Od Anděla na horách po pomy. Jak se lyžovalo za socialismu
6
/
41
Přehled fotografií
Zavřít
Mikulčin vrch - Zvratkový vlek u chaty Myšáčka v 60. letech
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Informační tabule z dnes již neexistujícího vleku na Královci u Valašských Klobouk.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Zbytky lyžařského vleku na Kleti. Provoz vleku byl ukončen téměř před 30 lety. Na podpěrách vleku byly použity ozubené kladky původně určené pro lesní lanovky používané ke stahování kmenů ze svahu.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Opuštěné podpěry zvratkového vleku ve Všemině.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Speciální konstrukce horní stanice bývalého lyžařského dvojvleku TJ Gottwaldov, který byl v 90. letech přesunut z Velkých Karlovic do Huslenek. Na svahu se nachází poslední části konstrukce vleku.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek v Boskovštejně byl jediným vlekem na Znojemsku. Poslední památkou na vlek je prázdná bouda obsluhy vleku a jedna podpěra.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Především v 60. a 70. letech vznikala spousta malých vesnických vleků, které byly stavěny svépomocí často s využitím různých vyřazených komponent z větších podniků. Na fotografii je ukázka toho, jak bylo řešeno napínání lana vleku na Královci. Z nedalekého kamenolomu byl použit vozík naplněný kamením, který se pohyboval na kolejnicích pod úhlem cca 40 stupňů a pojížděním vyrovnával napnutí lana.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Zarostlá napínací stanice lyžařského vleku z dílny Metasport Ostrava ve Vsetíně.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Součástí poháněcí stanice lyžařského vleku ve Svatém Štěpánu bylo upravené kolo z tanku pocházející z nedalekého vojenského skladu ve slovenské Nemšové.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek od Metasportu Ostrava na Mikulčině vrchu byl provozován od roku 1987. Jeho provoz skončil krátce po roce 2010, odkdy postupně zarůstá. Na podzim roku 2018 byl vlek značně poškozen popadanými stromy.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek poblíž Radhoště obsluhoval krátkou, ale velmi prudkou sjezdovku, která je dnes již zcela zarostlá. V terénu se stále nacházejí podpěry vleku.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Chátrající vlek Tatrapoma H nad Párnicí (okres Dolný Kubín, Slovensko).
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Opuštěný vlek na Bumbálce v Moravskoslezských Beskydech.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Zarostlý a částečně demontovaný vlek v Labské u Špindlerova Mlýna.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Zbytky zvratkového vleku na Kutinách (okres Žďár nad Sázavou).
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Trosky vleku Transporta VL 1000 na Hradisku u Žiliny v roce 2011. Vlek byl poté zcela odstraněn z terénu. Jedná se o jedno z řady zaniklých příměstských lyžařských středisek.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Chátrající vlek EPV 300 na Babím lomu ve Strážovicích u Kyjova. Kvůli jižní orientaci a malé nadmořské výšce se na svahu skoro vůbec nelyžovalo.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Opuštěný vlek EPV 300 ve Varíně na úpatí Malé Fatry.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Nástupní stanice chátrajícího kotvičkového vleku nedaleko Špindlerova Mlýna.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Zbytky horní stanice vleku Tatrapoma H na Kľačianské Maguře v Malé Fatře.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Horní stanice zrušeného kotvičkového vleku v Ruprechtově (okres Vyškov).
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Uvádění vleku Turdus do provozu v říjnu 1959
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Uvádění vleku Turdus do provozu v říjnu 1959
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Zahájení provozu vleku v sezńě 1959-1960
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Běžné opravy vleku
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Neděle na vleku
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Od svého počátku až do 90. let se areál těšil velkému zájmu lyžařů
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Od svého počátku až do 90. let se areál těšil velkému zájmu lyžařů
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Zvratkový vlek u chaty Myšáčka v 60. letech
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Pohled na svah a vleky na Myšáčce. kromě vleků klubu LO Spartak Uherský Brod zde měli vleky i členové oddílu TJ Slovácká Slavia Uherské Hradiště
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Pohled od vrchní stanice dvoukotvy na Lopatě
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Pohled na vrchní stanici zvratkového vleku (nalevo) a nové dvoukotvy z dílen Metasportu Ostrava
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Vrchní stanice Metasport BLV-2 v roce 2020. Vlevo zázemí obsluhy vleku KV 400. Dříve v tomto místě stála vrchní stanice zvratkového vleku.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Pohled do údolí od vrchní stanice vleku BLV-2 v roce 2020. Vedle podpěry si lze všimnout trosky horní stanice vleku KV 400.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Mikulčin vrch - Trasa vleků BLV-2 a KV 400, jehož podpěry jsou částečně demontovány. Foto z roku 2020.
|
Zdroj: Zapomenuté lyžařské vleky
Ratiboř - Nástup na vlek
|
Zdroj: Oldřich Matula
Ratiboř - Na svahu
|
Zdroj: Stanislav Haša
Ratiboř - Fronta k vleku
|
Zdroj: Stanislav Haša
Ratiboř - Lyžařský vlek ve své střední části
|
Zdroj: Stanislav Haša
Ratiboř - U vleku
|
Zdroj: Stanislav Haša
Ratiboř - Lyžařské a sáňkařské závody v Dolince v údolí Kobelný (před výstavbou vleku)
|
Zdroj: Stanislav Haša
Zavřít