OBRAZEM: První plně elektrická loď začala brázdit Vltavu. Postavili ji v Německu. Stála 50 milionů
4
/
26
Přehled fotografií
Zavřít
Pohled z paluby lodi.
|
Zdroj: Vacková Anna
Posledním přírůstkem flotily pražské lodní společnosti Prague Boats je loď Bella Bohemia.
|
Zdroj: Prague Boats
Bella Bohemia je ve své třídě první zcela elektrická loď, která pluje v Praze.
|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Je 25 metrů dlouhá a devět metrů široká.
|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Stěny jsou kompletně prosklené.
|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Její provoz je bezemisní.
|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Panoramatický výhled nabízí i střecha.
|
Zdroj: Vacková Anna
Loď postavili v německé loděnici Bolle v Derbenu.
|
Zdroj: Vacková Anna
Jde o první evropskou, plně elektrickou loď.
|
Zdroj: Vacková Anna
Navržena byla na jako vyhlídková loď.
|
Zdroj: Vacková Anna
Má kapacitu 250 lidí.
|
Zdroj: Vacková Anna
Loď je z hliníku.
|
Zdroj: Vacková Anna
Panoramatický výhled nabízí i střecha.
|
Zdroj: Vacková Anna
A to kvůli výhledu.
|
Zdroj: Vacková Anna
Interiér je variabilní.
|
Zdroj: Vacková Anna
Navrhla ji architektka Vera Hampl.
|
Zdroj: Vacková Anna
Celková investice byla dva miliony eur.
|
Zdroj: Vacková Anna
Od prvního nápadu do první plavby to trvalo 18 měsíců.
|
Zdroj: Vacková Anna
Loď obsluhuje tříčlenná posádka.
|
Zdroj: Vacková Anna
Momentálně loď kotví na Kampě.
|
Zdroj: Vacková Anna
Bude sloužit pro okružní jízdy centrem Prahy.
|
Zdroj: Vacková Anna
Obstarají ho baterie o celkové kapacitě 100 kWh.
|
Zdroj: VH Architects
Z bezpečnostních důvodů jsou součástí plavidla také dva dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu.
|
Zdroj: VH Architects
V běžném provozu při 50 procentech výkonu motorů vydrží loď jezdit přes šest hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem tři hodin.
|
Zdroj: VH Architects
Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360 stupňů, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost - na jachtách se používají jako dokormidlovací zařízení.
|
Zdroj: VH Architects
Generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.
|
Zdroj: VH Architects
Zavřít