidlo se však bude vztahovat jen na úředníky. Tedy nikoliv na učitele, hasiče či policisty.
|
Zdroj: Profimedia
Pro Českou poštu by zavedení dvou dnů placeného volna pro pracovníky znamenalo výrazné zvýšení nákladů. Přesto firma tuto variantu vyloženě neodmítá.
|
Zdroj: E15 Michael Tomeš
Vedení Babišova Agrofertu bude o možnosti dvoudenního placeného volna za očkování teprve diskutovat.
|
Zdroj: Profimedia.cz
Dva dny zaplaceného volna nebo 2000korunovou odměnu dostanou za vakcinaci zaměstnanci Škody Auto. Musí to však stihnout do konce září.
|
Zdroj: Škoda Auto
Stavební podnik Metrostav své zaměstnance do očkování nenutí. Většina z nich však podle mluvčího společnosti podstupuje vakcinaci dobrovolně, protože jim pak odpadá neustálé testování.
|
Zdroj: profimedia.cz
Společnost ČEZ má už v tuto chvíli plně naočkováno 63 procent ze svých zhruba 23 tisíc zaměstnanců.
|
Zdroj: Profimedia
Avast Software zavedení povinného očkování zaměstnanců po vzoru Facebooku či Googlu zatím nezvažuje.
|
Zdroj: Avast
Nutit pracovníky se nechystá ani Kaufland. „Mezi našimi zaměstnanci jsme ale zaznamenali o očkování velký zájem,“ tvrdí zástupci firmy.
|
Zdroj: Kaufland
Zavřít