OBRAZEM: Jak vypadá citlivá a nápaditá konverze církevního areálu na moderní školu

7/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • Církev prodala barokní areál pod podmínkou toho, že ho obec nenechá zchátrat. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.
    Církev prodala barokní areál pod podmínkou toho, že ho obec nenechá zchátrat. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Barokní areál ve Vřesovicích odkoupila obec od církve v roce 2013. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.
    Barokní areál ve Vřesovicích odkoupila obec od církve v roce 2013. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Přestavba na moderní školní areál vyšla na 33 milionů korun.
    Přestavba na moderní školní areál vyšla na 33 milionů korun.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Potřeba rekonstrukce vyvstala na základě požadavku rozšířit kapacitu školy.
    Potřeba rekonstrukce vyvstala na základě požadavku rozšířit kapacitu školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Jedním z prvních cílů bylo zachránit rychle chátrající krovy hospodářských křídel barokního komplexu.
    Jedním z prvních cílů bylo zachránit rychle chátrající krovy hospodářských křídel barokního komplexu.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Potřeba byla také hned na začátku rekonstrukce upravit neuspokojivý stav vnitřního dvora.
    Potřeba byla také hned na začátku rekonstrukce upravit neuspokojivý stav vnitřního dvora.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Rekonstrukce objektu probíhala postupně, dle potřeb obce, finančních prostředků a stavu jednotlivých částí komplexu. Daná různorodost, provozní a technická, se tedy logicky stala hlavním východiskem konceptu rekonstrukce.
    Rekonstrukce objektu probíhala postupně, dle potřeb obce, finančních prostředků a stavu jednotlivých částí komplexu. Daná různorodost, provozní a technická, se tedy logicky stala hlavním východiskem konceptu rekonstrukce.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Nově vkládané i původní historické objemy se v souboru vzájemně prolínají, nicméně jsou od sebe jasně rozpoznatelné
    Nově vkládané i původní historické objemy se v souboru vzájemně prolínají, nicméně jsou od sebe jasně rozpoznatelné| Zdroj: BoysPlayNice
  • Historické části jsou sjednoceny klasickou omítkovou fasádou, červenou střechou z bobrovek a měděnými klempířskými prvky.
    Historické části jsou sjednoceny klasickou omítkovou fasádou, červenou střechou z bobrovek a měděnými klempířskými prvky.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Jednoduchý kubický tvar, hladký povrch a výrazná barevnost naopak charakterizují části nové.
    Jednoduchý kubický tvar, hladký povrch a výrazná barevnost naopak charakterizují části nové.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Akcentovány jsou zejména průchody a propojení budov, které historicky stály odděleně.
    Akcentovány jsou zejména průchody a propojení budov, které historicky stály odděleně.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Komplexu přináší hravost nejen svou barevností.
    Komplexu přináší hravost nejen svou barevností.| Zdroj: BoysPlayNice
  • „Do přízemí objektu fary byly ještě před naším autorským vstupem situovány obslužné prostory školy a do přízemí dvou hospodářských křídel denní stacionář,“ popisují architekti.
    „Do přízemí objektu fary byly ještě před naším autorským vstupem situovány obslužné prostory školy a do přízemí dvou hospodářských křídel denní stacionář,“ popisují architekti.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Do patra architekti umístili nové učebny.
    Do patra architekti umístili nové učebny.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Do patra architekti umístili nové učebny.
    Do patra architekti umístili nové učebny.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Aktuální interiér školy.
    Aktuální interiér školy.| Zdroj: BoysPlayNice
  • „Důležitým se ve škole stává moment hravosti a svobodného pohybu. Zásadním je tu i volný prostor, kde mohou děti svobodně pobíhat a pobývat. Prostor, kde si tvoří vlastní pravidla – aby si odpočinuli od řádu a diktátů,“ říkají architekti.
    „Důležitým se ve škole stává moment hravosti a svobodného pohybu. Zásadním je tu i volný prostor, kde mohou děti svobodně pobíhat a pobývat. Prostor, kde si tvoří vlastní pravidla – aby si odpočinuli od řádu a diktátů,“ říkají architekti.| Zdroj: BoysPlayNice
  • Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.
    Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.| Zdroj: BoysPlayNice
Církev prodala barokní areál pod podmínkou toho, že ho obec nenechá zchátrat. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.
Barokní areál ve Vřesovicích odkoupila obec od církve v roce 2013. Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.
Přestavba na moderní školní areál vyšla na 33 milionů korun.
Potřeba rekonstrukce vyvstala na základě požadavku rozšířit kapacitu školy.
Jedním z prvních cílů bylo zachránit rychle chátrající krovy hospodářských křídel barokního komplexu.
Potřeba byla také hned na začátku rekonstrukce upravit neuspokojivý stav vnitřního dvora.
Rekonstrukce objektu probíhala postupně, dle potřeb obce, finančních prostředků a stavu jednotlivých částí komplexu. Daná různorodost, provozní a technická, se tedy logicky stala hlavním východiskem konceptu rekonstrukce.
Nově vkládané i původní historické objemy se v souboru vzájemně prolínají, nicméně jsou od sebe jasně rozpoznatelné
Historické části jsou sjednoceny klasickou omítkovou fasádou, červenou střechou z bobrovek a měděnými klempířskými prvky.
Jednoduchý kubický tvar, hladký povrch a výrazná barevnost naopak charakterizují části nové.
Akcentovány jsou zejména průchody a propojení budov, které historicky stály odděleně.
Komplexu přináší hravost nejen svou barevností.
„Do přízemí objektu fary byly ještě před naším autorským vstupem situovány obslužné prostory školy a do přízemí dvou hospodářských křídel denní stacionář,“ popisují architekti.
Do patra architekti umístili nové učebny.
Do patra architekti umístili nové učebny.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
Aktuální interiér školy.
„Důležitým se ve škole stává moment hravosti a svobodného pohybu. Zásadním je tu i volný prostor, kde mohou děti svobodně pobíhat a pobývat. Prostor, kde si tvoří vlastní pravidla – aby si odpočinuli od řádu a diktátů,“ říkají architekti.
Veškeré architektonické vstupy probíhaly v souladu s památkovou ochranou. Areál je totiž kulturní památkou.