HZS hl. města Prahy: Ve čtvrtek, 16. října 2008, krátce po 19. hodině začal hořet Průmyslový palác na pražském holešovickém výstavišti.|
Zdroj: Blesk:Leoš Kučera
První jednotka z Holešovic byla na místě za tři minuty.|
Zdroj: Blesk:Alexandr Malachovský
V tu chvíli již bylo celé levé křídlo Průmyslového paláce zasaženo požárem.|
Zdroj: Blesk:Mithofer Martin
Brzy na to se zřítila střecha stavby.|
Zdroj: Blesk:Mithofer Martin
Během zásahu se zranili dva hasiči.|
Zdroj: Blesk
Odhadnutá škoda byla stanovena na jednu miliardu korun. Příčinou požáru bylo vzplanutí hořlavých předmětů na vařiči v kuchyňce jednoho z výstavních stánků.|
Zdroj: Blesk:Hykl, Kundrát, Malachovsky
HZS Středočeského kraje: Bývalé mrazírny v Mochově zničil 23. února 2018 rozsáhlý požár.|
Zdroj: David Malík
Hořel objekt o rozměrech 80 krát 100 metrů, ve kterém byly uskladněny přibližně tři tisíce dřevěných palet s bramborami.|
Zdroj: David Malík
Na místě se tak sjelo přes padesát jednotek hasičů.|
Zdroj: David Malík
Požár, který propukl v pátek dopoledne, se podařilo dostat pod kontrolu až v sobotu odpoledne.|
Zdroj: David Malík
HZS Jihočeského kraje: U Nažidel 8. března 2003 havaroval patrový autobus. Z rakouských Alp se v něm vracel lyžařský zájezd plaveckého oddílu TJ Slovan Karlovy Vary.|
Zdroj: Blesk
Nedaleko osady Nažidla, několik kilometrů za hraničním přechodem Dolní Dvořiště, vjel autobus do protisměru, převrátil se na bok a spadl ze sedmimetrového srázu. V té době sedělo v horním patře autobusu 40 z 52 cestujících.|
Zdroj: Blesk
Na místě zemřelo 17 lidí, další dva pak v nemocnici. Poslední oběť zemřela na následky zranění dva roky po havárii.|
Zdroj: Blesk - David Malík
Popis tragické nehody autobusu|
Zdroj: HZS Jihočeského kraje
HZS Plzeňského kraje: Nouzové zásobování Plzně vodou. V noci z pondělí 7. října 2019 na úterý 8. 10. 2019 došlo k úniku látek na impregnaci dřeva z areálu firmy Holz Schiller v Klatovech do Drnového potoka, který je jedním z významných přítoků řeky Úhlavy, jež zásobuje město Plzeň pitnou vodou.|
Zdroj: HZS Plzeňského kraje
Plzeňská úpravna pitné vody musela být dočasně odstavena a hasiči dostali za úkol čerpat do Vodárny vodu z řeky Radbuzy.|
Zdroj: HZS Plzeňského kraje
Na vzdálenost až 600 metrů dopravovali hasiči vodu tempem až na 310 litrů za sekundu.|
Zdroj: HZS Plzeňského kraje
HZS Karlovarského kraje: Vlakové neštěstí u Perninku na Karlovarsku si 7. července 2020 vyžádala dva mrtvé a 24 zraněných vyžádalo.|
Zdroj: Policie ČR
Záchranáři museli zraněné z místa odnášet pěšky.|
Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správa železnic, státní organizace JPO Cheb
Odklízení následků srážky dvou vlaků u Perninku|
Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správa železnic, státní organizace JPO Cheb
Odklízení následků srážky dvou vlaků u Perninku|
Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správa železnic, státní organizace JPO Cheb
HZS Ústeckého kraje: Požár v Unipetrolu Litvínov|
Zdroj: Foto Aha! – Jana Ulrichová a HZS ÚK
13. srpna 2015 došlo k požáru v chemičce Unipetrol v Záluží u Litvínova. Vznik události byl podnikovým hasičům ohlášen operátorem ethylenové jednotky jako únik propylenu z roztěsněné příruby pod pojišťovacím ventilem.|
Zdroj: Foto Aha! – Jana Ulrichová a HZS ÚK
Později došlo k dalším explozí a následným požárům propylenu.|
Zdroj: David Malík/Blesk
Požár zároveň zachvátil pyrolýzní pece.|
Zdroj: David Malík/Blesk
Od vzniku požáru až po jeho likvidaci se na místě zásahu vystřídalo 499 profesionálních a dobrovolných hasičů.|
Zdroj: Jana Ulrichová/Blesk
HZS Libereckého kraje: Povodně 2010. Na snímcích srovnání následků záplav na severu Čech v roce 2010 a o pět let později.|
Zdroj: Foto: Ladislav Křivan a ČTK
Heřmanice 9. srpen 2010 (vlevo) a 9. srpen 2015 (vpravo) – Domu v Heřmanicích voda utrhla celou polovinu.|
Zdroj: Foto: Ladislav Křivan a ČTK
Víska na Frýdlantsku 9. srpen 2010 (vlevo) a 9. srpen 2015 (vpravo) – Most u Vísky povodeň zcela smetla.|
Zdroj: Foto: Ladislav Křivan a ČTK
Frýdlant 9. srpen 2010 (vlevo) a 9. srpen 2015 (vpravo).|
Zdroj: Foto: Ladislav Křivan a ČTK
HZS Královéhradeckého kraje: 22. prosince 2012 zachvátil požár výrobní halu na lůžkoviny firmy Mileta v Hořicích.|
Zdroj: profimedia.cz
Požár se vzhledem k velkému počtu naskladněného textilního materiálu rychle šířil.|
Zdroj: profimedia.cz
Po více jak sedmi hodinách od nahlášení události se šestnácti jednotkám hasičů z okresů Jičín a Hradec Králové podařilo požár lokalizovat.|
Zdroj: profimedia.cz
Příčinou vzniku požáru byla pravděpodobně technická závada na osvětlovacím tělese. Předběžná škoda byla stanovena na přibližně 250 milionů korun.|
Zdroj: profimedia.cz
HZS Pardubického kraje: v červnu 2007 likvidovali hasiči ohnisko ptačí chřipky v kraji.|
Zdroj: HZS Pardubického kraje
HZS Kraje Vysočina: Největší hromadná dopravní nehoda na dálnici D1. 20. března 2008. Událost byla vyhodnocena jako 93 dopravních nehod, zraněno bylo 30 osob, z toho tři těžce.|
Zdroj: profimedia.cz
Na 20 tisíc lidí zůstalo v mrazivém počasí uvězněno v přibližně 50kilometrové koloně.|
Zdroj: profimedia.cz
Následky dopravní nehody se podařilo odstranit po 14 hodinách.|
Zdroj: profimedia.cz
Hmotná škoda byla vyčíslena na bezmála 30 milionů korun.|
Zdroj: profimedia.cz
HZS Jihomoravského kraje: Výbuch plynu 21. června 2004 v Tržní ulici v Brně zabil 4 lidi. Město pak nechalo narušený dům strhnout.|
Zdroj: Ondřej Požár
Ze sutin hasiči vyhrabali a zachránili dvě osoby.|
Zdroj: Ondřej Požár
Ze zřícené budovy bylo celkem zachráněno 64 osob. Devět lidí bylo zraněno, čtyři osoby zemřely. Škoda byla vyčíslena na 7 250 000 korun.|
Zdroj: Ondřej Požár
Výbuch způsobili dělníci, kteří před domem opravovali chodník a k výkopovým pracím použili pneumatické kladivo, kvůli kterému došlo k otřesům. Následně se ozvala řada výbuchů, které zasáhly chodbu a sklepní prostory domu. Tlaková a tepelná vlna vzniklé výbuchem unikajícího zemního plynu zničily převážnou část domu.|
Zdroj: Ondřej Požár
Město pak nechalo narušený dům strhnout.|
Zdroj: Ondřej Požár
HZS Moravskoslezského kraje: 8. srpna 2008 narazil ve Studénce vlak do konstrukce mostu, která se několik vteřin před průjezdem vlaku zřítila do kolejiště.|
Zdroj: David Malík
Mezinárodní vlak EC 108 Comenius, jedoucí na trase Krakov–Praha, po nárazu vykolejil. Následkem srážky došlo k roztržení vlaku, dva vagóny byly těžce poškozené.|
Zdroj: Marie Machková
Do zásahu se zapojilo 22 jednotek se 45 vozidly a celkem 151 hasiči.|
Zdroj: David Malík
Neštěstí si vyžádalo osm obětí na životech.|
Zdroj: HZS SŽSD
Plné obnovení provozu na trati trvalo téměř tři měsíce.|
Zdroj: HZS SŽSD
HZS Zlínského kraje: 9. ledna 2013 zachvátil skladiště v bývalém průmyslovém areálu SVIT ve Zlíně.|
Zdroj: HZS Zlínského kraje
Hašení intenzivního požáru trvalo dva dny.|
Zdroj: HZS Zlínského kraje
Po celou dobu zásahu hrozilo, že se skladiště zřítí.|
Zdroj: HZS Zlínského kraje
Záchranný útvar HZS ČR: 16. října 2014 se ozval první výbuch v muničních skladech v areálu Vojenského technického ústavu u obce Vlachovice-Vrbětice.|
Zdroj: Blesk - Slávka Červená
Hasiči ve spolupráci s policejními a armádními pyrotechniky za reálu celkem odvezli 956 tun munice a 187 tun leteckého paliva.|
Zdroj: Blesk - Slávka Červená
Vedle krajských hasičů se na zásahu podílel specializovaný Záchranný útvar HZS ČR. Jeho činnost na místě trvala skoro šest let, poslední hasiči odsud odjeli až 13. října 2020.|
Zdroj: Záchranný útvar HZS ČR