Méně reklamy a více umění ve veřejném prostoru. Tak si představuje metro jeho architektka

"Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné," říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.

"Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné," říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc. Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Méně reklam, více umění. Tak si představuje budoucí podobu metra, jeho architekta Anna Švarc.
Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu.
Vestibul stanice metra Karlovo náměstí.
Výstavba stanice Karlovo náměstí, která probíhala v letech 1979 –1985 stála 711 milionů Kčs, což bylo nejvíce z celého úseku původní trasy B.
Slavnostně otevřena byla 2. listopadu 1985.
27
Fotogalerie

Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu. Kromě příprav nové linky D dojde i na prodloužení trasy B. První úpravy na béčkové „žluté“ lince už probíhají, a to podle vznikající koncepce architektky Dopravního podniku Praha (DPP) Anny Švarc.

Na trase metra B se v současné chvíli opravuje stanice Karlovo náměstí a prostor uzavírky poskytl místo pro uměleckou kreativitu. „Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné,“ říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.

Další úkol, který si vytkla, je redukce vizuálního smogu ve vestibulech a dalších prostorách metra. Jedná se hlavně o omezení všudypřítomné reklamy a sjednocení vizáže obchodů, které se nyní prezentují nevkusnými a nesourodými výlohami a logy ve vestibulech 61 stanic, které pražské metro v současnosti má.

Podívejte se na reportáž z pražského metra, vybranými stanicemi jsme se projeli s jeho archtitektkou.