Obnovená část Prahy 10 nebo nové nádraží. Podívejte se na nejlepší diplomové projekty

5/46
Přehled fotografií
Zavřít
  • 2. Návrh nové železniční zastávky v Peci pod Sněžkou je zasazen do projektu prodloužení železniční trasy v Úpském údolí v Krkonoších z roku 2009. Ukazuje možnosti řešení současného problému se stále přibývajícím turismem, a tedy i automobilovou dopravou v horských oblastech.
    2. Návrh nové železniční zastávky v Peci pod Sněžkou je zasazen do projektu prodloužení železniční trasy v Úpském údolí v Krkonoších z roku 2009. Ukazuje možnosti řešení současného problému se stále přibývajícím turismem, a tedy i automobilovou dopravou v horských oblastech.| Zdroj: Julie Kopecká
  • 1. První cenu získal absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Jakub Wiesner za projekt Praha 10 – Trash. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.
    1. První cenu získal absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Jakub Wiesner za projekt Praha 10 – Trash. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.| Zdroj: Jakub Wiesner
  • 1. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.
    1. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.| Zdroj: Jakub Wiesner
  • 1. Projekt podle poroty ukazuje, jak zachránit zdánlivě nepříliš hodnotné a zanedbané území.
    1. Projekt podle poroty ukazuje, jak zachránit zdánlivě nepříliš hodnotné a zanedbané území.| Zdroj: Jakub Wiesner
  • 2. Druhou cenou byla oceněna Julie Kopecká za práci Nádraží v Peci pod Sněžkou zpracovanou pod vedením Tomáše Hradečného na Fakultě architektury ČVUT v Praze.
    2. Druhou cenou byla oceněna Julie Kopecká za práci Nádraží v Peci pod Sněžkou zpracovanou pod vedením Tomáše Hradečného na Fakultě architektury ČVUT v Praze.| Zdroj: Julie Kopecká
  • 2. Porotci vyzdvihli, že je to „velkorysé krajinářské dílo, nikoliv jen stavba dopravní infrastruktury“.
    2. Porotci vyzdvihli, že je to „velkorysé krajinářské dílo, nikoliv jen stavba dopravní infrastruktury“.| Zdroj: Julie Kopecká
  • 2. Téměř celá trasa je vedena v tunelu. A také nádraží je zasazené do svahu.
    2. Téměř celá trasa je vedena v tunelu. A také nádraží je zasazené do svahu.| Zdroj: Julie Kopecká
  • 2. Zastávka se nachází v centru města a je možné k ní v zimních měsících přijet přímo z lyžařského střediska na lyžích nebo v létě na kole.
    2. Zastávka se nachází v centru města a je možné k ní v zimních měsících přijet přímo z lyžařského střediska na lyžích nebo v létě na kole.| Zdroj: Julie Kopecká
  • 3. Třetí pozici udělila porota absolventce Zahradnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně Veronice Chalupové za projekt Možnosti krajinářského řešení velkého vodního díla Vlachovice.
    3. Třetí pozici udělila porota absolventce Zahradnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně Veronice Chalupové za projekt Možnosti krajinářského řešení velkého vodního díla Vlachovice.| Zdroj: Veronika CHalupová
  • 3. Chalupová řešila řešila vliv plánovaného vodního díla Vlachovice na krajinu a navrhla komplexní vodní dílo s celou řadou opatření v krajině.
    3. Chalupová řešila řešila vliv plánovaného vodního díla Vlachovice na krajinu a navrhla komplexní vodní dílo s celou řadou opatření v krajině.| Zdroj: Veronika CHalupová
  • 3. Předmětem diplomového projektu Chalupové bylo hodnocení vlivů vodních děl na krajinu…
    3. Předmětem diplomového projektu Chalupové bylo hodnocení vlivů vodních děl na krajinu…| Zdroj: Veronika CHalupová
  • 3. …a požadavky na zakládání břehových a doprovodných porostů.
    3. …a požadavky na zakládání břehových a doprovodných porostů.| Zdroj: Veronika CHalupová
  • 4. Odborná porota rovněž udělila dvě čestná uznání. Jedno získala absolventka brněnské VUT Blanka Štuříková za projekt s názvem Projektivní prostor: Hřbitov bez hrobů.
    4. Odborná porota rovněž udělila dvě čestná uznání. Jedno získala absolventka brněnské VUT Blanka Štuříková za projekt s názvem Projektivní prostor: Hřbitov bez hrobů.| Zdroj: Blanka Štuříková
  • 4. Štuříková se v něm zamýšlí nad kulturní představou hřbitova jako obrazu světa.
    4. Štuříková se v něm zamýšlí nad kulturní představou hřbitova jako obrazu světa.| Zdroj: Blanka Štuříková
  • 4. „Se zmizením náhrobků a uren opouští koncepci hřbitov – město mrtvých a reinterpretuje ji jako hřbitov - krajinu,“ píše Štuříková v  autorské zprávě.
    4. „Se zmizením náhrobků a uren opouští koncepci hřbitov – město mrtvých a reinterpretuje ji jako hřbitov - krajinu,“ píše Štuříková v autorské zprávě.| Zdroj: Blanka Štuříková
  • 5. Čestné uznání porotců získal i projekt Vojtěcha Rudorfera z pražské ČVUT. Ten pod vedením Mirko Bauma a Vojtěcha Hablera navrhl hangár pro vzducholoď.
    5. Čestné uznání porotců získal i projekt Vojtěcha Rudorfera z pražské ČVUT. Ten pod vedením Mirko Bauma a Vojtěcha Hablera navrhl hangár pro vzducholoď.| Zdroj: Vojtěch Rudorfer
  • 5. Objekt se nachází u jednoho z nejseverněji položených vědeckých pracovišť v Ny-Ålesundu v norském souostroví Špicberky. Vzhledem k extrémním podmínkám se Rudorfer musel popasovat s okolnostmi – jako například se základy objektu. Kvůli zmrzlé půdě se proto hangár dotýká země jen na několika místech - je bodově založen na pilotách.
    5. Objekt se nachází u jednoho z nejseverněji položených vědeckých pracovišť v Ny-Ålesundu v norském souostroví Špicberky. Vzhledem k extrémním podmínkám se Rudorfer musel popasovat s okolnostmi – jako například se základy objektu. Kvůli zmrzlé půdě se proto hangár dotýká země jen na několika místech - je bodově založen na pilotách.| Zdroj: Vojtěch Rudorfer
  • 6. Zvláštní cenu si odnesl Tomáš Pevný z pražské ČVUT, který pod vedením  akademického architekta Petra Hájka zpracoval projekt šumavského vodního díla Fláje.
    6. Zvláštní cenu si odnesl Tomáš Pevný z pražské ČVUT, který pod vedením akademického architekta Petra Hájka zpracoval projekt šumavského vodního díla Fláje.| Zdroj: Tomáš Pevný
  • 6. Pevný řešil, jak naložit s vnitřním prostorem gigantického betonového objektu. Umístil do něj obřadní síň a kolumbárium.
    6. Pevný řešil, jak naložit s vnitřním prostorem gigantického betonového objektu. Umístil do něj obřadní síň a kolumbárium.| Zdroj: Tomáš Pevný
  • 6. Podle jednoho z porotců přitom „práce empaticky doplňuje betonový chrám, vychází z jeho faktické i vizuální síly a používá ji jako oporu nového rozvoje“.
    6. Podle jednoho z porotců přitom „práce empaticky doplňuje betonový chrám, vychází z jeho faktické i vizuální síly a používá ji jako oporu nového rozvoje“.| Zdroj: Tomáš Pevný
  • 7. Zvláštní cenu Českých center získal Tomáš Rain z Fakulty architektury VUT za projekt konverze areálu Branických ledáren.
    7. Zvláštní cenu Českých center získal Tomáš Rain z Fakulty architektury VUT za projekt konverze areálu Branických ledáren.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 7. „Areál Branických ledáren jako předmět své diplomové práce jsem si vybral, neboť jako amatérského fotografa s koníčkem ve focení opuštěných a chátrajících staveb mě toto místo již dříve zaujalo. Bylo zajímavé si představovat, jak dříve tak důležité místo, které zásobovalo v letních měsících Prahu uskladněným ledem ze zamrzlé Vltavy, začalo postupně uvadat do dnešního žalostného stavu,“ přibližuje Rain v diplomové práci.
    7. „Areál Branických ledáren jako předmět své diplomové práce jsem si vybral, neboť jako amatérského fotografa s koníčkem ve focení opuštěných a chátrajících staveb mě toto místo již dříve zaujalo. Bylo zajímavé si představovat, jak dříve tak důležité místo, které zásobovalo v letních měsících Prahu uskladněným ledem ze zamrzlé Vltavy, začalo postupně uvadat do dnešního žalostného stavu,“ přibližuje Rain v diplomové práci.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 7. Prostor někdejší lednice. Stěny jsou 2,5 metru tlusté, podle Raina skvěle vyhovují pro galerijní účely.
    7. Prostor někdejší lednice. Stěny jsou 2,5 metru tlusté, podle Raina skvěle vyhovují pro galerijní účely.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 7. Podle Raina by se právě tento prostor mohl stát budoucím domem Slovanské epopeje.
    7. Podle Raina by se právě tento prostor mohl stát budoucím domem Slovanské epopeje.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 7. Zanedbané místo konvertoval Rain do multifunkčního centra.
    7. Zanedbané místo konvertoval Rain do multifunkčního centra.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 7. Kromě zmiňované galerie Rain umístil do areálu i restauraci, vzdělávací prostory nebo byty pro zaměstnance.
    7. Kromě zmiňované galerie Rain umístil do areálu i restauraci, vzdělávací prostory nebo byty pro zaměstnance.| Zdroj: Tomáš Rain
  • 8. Zvláštní cenu společnosti Heluz získal Jan Urbášek z VUT Brno za návrh objektu římskokatolického kostela včetně přidružených provozních funkcí v Brně-Kohoutovicích.
    8. Zvláštní cenu společnosti Heluz získal Jan Urbášek z VUT Brno za návrh objektu římskokatolického kostela včetně přidružených provozních funkcí v Brně-Kohoutovicích.| Zdroj: Jan Urbášek
  • 8. Kromě samotného architektonického návrhu Urbášek řešil i napojení kostela do urbanistického kontextu na pomezí zástavby vesnického charakteru a sídliště.
    8. Kromě samotného architektonického návrhu Urbášek řešil i napojení kostela do urbanistického kontextu na pomezí zástavby vesnického charakteru a sídliště.| Zdroj: Jan Urbášek
  • 8. Takto navrhuje Urbášek interiér hlavní lodi kostela…
    8. Takto navrhuje Urbášek interiér hlavní lodi kostela…| Zdroj: Jan Urbášek
  • 8. …a takto pak kůr.
    8. …a takto pak kůr.| Zdroj: Jan Urbášek
  • 8. Urbášek ke kostelu navrhl i přidružené prostory. Toto je multifunkční sál.
    8. Urbášek ke kostelu navrhl i přidružené prostory. Toto je multifunkční sál.| Zdroj: Jan Urbášek
  • 8. „Návrh soudobého kostela na západě Brna má v sobě jednak vznešenost, jakou od sakrální stavby očekáváme, jednak schopnost komunikovat se svým okolím daným původní vesnicí i pozdějšími panelovými domy. Vzniklo přirozené centrum,“ ohodnotil projekt jeden z porotců.
    8. „Návrh soudobého kostela na západě Brna má v sobě jednak vznešenost, jakou od sakrální stavby očekáváme, jednak schopnost komunikovat se svým okolím daným původní vesnicí i pozdějšími panelovými domy. Vzniklo přirozené centrum,“ ohodnotil projekt jeden z porotců.| Zdroj: Jan Urbášek
  • 9. Zvláštní cenu společnosti Zumtobel obdržel Jakub Vašek za práci Rekonstrukce a dostavba filmových ateliérů v areálu Horních kasáren v Klecanech.
    9. Zvláštní cenu společnosti Zumtobel obdržel Jakub Vašek za práci Rekonstrukce a dostavba filmových ateliérů v areálu Horních kasáren v Klecanech.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. „Projekt řeší aktuální urbanistickou situaci. Navržené objekty místo  zdařile rozvíjejí,“ konstatovala porota.
    9. „Projekt řeší aktuální urbanistickou situaci. Navržené objekty místo zdařile rozvíjejí,“ konstatovala porota.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. Navržený objekt záměrně nemá definovaný hlavní vstup.
    9. Navržený objekt záměrně nemá definovaný hlavní vstup.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. Je tedy přístupný ze všech stran.
    9. Je tedy přístupný ze všech stran.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. Stejně tak není zdůrazněn žádný výhled či průhled. Fasáda je ze druhu skla zvaného copilit.
    9. Stejně tak není zdůrazněn žádný výhled či průhled. Fasáda je ze druhu skla zvaného copilit.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. Provozně lze objekt rozdělit do tří základních celků. Ateliéry a jejich zázemí, kreativní centrum a hostel.
    9. Provozně lze objekt rozdělit do tří základních celků. Ateliéry a jejich zázemí, kreativní centrum a hostel.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. Ateliéry se skládají ze čtyř prostor různých velikostí určených pro natáčení.
    9. Ateliéry se skládají ze čtyř prostor různých velikostí určených pro natáčení.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 9. V halových objektech se nachází zázemí administrativní a technické. Tyto prostory jsou řešeny systémem „dům v domě“.
    9. V halových objektech se nachází zázemí administrativní a technické. Tyto prostory jsou řešeny systémem „dům v domě“.| Zdroj: Jakub Vašek
  • 10. Zvláštní cenu ministerstva průmyslu a obchodu získal Roman Balšán z pražské UMPRUM.
    10. Zvláštní cenu ministerstva průmyslu a obchodu získal Roman Balšán z pražské UMPRUM.| Zdroj: Roman Balšán
  • 10. Balšán pod vedením architekta  Jana Šépka zpracoval projekt rekonstrukce Labskozámeckého pivovaru v Litoměřicích.
    10. Balšán pod vedením architekta Jana Šépka zpracoval projekt rekonstrukce Labskozámeckého pivovaru v Litoměřicích.| Zdroj: Roman Balšán
  • 10. Projekt porota ocenila jako citlivou přeměnu nabízející novou funkci, která by mohla být významným krokem k rozvoji města i celého Ústeckého regionu.
    10. Projekt porota ocenila jako citlivou přeměnu nabízející novou funkci, která by mohla být významným krokem k rozvoji města i celého Ústeckého regionu.| Zdroj: Roman Balšán
  • 10. Labskozámecký pivovar je v Litoměřicích význačná stavba jak svou polohou, tak svou zřetelnou přítomností v panoramatu města.
    10. Labskozámecký pivovar je v Litoměřicích význačná stavba jak svou polohou, tak svou zřetelnou přítomností v panoramatu města.| Zdroj: Roman Balšán
  • 10. Skoro polovina prostor pivovaru se nachází v podzemí.
    10. Skoro polovina prostor pivovaru se nachází v podzemí.| Zdroj: Roman Balšán
  • 10. Podzemní prostory mají podle autora projektu velký potenciál.
    10. Podzemní prostory mají podle autora projektu velký potenciál.| Zdroj: Roman Balšán
2. Návrh nové železniční zastávky v Peci pod Sněžkou je zasazen do projektu prodloužení železniční trasy v Úpském údolí v Krkonoších z roku 2009. Ukazuje možnosti řešení současného problému se stále přibývajícím turismem, a tedy i automobilovou dopravou v horských oblastech.
1. První cenu získal absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Jakub Wiesner za projekt Praha 10 – Trash. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.
1. Pod vedením Ivana Kroupy navrhl urbanistické řešení lokality v Praze 10, zanedbaného území, které se dostává do popředí zájmu developerů.
1. Projekt podle poroty ukazuje, jak zachránit zdánlivě nepříliš hodnotné a zanedbané území.
2. Druhou cenou byla oceněna Julie Kopecká za práci Nádraží v Peci pod Sněžkou zpracovanou pod vedením Tomáše Hradečného na Fakultě architektury ČVUT v Praze.
2. Porotci vyzdvihli, že je to „velkorysé krajinářské dílo, nikoliv jen stavba dopravní infrastruktury“.
2. Téměř celá trasa je vedena v tunelu. A také nádraží je zasazené do svahu.
2. Zastávka se nachází v centru města a je možné k ní v zimních měsících přijet přímo z lyžařského střediska na lyžích nebo v létě na kole.
3. Třetí pozici udělila porota absolventce Zahradnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně Veronice Chalupové za projekt Možnosti krajinářského řešení velkého vodního díla Vlachovice.
3. Chalupová řešila řešila vliv plánovaného vodního díla Vlachovice na krajinu a navrhla komplexní vodní dílo s celou řadou opatření v krajině.
3. Předmětem diplomového projektu Chalupové bylo hodnocení vlivů vodních děl na krajinu…
3. …a požadavky na zakládání břehových a doprovodných porostů.
4. Odborná porota rovněž udělila dvě čestná uznání. Jedno získala absolventka brněnské VUT Blanka Štuříková za projekt s názvem Projektivní prostor: Hřbitov bez hrobů.
4. Štuříková se v něm zamýšlí nad kulturní představou hřbitova jako obrazu světa.
4. „Se zmizením náhrobků a uren opouští koncepci hřbitov – město mrtvých a reinterpretuje ji jako hřbitov - krajinu,“ píše Štuříková v  autorské zprávě.
5. Čestné uznání porotců získal i projekt Vojtěcha Rudorfera z pražské ČVUT. Ten pod vedením Mirko Bauma a Vojtěcha Hablera navrhl hangár pro vzducholoď.
5. Objekt se nachází u jednoho z nejseverněji položených vědeckých pracovišť v Ny-Ålesundu v norském souostroví Špicberky. Vzhledem k extrémním podmínkám se Rudorfer musel popasovat s okolnostmi – jako například se základy objektu. Kvůli zmrzlé půdě se proto hangár dotýká země jen na několika místech - je bodově založen na pilotách.
6. Zvláštní cenu si odnesl Tomáš Pevný z pražské ČVUT, který pod vedením  akademického architekta Petra Hájka zpracoval projekt šumavského vodního díla Fláje.
6. Pevný řešil, jak naložit s vnitřním prostorem gigantického betonového objektu. Umístil do něj obřadní síň a kolumbárium.
6. Podle jednoho z porotců přitom „práce empaticky doplňuje betonový chrám, vychází z jeho faktické i vizuální síly a používá ji jako oporu nového rozvoje“.
7. Zvláštní cenu Českých center získal Tomáš Rain z Fakulty architektury VUT za projekt konverze areálu Branických ledáren.
7. „Areál Branických ledáren jako předmět své diplomové práce jsem si vybral, neboť jako amatérského fotografa s koníčkem ve focení opuštěných a chátrajících staveb mě toto místo již dříve zaujalo. Bylo zajímavé si představovat, jak dříve tak důležité místo, které zásobovalo v letních měsících Prahu uskladněným ledem ze zamrzlé Vltavy, začalo postupně uvadat do dnešního žalostného stavu,“ přibližuje Rain v diplomové práci.
7. Prostor někdejší lednice. Stěny jsou 2,5 metru tlusté, podle Raina skvěle vyhovují pro galerijní účely.
7. Podle Raina by se právě tento prostor mohl stát budoucím domem Slovanské epopeje.
7. Zanedbané místo konvertoval Rain do multifunkčního centra.
7. Kromě zmiňované galerie Rain umístil do areálu i restauraci, vzdělávací prostory nebo byty pro zaměstnance.
8. Zvláštní cenu společnosti Heluz získal Jan Urbášek z VUT Brno za návrh objektu římskokatolického kostela včetně přidružených provozních funkcí v Brně-Kohoutovicích.
8. Kromě samotného architektonického návrhu Urbášek řešil i napojení kostela do urbanistického kontextu na pomezí zástavby vesnického charakteru a sídliště.
8. Takto navrhuje Urbášek interiér hlavní lodi kostela…
8. …a takto pak kůr.
8. Urbášek ke kostelu navrhl i přidružené prostory. Toto je multifunkční sál.
8. „Návrh soudobého kostela na západě Brna má v sobě jednak vznešenost, jakou od sakrální stavby očekáváme, jednak schopnost komunikovat se svým okolím daným původní vesnicí i pozdějšími panelovými domy. Vzniklo přirozené centrum,“ ohodnotil projekt jeden z porotců.
9. Zvláštní cenu společnosti Zumtobel obdržel Jakub Vašek za práci Rekonstrukce a dostavba filmových ateliérů v areálu Horních kasáren v Klecanech.
9. „Projekt řeší aktuální urbanistickou situaci. Navržené objekty místo  zdařile rozvíjejí,“ konstatovala porota.
9. Navržený objekt záměrně nemá definovaný hlavní vstup.
9. Je tedy přístupný ze všech stran.
9. Stejně tak není zdůrazněn žádný výhled či průhled. Fasáda je ze druhu skla zvaného copilit.
9. Provozně lze objekt rozdělit do tří základních celků. Ateliéry a jejich zázemí, kreativní centrum a hostel.
9. Ateliéry se skládají ze čtyř prostor různých velikostí určených pro natáčení.
9. V halových objektech se nachází zázemí administrativní a technické. Tyto prostory jsou řešeny systémem „dům v domě“.
10. Zvláštní cenu ministerstva průmyslu a obchodu získal Roman Balšán z pražské UMPRUM.
10. Balšán pod vedením architekta  Jana Šépka zpracoval projekt rekonstrukce Labskozámeckého pivovaru v Litoměřicích.
10. Projekt porota ocenila jako citlivou přeměnu nabízející novou funkci, která by mohla být významným krokem k rozvoji města i celého Ústeckého regionu.
10. Labskozámecký pivovar je v Litoměřicích význačná stavba jak svou polohou, tak svou zřetelnou přítomností v panoramatu města.
10. Skoro polovina prostor pivovaru se nachází v podzemí.
10. Podzemní prostory mají podle autora projektu velký potenciál.