Dva světy. Gruzie bojuje s náporem turistů, její kouzlo ale leží mimo hlavní městské třídy
2
/
83
Přehled fotografií
Zavřít
CHLOUBA GRUZIE. Špičkoví evropští architekti měli v Tbilisi za úkol realizovat moderní stavby v západním stylu, kterými chtěla tamější vláda podtrhnout své proevropské směřování.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
POSLEDNÍ MOHYKÁNI. Hornické město Čiatura v roce 1954 spustilo unikátní lanovkový systém, aby měli havíři snazší přístup k manganovým dolům. Lanovek bylo vybudováno celkem 17, ale v současnosti jsou v provozu pouze dvě. Jízda jimi je zážitkem jen pro otrlejší cestovatele, nepůsobí totiž zrovna dvakrát bezpečně.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
STREET MARKET. K městskému ruchu neodmyslytelně patří bleší trhy. A k nim neodmyslitelně patří smlouvání.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
BEZ STRESU. Na odlehlém venkově jako by se zastavil čas. Místní přes den posedávají, postávají, povídají si se sousedy a pečují o svá jednoduchá živobytí. Navečer je třeba zahnat dobytek a připít si čačou.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
TURISTIKA PO GRUZINSKU. Velký Kavkaz na severu, Malý Kavkaz na jihu. Gruzie nabízí méně i více trénovaným horalům nespočet výšlapů s dechberoucími výhledy. Značení není perfektní, a tak je poměrně jednoduché nevědomě sejít ze stezky. Gruzínská vláda proto pro jistotu provozuje v některých oblastech vrtulník, jímž horské turisty v úzkých zachraňuje.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
V POHODĚ. Vepři, slepice, krávy… Jsou všude. A mají se dobře, místní o ně náležitě pečují.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
OPRAVA NETŘEBA. Velká část vozů je ve zbídačeném stavu. Zpravidla mají rozbité čelní sklo, chybí přední náprava nebo jsou ze všech stran obouchané. Opravy jsou totiž neúměrně drahé a pravděpodobně zbytečné – vzhledem ke zmatku v provozu by auto bylo co nevidět opět poničené.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
ELEKTRICKÁ PAVUČINA. Uličky měst jsou plné zchátralých domů a elektrická vedení jeden velký chaos. Pro turisty ale nesmí chybět lanovka.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
IMPROVIZACE. Staré Škodovky by byla na šrot škoda, když ještě výborně slouží minimálně k prodejním účelům.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
POD ZEMÍ. Metro v hlavním městě Tbilisi je v provozu od roku 1966. Stejně jako v ostatních postsovětských zemích jsou stanice velmi hluboko pod zemí, a to až 60 metrů. Jedna jízda stojí půl lari, tedy méně než pět korun.
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Gruzie
|
Zdroj: Michael Tomeš, E15
Zavřít