Méně reklamy a více umění ve veřejném prostoru. Tak si představuje metro jeho architektka

5/27
Přehled fotografií
Zavřít
  • "Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné," říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.
    "Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné," říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Méně reklam, více umění. Tak si představuje budoucí podobu metra, jeho architekta Anna Švarc.
    Méně reklam, více umění. Tak si představuje budoucí podobu metra, jeho architekta Anna Švarc.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu.
    Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Vestibul stanice metra Karlovo náměstí.
    Vestibul stanice metra Karlovo náměstí.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Výstavba stanice Karlovo náměstí, která probíhala v letech 1979 –1985 stála 711 milionů Kčs, což bylo nejvíce z celého úseku původní trasy B.
    Výstavba stanice Karlovo náměstí, která probíhala v letech 1979 –1985 stála 711 milionů Kčs, což bylo nejvíce z celého úseku původní trasy B.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Slavnostně otevřena byla 2. listopadu 1985.
    Slavnostně otevřena byla 2. listopadu 1985.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Stanice byla v roce 2002 zatopena pětisetletou vodou, která připlavila skleněné obkladové čočky až ze stanice Náměstí Republiky.
    Stanice byla v roce 2002 zatopena pětisetletou vodou, která připlavila skleněné obkladové čočky až ze stanice Náměstí Republiky.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Založena je 40 metrů hluboko a dlouhá je 165 metrů.
    Založena je 40 metrů hluboko a dlouhá je 165 metrů.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Obklad je ze skleněných tvarovek, jejichž autorem je přední český sochař František Vízner.
    Obklad je ze skleněných tvarovek, jejichž autorem je přední český sochař František Vízner.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • V posledních letech ale celkový dojem unikátní architektury kazí reklamy.
    V posledních letech ale celkový dojem unikátní architektury kazí reklamy.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ty ale přináší DPP příjem, přesto se ale dlouhodobě vedou diskuze o jejich omezení, zejména ve stanicích v centru metropole.
    Ty ale přináší DPP příjem, přesto se ale dlouhodobě vedou diskuze o jejich omezení, zejména ve stanicích v centru metropole.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Podle Anny Švarc stejně tak kazí vizuální dojem ve vestibulech metra i nesourodé výlohy.
    Podle Anny Švarc stejně tak kazí vizuální dojem ve vestibulech metra i nesourodé výlohy.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Stejně jako nekoncepční polepy výloh.
    Stejně jako nekoncepční polepy výloh.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Dopravní podnik tak v rámci prodlužování smluv požaduje od nájemců citlivější sebeprezentaci.
    Dopravní podnik tak v rámci prodlužování smluv požaduje od nájemců citlivější sebeprezentaci.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Na nástupištích stanice Karlovo náměstí probíhá výstavba nového výtahu. Ochranné stěny záboru staveniště daly prostor legálním street art graffiti, která budí svou tematikou u cestujících pozornost.
    Na nástupištích stanice Karlovo náměstí probíhá výstavba nového výtahu. Ochranné stěny záboru staveniště daly prostor legálním street art graffiti, která budí svou tematikou u cestujících pozornost.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Do konce letošního roku je v pražském metru instalovaná výstava.
    Do konce letošního roku je v pražském metru instalovaná výstava.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ta představuje výběr děl současných umělců.
    Ta představuje výběr děl současných umělců.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
    Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
    Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
    Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Skleněná stěna od autorky Ivy Slavíčkové reprezentující východ slunce.
    Skleněná stěna od autorky Ivy Slavíčkové reprezentující východ slunce.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
    Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
    Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
    Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
    Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Architektka metra Anna Švarc s reliéfem Ladislava Dydka a Františka Bílka.
    Architektka metra Anna Švarc s reliéfem Ladislava Dydka a Františka Bílka.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
  • Vyústění eskalátorového tunelu ve vestibulu pod Karlovým náměstím.
    Vyústění eskalátorového tunelu ve vestibulu pod Karlovým náměstím.| Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
"Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné," říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.
Méně reklam, více umění. Tak si představuje budoucí podobu metra, jeho architekta Anna Švarc.
Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu.
Vestibul stanice metra Karlovo náměstí.
Výstavba stanice Karlovo náměstí, která probíhala v letech 1979 –1985 stála 711 milionů Kčs, což bylo nejvíce z celého úseku původní trasy B.
Slavnostně otevřena byla 2. listopadu 1985.
Stanice byla v roce 2002 zatopena pětisetletou vodou, která připlavila skleněné obkladové čočky až ze stanice Náměstí Republiky.
Založena je 40 metrů hluboko a dlouhá je 165 metrů.
Obklad je ze skleněných tvarovek, jejichž autorem je přední český sochař František Vízner.
V posledních letech ale celkový dojem unikátní architektury kazí reklamy.
Ty ale přináší DPP příjem, přesto se ale dlouhodobě vedou diskuze o jejich omezení, zejména ve stanicích v centru metropole.
Podle Anny Švarc stejně tak kazí vizuální dojem ve vestibulech metra i nesourodé výlohy.
Stejně jako nekoncepční polepy výloh.
Dopravní podnik tak v rámci prodlužování smluv požaduje od nájemců citlivější sebeprezentaci.
Na nástupištích stanice Karlovo náměstí probíhá výstavba nového výtahu. Ochranné stěny záboru staveniště daly prostor legálním street art graffiti, která budí svou tematikou u cestujících pozornost.
Do konce letošního roku je v pražském metru instalovaná výstava.
Ta představuje výběr děl současných umělců.
Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
Jako jsou Jiří Kovanda, Markéta Othová, Krištof Kintera, Timo, Lucia Sceranková, Ondřej Přibyl a další.
Skleněná stěna od autorky Ivy Slavíčkové reprezentující východ slunce.
Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
Ve stanicích Můstek A, Florenc B, Náměstí Republiky a Karlovo náměstí jsou instalována na plochách po dřívější metrovizi.
Architektka metra Anna Švarc s reliéfem Ladislava Dydka a Františka Bílka.
Vyústění eskalátorového tunelu ve vestibulu pod Karlovým náměstím.