Tohle je největší elektromobil na světě. Baterky důlního dampru váží 4,5 tuny

6/5
Zavřít
  • Nejtěžší vozidlo na elektrický pohon váží 45 tun a s nákladem může být hmotnost až 110 tun
    Nejtěžší vozidlo na elektrický pohon váží 45 tun a s nákladem může být hmotnost až 110 tun| Zdroj: VTM.cz
  • Jde o důlní dampr Komatsu, který předělala švýcarská společnost Kuhn Schweiz.
    Jde o důlní dampr Komatsu, který předělala švýcarská společnost Kuhn Schweiz.| Zdroj: VTM.cz
  • Parametry jsou obdivuhodné – akumulátor má kapacitu 700 kWh a skládá se z 1 440 bateriových článků při hmotnosti 4,5 tuny.
    Parametry jsou obdivuhodné – akumulátor má kapacitu 700 kWh a skládá se z 1 440 bateriových článků při hmotnosti 4,5 tuny.| Zdroj: VTM.cz
  • Elektrický dampr Komatsu je poháněn synchronním elektrickým motorem o výkonu 590 kW.
    Elektrický dampr Komatsu je poháněn synchronním elektrickým motorem o výkonu 590 kW.| Zdroj: VTM.cz
  • Základem je Komatsu 605 s běžnou roční spotřebou nafty až 100 000 litrů.
    Základem je Komatsu 605 s běžnou roční spotřebou nafty až 100 000 litrů.| Zdroj: VTM.cz
Nejtěžší vozidlo na elektrický pohon váží 45 tun a s nákladem může být hmotnost až 110 tun
Jde o důlní dampr Komatsu, který předělala švýcarská společnost Kuhn Schweiz.
Parametry jsou obdivuhodné – akumulátor má kapacitu 700 kWh a skládá se z 1 440 bateriových článků při hmotnosti 4,5 tuny.
Elektrický dampr Komatsu je poháněn synchronním elektrickým motorem o výkonu 590 kW.
Základem je Komatsu 605 s běžnou roční spotřebou nafty až 100 000 litrů.