Posledním přírůstkem flotily pražské lodní společnosti Prague Boats je loď Bella Bohemia.|
Zdroj: Prague Boats
Bella Bohemia je ve své třídě první zcela elektrická loď, která pluje v Praze.|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Je 25 metrů dlouhá a devět metrů široká.|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Stěny jsou kompletně prosklené.|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Její provoz je bezemisní.|
Zdroj: VH Architects / Filip Šlapal
Panoramatický výhled nabízí i střecha.|
Zdroj: Vacková Anna
Loď postavili v německé loděnici Bolle v Derbenu.|
Zdroj: Vacková Anna
Jde o první evropskou, plně elektrickou loď.|
Zdroj: Vacková Anna
Navržena byla na jako vyhlídková loď.|
Zdroj: Vacková Anna
Má kapacitu 250 lidí.|
Zdroj: Vacková Anna
Loď je z hliníku.|
Zdroj: Vacková Anna
Panoramatický výhled nabízí i střecha.|
Zdroj: Vacková Anna
A to kvůli výhledu.|
Zdroj: Vacková Anna
Interiér je variabilní.|
Zdroj: Vacková Anna
Navrhla ji architektka Vera Hampl.|
Zdroj: Vacková Anna
Celková investice byla dva miliony eur.|
Zdroj: Vacková Anna
Od prvního nápadu do první plavby to trvalo 18 měsíců.|
Zdroj: Vacková Anna
Loď obsluhuje tříčlenná posádka.|
Zdroj: Vacková Anna
Momentálně loď kotví na Kampě.|
Zdroj: Vacková Anna
Bude sloužit pro okružní jízdy centrem Prahy.|
Zdroj: Vacková Anna
Obstarají ho baterie o celkové kapacitě 100 kWh.|
Zdroj: VH Architects
Z bezpečnostních důvodů jsou součástí plavidla také dva dieselagregáty, které jsou schopny dobíjet baterie a pokrýt veškerou spotřebu i při plném výkonu.|
Zdroj: VH Architects
V běžném provozu při 50 procentech výkonu motorů vydrží loď jezdit přes šest hodin. Nabíjení ze břehu trvá kolem tři hodin.|
Zdroj: VH Architects
Jedná se o elektrické motory se schopností otáčení 360 stupňů, čímž je zaručena výborná manévrovatelnost - na jachtách se používají jako dokormidlovací zařízení.|
Zdroj: VH Architects
Generátory dokážou baterie plně dobít za méně než hodinu. Při plném zatížení vydrží kapacita baterií na hodinový provoz.|
Zdroj: VH Architects