Dva světy. Gruzie bojuje s náporem turistů, její kouzlo ale leží mimo hlavní městské třídy

3/83
Přehled fotografií
Zavřít
  • CHLOUBA GRUZIE. Špičkoví evropští architekti měli v Tbilisi za úkol realizovat moderní stavby v západním stylu, kterými chtěla tamější vláda podtrhnout své proevropské směřování.
    CHLOUBA GRUZIE. Špičkoví evropští architekti měli v Tbilisi za úkol realizovat moderní stavby v západním stylu, kterými chtěla tamější vláda podtrhnout své proevropské směřování.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • POSLEDNÍ MOHYKÁNI. Hornické město Čiatura v roce 1954 spustilo unikátní lanovkový systém, aby měli havíři snazší přístup k manganovým dolům. Lanovek bylo vybudováno celkem 17, ale v současnosti jsou v provozu pouze dvě. Jízda jimi je zážitkem jen pro otrlejší cestovatele, nepůsobí totiž zrovna dvakrát bezpečně.
    POSLEDNÍ MOHYKÁNI. Hornické město Čiatura v roce 1954 spustilo unikátní lanovkový systém, aby měli havíři snazší přístup k manganovým dolům. Lanovek bylo vybudováno celkem 17, ale v současnosti jsou v provozu pouze dvě. Jízda jimi je zážitkem jen pro otrlejší cestovatele, nepůsobí totiž zrovna dvakrát bezpečně.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • STREET MARKET. K městskému ruchu neodmyslytelně patří bleší trhy. A k nim neodmyslitelně patří smlouvání.
    STREET MARKET. K městskému ruchu neodmyslytelně patří bleší trhy. A k nim neodmyslitelně patří smlouvání.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • BEZ STRESU. Na odlehlém venkově jako by se zastavil čas. Místní přes den posedávají, postávají, povídají si se sousedy a pečují o svá jednoduchá živobytí. Navečer je třeba zahnat dobytek a připít si čačou.
    BEZ STRESU. Na odlehlém venkově jako by se zastavil čas. Místní přes den posedávají, postávají, povídají si se sousedy a pečují o svá jednoduchá živobytí. Navečer je třeba zahnat dobytek a připít si čačou.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • TURISTIKA PO GRUZINSKU. Velký Kavkaz na severu, Malý Kavkaz na jihu. Gruzie nabízí méně i více trénovaným horalům nespočet výšlapů s dechberoucími výhledy. Značení není perfektní, a tak je poměrně jednoduché nevědomě sejít ze stezky. Gruzínská vláda proto pro jistotu provozuje v některých oblastech vrtulník, jímž horské turisty v úzkých zachraňuje.
    TURISTIKA PO GRUZINSKU. Velký Kavkaz na severu, Malý Kavkaz na jihu. Gruzie nabízí méně i více trénovaným horalům nespočet výšlapů s dechberoucími výhledy. Značení není perfektní, a tak je poměrně jednoduché nevědomě sejít ze stezky. Gruzínská vláda proto pro jistotu provozuje v některých oblastech vrtulník, jímž horské turisty v úzkých zachraňuje.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • V POHODĚ. Vepři, slepice, krávy… Jsou všude. A mají se dobře, místní o ně náležitě pečují.
    V POHODĚ. Vepři, slepice, krávy… Jsou všude. A mají se dobře, místní o ně náležitě pečují.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • OPRAVA NETŘEBA. Velká část vozů je ve zbídačeném stavu. Zpravidla mají rozbité čelní sklo, chybí přední náprava nebo jsou ze všech stran obouchané. Opravy jsou totiž neúměrně drahé a pravděpodobně zbytečné – vzhledem ke zmatku v provozu by auto bylo co nevidět opět poničené.
    OPRAVA NETŘEBA. Velká část vozů je ve zbídačeném stavu. Zpravidla mají rozbité čelní sklo, chybí přední náprava nebo jsou ze všech stran obouchané. Opravy jsou totiž neúměrně drahé a pravděpodobně zbytečné – vzhledem ke zmatku v provozu by auto bylo co nevidět opět poničené.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • ELEKTRICKÁ PAVUČINA. Uličky měst jsou plné zchátralých domů a elektrická vedení jeden velký chaos. Pro turisty ale nesmí chybět lanovka.
    ELEKTRICKÁ PAVUČINA. Uličky měst jsou plné zchátralých domů a elektrická vedení jeden velký chaos. Pro turisty ale nesmí chybět lanovka.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • IMPROVIZACE. Staré Škodovky by byla na šrot škoda, když ještě výborně slouží minimálně k prodejním účelům.
    IMPROVIZACE. Staré Škodovky by byla na šrot škoda, když ještě výborně slouží minimálně k prodejním účelům.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • POD ZEMÍ. Metro v hlavním městě Tbilisi je v provozu od roku 1966. Stejně jako v ostatních postsovětských zemích jsou stanice velmi hluboko pod zemí, a to až 60 metrů. Jedna jízda stojí půl lari, tedy méně než pět korun.
    POD ZEMÍ. Metro v hlavním městě Tbilisi je v provozu od roku 1966. Stejně jako v ostatních postsovětských zemích jsou stanice velmi hluboko pod zemí, a to až 60 metrů. Jedna jízda stojí půl lari, tedy méně než pět korun.| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
  • Gruzie
    Gruzie| Zdroj: Michael Tomeš, E15
CHLOUBA GRUZIE. Špičkoví evropští architekti měli v Tbilisi za úkol realizovat moderní stavby v západním stylu, kterými chtěla tamější vláda podtrhnout své proevropské směřování.
POSLEDNÍ MOHYKÁNI. Hornické město Čiatura v roce 1954 spustilo unikátní lanovkový systém, aby měli havíři snazší přístup k manganovým dolům. Lanovek bylo vybudováno celkem 17, ale v současnosti jsou v provozu pouze dvě. Jízda jimi je zážitkem jen pro otrlejší cestovatele, nepůsobí totiž zrovna dvakrát bezpečně.
STREET MARKET. K městskému ruchu neodmyslytelně patří bleší trhy. A k nim neodmyslitelně patří smlouvání.
BEZ STRESU. Na odlehlém venkově jako by se zastavil čas. Místní přes den posedávají, postávají, povídají si se sousedy a pečují o svá jednoduchá živobytí. Navečer je třeba zahnat dobytek a připít si čačou.
TURISTIKA PO GRUZINSKU. Velký Kavkaz na severu, Malý Kavkaz na jihu. Gruzie nabízí méně i více trénovaným horalům nespočet výšlapů s dechberoucími výhledy. Značení není perfektní, a tak je poměrně jednoduché nevědomě sejít ze stezky. Gruzínská vláda proto pro jistotu provozuje v některých oblastech vrtulník, jímž horské turisty v úzkých zachraňuje.
V POHODĚ. Vepři, slepice, krávy… Jsou všude. A mají se dobře, místní o ně náležitě pečují.
OPRAVA NETŘEBA. Velká část vozů je ve zbídačeném stavu. Zpravidla mají rozbité čelní sklo, chybí přední náprava nebo jsou ze všech stran obouchané. Opravy jsou totiž neúměrně drahé a pravděpodobně zbytečné – vzhledem ke zmatku v provozu by auto bylo co nevidět opět poničené.
ELEKTRICKÁ PAVUČINA. Uličky měst jsou plné zchátralých domů a elektrická vedení jeden velký chaos. Pro turisty ale nesmí chybět lanovka.
IMPROVIZACE. Staré Škodovky by byla na šrot škoda, když ještě výborně slouží minimálně k prodejním účelům.
POD ZEMÍ. Metro v hlavním městě Tbilisi je v provozu od roku 1966. Stejně jako v ostatních postsovětských zemích jsou stanice velmi hluboko pod zemí, a to až 60 metrů. Jedna jízda stojí půl lari, tedy méně než pět korun.
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie
Gruzie