Rozvoj a údržba metra, které ročně přepraví zhruba 440 milionů lidí, patří k hlavním prioritám pražského magistrátu. Kromě příprav nové linky D dojde i na prodloužení trasy B. První úpravy na béčkové „žluté“ lince už probíhají, a to podle vznikající koncepce architektky Dopravního podniku Praha (DPP) Anny Švarc.
Na trase metra B se v současné chvíli opravuje stanice Karlovo náměstí a prostor uzavírky poskytl místo pro uměleckou kreativitu. „Jedna z mých hlavních vizí, kterými se v metru chci dál ubírat, je resuscitace přítomnosti výtvarného umění v jeho prostorách. To bylo typickou charakteristikou pro původní jádro metra, a proto byly vestibuly a chodby i architektonicky vnímány jako velmi hodnotné,“ říká k návratu živého umění do prostor metra architektka DPP Anna Švarc.
Další úkol, který si vytkla, je redukce vizuálního smogu ve vestibulech a dalších prostorách metra. Jedná se hlavně o omezení všudypřítomné reklamy a sjednocení vizáže obchodů, které se nyní prezentují nevkusnými a nesourodými výlohami a logy ve vestibulech 61 stanic, které pražské metro v současnosti má.
Podívejte se na reportáž z pražského metra, vybranými stanicemi jsme se projeli s jeho archtitektkou.