Jak se vyvíjel design volantů Škoda: od ručního plynu až po páčky pro řazení

1/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Věřili byste, že tyto dva volanty od sebe dělí více než 100 let?
    Věřili byste, že tyto dva volanty od sebe dělí více než 100 let?| Zdroj: Autorevue.cz
  • Volant vozu Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905. Už tehdy měl konvenční tvar, plyn se však dávkoval páčkou uprostřed
    Volant vozu Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905. Už tehdy měl konvenční tvar, plyn se však dávkoval páčkou uprostřed| Zdroj: Autorevue.cz
  • Laurin & Klement Škoda 110 z roku 1925. Volant vypadá podobně jako u Voiturette A a ruční plyn zůstal přesto zachován, vedle toho ale přibyl klasický pedál plynu.
    Laurin & Klement Škoda 110 z roku 1925. Volant vypadá podobně jako u Voiturette A a ruční plyn zůstal přesto zachován, vedle toho ale přibyl klasický pedál plynu.| Zdroj: Autorevue.cz
  • Škoda 860 z roku 1932 už měla i páčky pro přepínání světel a směrovek.
    Škoda 860 z roku 1932 už měla i páčky pro přepínání světel a směrovek.| Zdroj: Autorevue.cz
  • Superb 4000 z roku 1940 už je však měl na přístrojové desce.
    Superb 4000 z roku 1940 už je však měl na přístrojové desce.| Zdroj: Autorevue.cz
  • Škoda 1201 „Sedan“ z roku 1952 měla uprostřed volantu klakson, houstnoucí doprava to vyžadovala.
    Škoda 1201 „Sedan“ z roku 1952 měla uprostřed volantu klakson, houstnoucí doprava to vyžadovala.| Zdroj: Autorevue.cz
Věřili byste, že tyto dva volanty od sebe dělí více než 100 let?
Volant vozu Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905. Už tehdy měl konvenční tvar, plyn se však dávkoval páčkou uprostřed
Laurin & Klement Škoda 110 z roku 1925. Volant vypadá podobně jako u Voiturette A a ruční plyn zůstal přesto zachován, vedle toho ale přibyl klasický pedál plynu.
Škoda 860 z roku 1932 už měla i páčky pro přepínání světel a směrovek.
Superb 4000 z roku 1940 už je však měl na přístrojové desce.
Škoda 1201 „Sedan“ z roku 1952 měla uprostřed volantu klakson, houstnoucí doprava to vyžadovala.