OBRAZEM: První plně elektrická loď začala brázdit Vltavu. Postavili ji v Německu. Stála 50 milionů

1/26
Zavřít
  • Pohled z paluby lodi.
    Pohled z paluby lodi.| Zdroj: Vacková Anna
  • Posledním přírůstkem flotily pražské lodní společnosti Prague Boats je loď Bella Bohemia.
    Posledním přírůstkem flotily pražské lodní společnosti Prague Boats je loď Bella Bohemia.| Zdroj: Prague Boats
  • Bella Bohemia je ve své třídě první zcela elektrická loď, která pluje v Praze.
    Bella Bohemia je ve své třídě první zcela elektrická loď, která pluje v Praze.| Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
  • Je 25 metrů dlouhá a devět metrů široká.
    Je 25 metrů dlouhá a devět metrů široká.| Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
  • Stěny jsou kompletně prosklené.
    Stěny jsou kompletně prosklené.| Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
  • Její provoz je bezemisní.
    Její provoz je bezemisní.| Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
  • Panoramatický výhled nabízí i střecha.
    Panoramatický výhled nabízí i střecha.| Zdroj: Vacková Anna
  • Loď postavili v německé loděnici Bolle v Derbenu.
    Loď postavili v německé loděnici Bolle v Derbenu.| Zdroj: Vacková Anna
  • Jde o první evropskou, plně elektrickou loď.
    Jde o první evropskou, plně elektrickou loď.| Zdroj: Vacková Anna
  • Navržena byla na jako vyhlídková loď.
    Navržena byla na jako vyhlídková loď.| Zdroj: Vacková Anna
  • Má kapacitu 250 lidí.
    Má kapacitu 250 lidí.| Zdroj: Vacková Anna
  • Loď je z hliníku.
    Loď je z hliníku.| Zdroj: Vacková Anna
  • Panoramatický výhled nabízí i střecha.
    Panoramatický výhled nabízí i střecha.| Zdroj: Vacková Anna
  • A to kvůli výhledu.
    A to kvůli výhledu.| Zdroj: Vacková Anna
  • Interiér je variabilní.
    Interiér je variabilní.| Zdroj: Vacková Anna
  • Navrhla ji architektka Vera Hampl.
    Navrhla ji architektka Vera Hampl.| Zdroj: Vacková Anna
  • Celková investice byla dva miliony eur.
    Celková investice byla dva miliony eur.| Zdroj: Vacková Anna
  • Od prvního nápadu do první plavby to trvalo 18 měsíců.
    Od prvního nápadu do první plavby to trvalo 18 měsíců.| Zdroj: Vacková Anna
  • Loď obsluhuje tříčlenná posádka.
    Loď obsluhuje tříčlenná posádka.| Zdroj: Vacková Anna
  • Momentálně loď kotví na Kampě.
    Momentálně loď kotví na Kampě.| Zdroj: Vacková Anna
  • Bude sloužit pro okružní jízdy centrem Prahy.
    Bude sloužit pro okružní jízdy centrem Prahy.| Zdroj: Vacková Anna
  • Obstarají ho baterie o celkové kapacitě 100 kWh.
    Obstarají ho baterie o celkové kapacitě 100 kWh.| Zdroj: VH Architects
  • Z bezpečnostních důvodů jsou součástí plavidla také dva dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu.
    Z bezpečnostních důvodů jsou součástí plavidla také dva dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu.| Zdroj: VH Architects
  • V běžném provozu při 50 procentech výkonu motorů vydrží loď jezdit přes šest hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem tři hodin.
    V běžném provozu při 50 procentech výkonu motorů vydrží loď jezdit přes šest hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem tři hodin.| Zdroj: VH Architects
  • Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360 stupňů, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost - na jachtách se používají jako dokormidlovací zařízení.
    Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360 stupňů, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost - na jachtách se používají jako dokormidlovací zařízení.| Zdroj: VH Architects
  • Generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.
    Generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.| Zdroj: VH Architects
Pohled z paluby lodi.
Posledním přírůstkem flotily pražské lodní společnosti Prague Boats je loď Bella Bohemia.
Bella Bohemia je ve své třídě první zcela elektrická loď, která pluje v Praze.
Je 25 metrů dlouhá a devět metrů široká.
Stěny jsou kompletně prosklené.
Její provoz je bezemisní.
Panoramatický výhled nabízí i střecha.
Loď postavili v německé loděnici Bolle v Derbenu.
Jde o první evropskou, plně elektrickou loď.
Navržena byla na jako vyhlídková loď.
Má kapacitu 250 lidí.
Loď je z hliníku.
Panoramatický výhled nabízí i střecha.
A to kvůli výhledu.
Interiér je variabilní.
Navrhla ji architektka Vera Hampl.
Celková investice byla dva miliony eur.
Od prvního nápadu do první plavby to trvalo 18 měsíců.
Loď obsluhuje tříčlenná posádka.
Momentálně loď kotví na Kampě.
Bude sloužit pro okružní jízdy centrem Prahy.
Obstarají ho baterie o celkové kapacitě 100 kWh.
Z bezpečnostních důvodů jsou součástí plavidla také dva dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu.
V běžném provozu při 50 procentech výkonu motorů vydrží loď jezdit přes šest hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem tři hodin.
Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360 stupňů, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost - na jachtách se používají jako dokormidlovací zařízení.
Generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.