Škoda Rapid Convertible Standard|
Zdroj: Eliška Hlavičková
S nataženou střechou vypadá rapid impozantně, původní líbivě sportovní silueta zůstala kabrioletu zachována|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Vzhledem k primárnímu zaměření na britský trh se dočkala drtivá většina kabrioletů Standard pravostranného řízení, archaicky vytvarovaný volant pochází z původního garde|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Jedinou informaci o kabrio letu Rapid Standard v československém tisku přinesl v roce 1985 Svět motorů. Tehdy ještě s fotkami vozu na bázi původního garde|
Zdroj: Archiv Svět Motorů
Stavbám kabrioletů z československých kupé se po celém světě věnovalo několik úpravců. Britské LDD jako první začalo už u garde|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Ostrovní přestavby využívaly sériovou techniku běžných škodovek. Pod zadní kapotou tak mohla být ukryta i základní dvanáctistovka|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Kupé z Kvasin platila za nejtišší tuzemské modely s motorem vzadu. Jenže odhalená karoserie opět posádce připomíná, že jede škodovkou|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Verze 130 využívala nikterak neupravovanou třináctistovku spřaženou s pětistupňovou manuální převodovkou|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Dotaženost přestavby dokumentuje stropní rám poctivě potažený koženkou. Škoda že jí nepotáhli rámy dveří|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Chválíme zachování původní velikosti interiéru, jenž se proti kupé nijak nezměnil. Naopak mají zadní cestující více místa nad hlavou|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Tehdejší vlajková loď Škodovky se v Anglii dočkala hned dvou verzí kabriolet (pod tamním tradičním označením convertible). Honosnější varianta Lux se vyznačovala zachovanými stropními panely karoserie|
Zdroj: Eliška Hlavičková
V Československu stála tatáž Škoda Rapid 130 v provedení s levostranným řízením v roce 1985 přesně 81 050 Kčs. Zájemci o kabriolet měli smůlu|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Přestože ho i zde vyráběl ve své verzi na zakázku pro německého prodejce škodovek Auto Hainzinger mělnický Metalex, tuzemským zákazníkům byly tyto atraktivní letní modely od ukončení výroby první felicie zapovězeny|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Přesto se k nám oficiální cestou kabriolet Rapid Standard ve stejném roce dostal|
Zdroj: Eliška Hlavičková
Nejmenovaný československý zájemce měl totiž o britský kabriolet na bázi rapidu natolik intenzivní zájem, že o jeho individuální import dokonce požádal podnik zahraničního obchodu Motokov|
Zdroj: Eliška Hlavičková