OBRAZEM: Prvok, Kraličák i dům v ruině. Třicet staveb se utká v České ceně za architekturu

7/90
Zavřít
  • Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Reflexní fasáda z hliníku odráží pestrý svět zadních dvorků, ze kterého přístavba čerpá tvar i charakter a kam zároveň siluetou a přítomností přispívá.
    Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Reflexní fasáda z hliníku odráží pestrý svět zadních dvorků, ze kterého přístavba čerpá tvar i charakter a kam zároveň siluetou a přítomností přispívá.| Zdroj: Tomáš Rasl
  • Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti.   Přístavbě dal tvar nevelký dvorek vymezený slepými zdmi sousedních objektů. Věž s minimální půdorysnou stopou na severní hranici pozemku nestíní ani neovlivňuje vedlejší objekty.
    Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Přístavbě dal tvar nevelký dvorek vymezený slepými zdmi sousedních objektů. Věž s minimální půdorysnou stopou na severní hranici pozemku nestíní ani neovlivňuje vedlejší objekty.| Zdroj: Tomáš Rasl
  • Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Dispozice objektu je jednoduchá – v každém patře jedna místnost. Podkroví je doplněné o ateliérové severní okno přes celou šířku místnosti, které přivádí do místnosti rovnoměrné denní světlo.
    Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Dispozice objektu je jednoduchá – v každém patře jedna místnost. Podkroví je doplněné o ateliérové severní okno přes celou šířku místnosti, které přivádí do místnosti rovnoměrné denní světlo.| Zdroj: Tomáš Rasl
  • Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Experimentální 3D tištěný dům Prvok využívá moderní technologie ve stavebnictví. Architektura inspirovaná organickým světem je navržená sochařem Michalem Trpákem a jeho týmem architektů z FA ČVUT v Praze.
    Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Experimentální 3D tištěný dům Prvok využívá moderní technologie ve stavebnictví. Architektura inspirovaná organickým světem je navržená sochařem Michalem Trpákem a jeho týmem architektů z FA ČVUT v Praze.| Zdroj: David Veis
  • Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková.  Vnější konkávně konvexní reliéf stěny inspirovaný draperií demonstruje možnosti 3D tisku, nabízí nové možnosti vizuality architektury a zároveň ztužuje stěnu.
    Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Vnější konkávně konvexní reliéf stěny inspirovaný draperií demonstruje možnosti 3D tisku, nabízí nové možnosti vizuality architektury a zároveň ztužuje stěnu.| Zdroj: David Veis
  • Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Jedná se o jeden plynoucí prostor bez dveří, který je opticky dělen polopříčkami na obytnou část a hygienické zázemí.
    Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Jedná se o jeden plynoucí prostor bez dveří, který je opticky dělen polopříčkami na obytnou část a hygienické zázemí.| Zdroj: David Veis
  • Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Původní objekty menzy a kolejí architekta Karla Pragera zůstaly jen torzem nedokončeného areálu univerzitního kampusu na břehu Vltavy.
    Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Původní objekty menzy a kolejí architekta Karla Pragera zůstaly jen torzem nedokončeného areálu univerzitního kampusu na břehu Vltavy.| Zdroj: David Korsa
  • Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Návrh přestavby zachovává vnější tvar, podlažnost a proporce původního objektu menzy. Zásadním zásahem je vytvoření velkorysého centrálního prostoru dvorany s horním osvětlením pronikajícím mezi nosníky střešního světlíku.
    Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Návrh přestavby zachovává vnější tvar, podlažnost a proporce původního objektu menzy. Zásadním zásahem je vytvoření velkorysého centrálního prostoru dvorany s horním osvětlením pronikajícím mezi nosníky střešního světlíku.| Zdroj: David Korsa
  • Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař architekti. Dvorana je srdcem a společenským centrem fakulty, je současně prostorovou spojnicí všech tří podlaží.
    Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař architekti. Dvorana je srdcem a společenským centrem fakulty, je současně prostorovou spojnicí všech tří podlaží.| Zdroj: David Korsa
  • Kuba & Pilař architekti. Pozemek je prolukou mezi rodinnými domy, které tvoří nábřeží řeky Dyje.
    Kuba & Pilař architekti. Pozemek je prolukou mezi rodinnými domy, které tvoří nábřeží řeky Dyje.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rodinný dům v údolí Dyje, autoři  Kuba & Pilař architekti. Hlavní obytný prostor je umístěný v nejvyšším podlaží a je propojený s venkovní terasou a zahradou na jižní straně.
    Rodinný dům v údolí Dyje, autoři Kuba & Pilař architekti. Hlavní obytný prostor je umístěný v nejvyšším podlaží a je propojený s venkovní terasou a zahradou na jižní straně.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Kuba & Pilař architekti. Obytný prostor využívá největší devizu místa, kterou jsou krásné výhledy do údolí řeky Dyje a na protilehlé skalní svahy s významnými historickými památkami Znojma.
    Kuba & Pilař architekti. Obytný prostor využívá největší devizu místa, kterou jsou krásné výhledy do údolí řeky Dyje a na protilehlé skalní svahy s významnými historickými památkami Znojma.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš.   Pomyslný střed areálu na kopci v lese, mezi sjezdovkami. Okolo nádherná, dramatická, rozlehlá krajina.
    Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Pomyslný střed areálu na kopci v lese, mezi sjezdovkami. Okolo nádherná, dramatická, rozlehlá krajina.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Středem areálu se stala celoročně otevřená, 35 metrů vysoká rozhledna, umístěná na horní stanici lanovky. Věž zde sebevědomě stojí jako štíhlý kulatý obelisk.
    Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Středem areálu se stala celoročně otevřená, 35 metrů vysoká rozhledna, umístěná na horní stanici lanovky. Věž zde sebevědomě stojí jako štíhlý kulatý obelisk.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Materiálové řešení vychází z místa, prim proto hraje kámen a dřevo. Po 152 schodech vystoupáte až nad špičky okolního lesa.
    Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Materiálové řešení vychází z místa, prim proto hraje kámen a dřevo. Po 152 schodech vystoupáte až nad špičky okolního lesa.| Zdroj: Boys Play Nice
  • DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Konverze původních industriálních skladů na loftové bydlení se nachází v nové rozvojové části Brna. Prostor s industriální historií je specifický i udržitelným pojetím.
    DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Konverze původních industriálních skladů na loftové bydlení se nachází v nové rozvojové části Brna. Prostor s industriální historií je specifický i udržitelným pojetím.| Zdroj: Kubíček Studio
  • DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt vyniká jako konverze velice citlivá k původnímu objektu a přece posouvající standard jeho využitelnosti na úroveň rozvíjené lokality.
    DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt vyniká jako konverze velice citlivá k původnímu objektu a přece posouvající standard jeho využitelnosti na úroveň rozvíjené lokality.| Zdroj: Kubíček Studio
  • DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt také přináší hodnotu svým komunitním provozem, který je v Česku třeba dál rozšiřovat.
    DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt také přináší hodnotu svým komunitním provozem, který je v Česku třeba dál rozšiřovat.| Zdroj: Kubíček Studio
  • Zdroj: Alex Shoots Building
  • Zdroj: Alex Shoots Building
  • Zdroj: Alex Shoots Building
  • Dům v ruině, autoři ORA. Dům, který si za svého života prošel mnohými necitlivými úpravami, dostal nový impuls. Navrácení do původní dvoupatrové podoby, a tedy i původního dělení fasády.
    Dům v ruině, autoři ORA. Dům, který si za svého života prošel mnohými necitlivými úpravami, dostal nový impuls. Navrácení do původní dvoupatrové podoby, a tedy i původního dělení fasády.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Dům v ruině, autoři ORA. Do stávající kulisy ruiny byl vestavěn nový izolovaný dům, který díky tomu může splňovat současné energetické standardy.
    Dům v ruině, autoři ORA. Do stávající kulisy ruiny byl vestavěn nový izolovaný dům, který díky tomu může splňovat současné energetické standardy.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Dům v ruině, autoři ORA. Dochází k vizuálnímu prolínání obou světů. Novostavba se skrze otvory ve staré zdi dere ven, naopak stará zeď skrze nová okna vstupuje dovnitř. Autoři považují projekt za manifest, jak zacházet se starými domy.
    Dům v ruině, autoři ORA. Dochází k vizuálnímu prolínání obou světů. Novostavba se skrze otvory ve staré zdi dere ven, naopak stará zeď skrze nová okna vstupuje dovnitř. Autoři považují projekt za manifest, jak zacházet se starými domy.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Moderní skromné řešení náměstí zdůrazňuje dekorativnost okolních domů tvořících prostor náměstí. Zachovaná historická schodiště, kamenné zdi a části litinového zábradlí byly citlivě opraveny a doplněny. Byla obnovena mozaika chodníku v původním vzoru.
    Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Moderní skromné řešení náměstí zdůrazňuje dekorativnost okolních domů tvořících prostor náměstí. Zachovaná historická schodiště, kamenné zdi a části litinového zábradlí byly citlivě opraveny a doplněny. Byla obnovena mozaika chodníku v původním vzoru.| Zdroj: Aleš Motejl
  • Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Nově navržený dřevěný stánek s kavárnou zahrnuje bezbariérové toalety a prostor pro skladování mobilního nábytku a zahradní hry.
    Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Nově navržený dřevěný stánek s kavárnou zahrnuje bezbariérové toalety a prostor pro skladování mobilního nábytku a zahradní hry.| Zdroj: Aleš Motejl
  • Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Revitalizovaný veřejný prostor poskytuje podmínky pro odpočinek, práci, hry, setkání, občerstvení, hudbu, tanec, sdílení, výstavy a mnoho dalších aktivit všech generací.
    Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Revitalizovaný veřejný prostor poskytuje podmínky pro odpočinek, práci, hry, setkání, občerstvení, hudbu, tanec, sdílení, výstavy a mnoho dalších aktivit všech generací.| Zdroj: Aleš Motejl
  • Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Původní tubus byl transformován na rozhlednu s turistickým infocentrem.
    Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Původní tubus byl transformován na rozhlednu s turistickým infocentrem.| Zdroj: Václav Novák
  • Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Projekt se nesl v duchu minimalizování nákladů využitím stávající konstrukce a prvků. Autoři se snažili dokomponovat nefunkční torzo minimálními prostředky do jednoho celku s novým výrazem.
    Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Projekt se nesl v duchu minimalizování nákladů využitím stávající konstrukce a prvků. Autoři se snažili dokomponovat nefunkční torzo minimálními prostředky do jednoho celku s novým výrazem.| Zdroj: Václav Novák
  • Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti.  Vertikalita rozhledny je vyvážena horizontalitou spojovací lávky mezi rozhlednou a infocentrem a novou alejí stromů podél přístupové cesty.
    Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Vertikalita rozhledny je vyvážena horizontalitou spojovací lávky mezi rozhlednou a infocentrem a novou alejí stromů podél přístupové cesty.| Zdroj: Václav Novák
  • Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Vyhlídka, která je součástí cyklu pěti rozhleden a vyhlídek, stojí na vrcholové skále Mylého Špičáku na soutoku Desné a Kamenice. Cílem bylo vytvořit drobnou, ale výraznou architekturu.
    Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Vyhlídka, která je součástí cyklu pěti rozhleden a vyhlídek, stojí na vrcholové skále Mylého Špičáku na soutoku Desné a Kamenice. Cílem bylo vytvořit drobnou, ale výraznou architekturu.| Zdroj: Mjölk architekti
  • Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Jemná stavba evokující kapku rosy pluje nad skálou na třech tenkých ocelových nohách. Lesklý břich zrcadlí žulu, stromy, lidi i nebe.
    Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Jemná stavba evokující kapku rosy pluje nad skálou na třech tenkých ocelových nohách. Lesklý břich zrcadlí žulu, stromy, lidi i nebe.| Zdroj: Mjölk architekti
  • Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Zrcadlený obraz na zakřiveném povrchu je deformovaný, barvy a odlesky se kroutí a mísí. Zážitek z pohledu na stavbu tak nikdy není stejný.
    Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Zrcadlený obraz na zakřiveném povrchu je deformovaný, barvy a odlesky se kroutí a mísí. Zážitek z pohledu na stavbu tak nikdy není stejný.| Zdroj: Mjölk architekti
  • Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES.  Komunitní centrum tvoří nový střed města. Urbanistické souvislosti města i umístění v nároží náměstí jeho pozici ještě posilují.
    Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Komunitní centrum tvoří nový střed města. Urbanistické souvislosti města i umístění v nároží náměstí jeho pozici ještě posilují.| Zdroj: Vratislav Zíka
  • Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Objekt stodoly je koncipován jako sala terrena propojující dvůr s ovocným sadem. Stodola se svým štítem se výrazně uplatňuje ve veřejném prostoru bočního náměstí - piazetty. Architektonické řešení je založeno na tradici a kontinuitě.
    Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Objekt stodoly je koncipován jako sala terrena propojující dvůr s ovocným sadem. Stodola se svým štítem se výrazně uplatňuje ve veřejném prostoru bočního náměstí - piazetty. Architektonické řešení je založeno na tradici a kontinuitě.| Zdroj: Vratislav Zíka
  • Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Celková skladba objemů a prostorů zakládá prostupnou – otevřenou – městskou strukturu s flexibilním využitím v čase i prostoru. Jednotlivé elementy celkové struktury je možno provozovat nezávisle i společně.
    Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Celková skladba objemů a prostorů zakládá prostupnou – otevřenou – městskou strukturu s flexibilním využitím v čase i prostoru. Jednotlivé elementy celkové struktury je možno provozovat nezávisle i společně.| Zdroj: Vratislav Zíka
  • Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům je umístěn na svažitém pozemku na severní hranici města Zlína. Leží zdánlivě mimo kontext baťovského urbanismu, vnímání Zlína je však v řešení všudypřítomné.
    Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům je umístěn na svažitém pozemku na severní hranici města Zlína. Leží zdánlivě mimo kontext baťovského urbanismu, vnímání Zlína je však v řešení všudypřítomné.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům neexponuje nosnou monolitickou konstrukci a pracuje s vlastní výtvarnou logikou napětí mezi abstraktním kovovým vnějškem a měkce dřevěným vnitřkem s barevnými akcenty vržených světel.
    Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům neexponuje nosnou monolitickou konstrukci a pracuje s vlastní výtvarnou logikou napětí mezi abstraktním kovovým vnějškem a měkce dřevěným vnitřkem s barevnými akcenty vržených světel.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dispozice hlavního obytného podlaží minimalizuje chodby a je organizována kolem centrálního společenského prostoru, kontaktujícího na jihu zahradu a na severu město.
    Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dispozice hlavního obytného podlaží minimalizuje chodby a je organizována kolem centrálního společenského prostoru, kontaktujícího na jihu zahradu a na severu město.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Pavilon s občerstvením má fungovat jako zázemí parku ve spodní části pražského Výstaviště. Je součástí nově obnovené cesty směřující do parku Stromovka, jejímž návštěvníkům se chce areál Výstaviště více otevřít.
    Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Pavilon s občerstvením má fungovat jako zázemí parku ve spodní části pražského Výstaviště. Je součástí nově obnovené cesty směřující do parku Stromovka, jejímž návštěvníkům se chce areál Výstaviště více otevřít.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Dispozičně se pavilon skládá z prostoru výčepu otočeného směrem do Stromovky a bistra orientovaného na Výstaviště. Uprostřed objektu se nachází zázemí pro personál a veřejné wc.
    Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Dispozičně se pavilon skládá z prostoru výčepu otočeného směrem do Stromovky a bistra orientovaného na Výstaviště. Uprostřed objektu se nachází zázemí pro personál a veřejné wc.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Hlavním rysem modulárního pavilonu je variabilní opláštění ze sklolaminátu.
    Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Hlavním rysem modulárního pavilonu je variabilní opláštění ze sklolaminátu.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Úzká a dlouhá figura domu přirozeně kopíruje stávající terén. Částečně podsklepený přízemní objekt má tři výškové úrovně podlahy.
    Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Úzká a dlouhá figura domu přirozeně kopíruje stávající terén. Částečně podsklepený přízemní objekt má tři výškové úrovně podlahy.| Zdroj: Martin Grobař
  • Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. V Radvanicích – jednom z městských obvodů Ostravy – nalezl manželský pár pokrokově smýšlejících doktorů specifický, k severu se svažující pozemek, na němž vyrostl tento rodinný dům.
    Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. V Radvanicích – jednom z městských obvodů Ostravy – nalezl manželský pár pokrokově smýšlejících doktorů specifický, k severu se svažující pozemek, na němž vyrostl tento rodinný dům.| Zdroj: Martin Grobař
  • Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Vnitřní prostory jsou půdorysně striktně zónovány a pod téměř třicet metrů dlouhou pultovou střechou ukrývají proměnlivou světlou výšku od intimních 2,3 m až po velkorysých 3,5 m.
    Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Vnitřní prostory jsou půdorysně striktně zónovány a pod téměř třicet metrů dlouhou pultovou střechou ukrývají proměnlivou světlou výšku od intimních 2,3 m až po velkorysých 3,5 m.| Zdroj: Martin Grobař
  • Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Buňku je možné přemístit kamkoliv, může být na vodě i na souši.
    Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Buňku je možné přemístit kamkoliv, může být na vodě i na souši.| Zdroj: Peter Fabo
  • Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Uvnitř je prostor maximálně praktický, úsporný a současně velkorysý. Prostor je rozdělen na dvě části – hlavní obytný prostor v přízemí, jehož součástí je jedno dvojlůžko, a druhý prostor v patře nad koupelnou a saunou, kde je druhé dvojlůžko.
    Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Uvnitř je prostor maximálně praktický, úsporný a současně velkorysý. Prostor je rozdělen na dvě části – hlavní obytný prostor v přízemí, jehož součástí je jedno dvojlůžko, a druhý prostor v patře nad koupelnou a saunou, kde je druhé dvojlůžko.| Zdroj: Lina Neméth
  • Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Minimální a zároveň komfortu plná mobilní buňka pro čtyři osoby poskytne útočiště na nejméně čtyři dny v otevřené krajině.
    Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Minimální a zároveň komfortu plná mobilní buňka pro čtyři osoby poskytne útočiště na nejméně čtyři dny v otevřené krajině.| Zdroj: Peter Fabo
  • Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Hrad Helfštýn je považován za druhý největší hrad v České republice. Torzo renezančního paláce hradu bylo však v roce 2014 pro veřejnost uzavřeno, jelikož bylo nutné provést jeho statické zajištění.
    Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Hrad Helfštýn je považován za druhý největší hrad v České republice. Torzo renezančního paláce hradu bylo však v roce 2014 pro veřejnost uzavřeno, jelikož bylo nutné provést jeho statické zajištění.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Koncepce respektuje historický objekt a je vedena snahou o zachování jeho charakteru. Nové konstrukce se vkládají do již existujících otvorů palácového torza a jsou řešeny v soudobém designu.
    Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Koncepce respektuje historický objekt a je vedena snahou o zachování jeho charakteru. Nové konstrukce se vkládají do již existujících otvorů palácového torza a jsou řešeny v soudobém designu.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Pro konstrukce schodišť a lávek byl vybrán materiál Corten, který umožňuje řízenou korozi, jež se postupně stabilizuje.
    Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Pro konstrukce schodišť a lávek byl vybrán materiál Corten, který umožňuje řízenou korozi, jež se postupně stabilizuje.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Zadáním bylo postavit malý dům pro starší pár, který se po letech života v panelákovém bytě rozhodl přestěhovat do domu se zahradou. Spodní patro má tedy sloužit rodičům, horní pak příležitostným návštěvám čtyř již dospělých dětí.
    Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Zadáním bylo postavit malý dům pro starší pár, který se po letech života v panelákovém bytě rozhodl přestěhovat do domu se zahradou. Spodní patro má tedy sloužit rodičům, horní pak příležitostným návštěvám čtyř již dospělých dětí.| Zdroj: Lukáš Ildža
  • Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Hlavním cílem projektu bylo nenarušit silný duch místa ale citlivě jej doplnit. Proto se autoři rozhodli zachovat žulové stěny staré stodoly, jako památku na skvělou kamenickou práci původních obyvatel. Nová dřevostavba byla vestavěna mezi ně.
    Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Hlavním cílem projektu bylo nenarušit silný duch místa ale citlivě jej doplnit. Proto se autoři rozhodli zachovat žulové stěny staré stodoly, jako památku na skvělou kamenickou práci původních obyvatel. Nová dřevostavba byla vestavěna mezi ně.| Zdroj: Lukáš Ildža
  • Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Dům pro rodiče, se má stát součástí historie Staré Červené Vody jen na chvíli a pak tiše zmizí. Zůstanou po něm jen žulové stěny staré stodoly a ovocný sad.
    Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Dům pro rodiče, se má stát součástí historie Staré Červené Vody jen na chvíli a pak tiše zmizí. Zůstanou po něm jen žulové stěny staré stodoly a ovocný sad.| Zdroj: Lukáš Ildža
  • Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je výrazové velmi jednoduchý, geometricky elementární. Je tak mezi deskovými panelovými domy na sídlišti Brno - Lesná velmi snadno čitelný.
    Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je výrazové velmi jednoduchý, geometricky elementární. Je tak mezi deskovými panelovými domy na sídlišti Brno - Lesná velmi snadno čitelný.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je postaven na půdorysu kruhu – odvěkém symbolu nebe a věčnosti.
    Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je postaven na půdorysu kruhu – odvěkém symbolu nebe a věčnosti.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Nebe se zpětně odráží v barevném prstencovém okně, které obepíná pod střechou kostel. Dá se tak říci, že se kruh vznáší nad Lesnou a v přenesené duchovní rovině, že se nad Lesnou vznáší nebe.
    Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Nebe se zpětně odráží v barevném prstencovém okně, které obepíná pod střechou kostel. Dá se tak říci, že se kruh vznáší nad Lesnou a v přenesené duchovní rovině, že se nad Lesnou vznáší nebe.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Momenty dějin, autoři KOLMO.eu.  Chodba propojuje  starou a novou budovu Národního muzea. Expozice o historii naší země s přírodopisnými. Současnost s minulostí.
    Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Chodba propojuje starou a novou budovu Národního muzea. Expozice o historii naší země s přírodopisnými. Současnost s minulostí.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Expozici proto koncipujeme jako prostor pro zážitek se všemi těmito vrstvami. Návštěvník se ponoří do obrazu a zvuku, obklopen zcela novým světem.
    Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Expozici proto koncipujeme jako prostor pro zážitek se všemi těmito vrstvami. Návštěvník se ponoří do obrazu a zvuku, obklopen zcela novým světem.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Vstup do nové budovy z propojující chodby se jeví nenápadně, za ním začíná expozice.
    Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Vstup do nové budovy z propojující chodby se jeví nenápadně, za ním začíná expozice.| Zdroj: Boys Play Nice
  • Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Bydlení v přírodě a zároveň v bezprostřední blízkosti od všeho, co rodinné bydlení požaduje. Koncepce bytových domů Eden Rožnov má zajišťovat hromadné bydlení s aspekty a výhodami individuálního bydlení a zajištění maximálního soukromí.
    Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Bydlení v přírodě a zároveň v bezprostřední blízkosti od všeho, co rodinné bydlení požaduje. Koncepce bytových domů Eden Rožnov má zajišťovat hromadné bydlení s aspekty a výhodami individuálního bydlení a zajištění maximálního soukromí.| Zdroj: Studio acht
  • Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Navržené bydlení harmonizuje území, nesnaží se místo vytěžit a zničit ho. Nové bytové domy jsou rozmístěné od hrany již stojících domů směrem k horám tak, aby nové domy respektovaly tvar kopce a nepřevyšovaly horizont.
    Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Navržené bydlení harmonizuje území, nesnaží se místo vytěžit a zničit ho. Nové bytové domy jsou rozmístěné od hrany již stojících domů směrem k horám tak, aby nové domy respektovaly tvar kopce a nepřevyšovaly horizont.| Zdroj: Studio acht
  • Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Všechny bytové domy jsou zděné s jednoduchým fasádním řešením. Bílá omítka, místy ozvláštněná texturou, je doplněna dřevným obkladem, který akcentuje splynutí s krajinou.
    Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Všechny bytové domy jsou zděné s jednoduchým fasádním řešením. Bílá omítka, místy ozvláštněná texturou, je doplněna dřevným obkladem, který akcentuje splynutí s krajinou.| Zdroj: Studio acht
  • Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka spojuje oba břehy v místě příčné cesty parkem z Veselské ulice na levém břehu a Žižkovou ulicí na pravém břehu.
    Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka spojuje oba břehy v místě příčné cesty parkem z Veselské ulice na levém břehu a Žižkovou ulicí na pravém břehu.| Zdroj: Kamil Saliba
  • Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka je součástí širšího projektu na rozvoj cyklostezek ve  Žďáře nad Sázavou a revitalizace parku Farská humna. Cyklotrasa je lávkou odkloněna ze silnice a umožňuje napojení čtvrti s místním názvem Stalingrad na centrum města bez nutnosti překonávat rušnou komunikaci.
    Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka je součástí širšího projektu na rozvoj cyklostezek ve Žďáře nad Sázavou a revitalizace parku Farská humna. Cyklotrasa je lávkou odkloněna ze silnice a umožňuje napojení čtvrti s místním názvem Stalingrad na centrum města bez nutnosti překonávat rušnou komunikaci.| Zdroj: Kamil Saliba
  • Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Na obou březích je konstrukce vetknuta. Všechny ocelové prvky jsou opatřeny černou práškovou barvou. Železobetonová deska je opatřena přímo pochozí izolací. Lávka je po obou stranách lemovaná zábradlím tvořeným dřevěnými prkny, kotvenými z vnější strany lávky.
    Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Na obou březích je konstrukce vetknuta. Všechny ocelové prvky jsou opatřeny černou práškovou barvou. Železobetonová deska je opatřena přímo pochozí izolací. Lávka je po obou stranách lemovaná zábradlím tvořeným dřevěnými prkny, kotvenými z vnější strany lávky.| Zdroj: Kamil Saliba
  • Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti.   Měřítko městské struktury města Modřice není příliš velké. Nový objekt sportovní haly ctí tento princip a výšku okolní zástavby i přesto, že hala má světlou výšku v rozmezí 9 - 11 metrů. Původní objekt – dnešní restauraci vnímáme jako historickou vrstvu, která je pro území kvalitou a navazujeme na ni.
    Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti. Měřítko městské struktury města Modřice není příliš velké. Nový objekt sportovní haly ctí tento princip a výšku okolní zástavby i přesto, že hala má světlou výšku v rozmezí 9 - 11 metrů. Původní objekt – dnešní restauraci vnímáme jako historickou vrstvu, která je pro území kvalitou a navazujeme na ni.| Zdroj: Tomáš Slavík
  • Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti.  Prostorový koncept se vyrovnává s drobným měřítkem okolní zástavby. Velký objem haly je potlačen rozčleněním do tří stejných hmot. Toto členění odpovídá vnitřnímu provozu.
    Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti. Prostorový koncept se vyrovnává s drobným měřítkem okolní zástavby. Velký objem haly je potlačen rozčleněním do tří stejných hmot. Toto členění odpovídá vnitřnímu provozu.| Zdroj: Tomáš Slavík
  • Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti. Původní objem historického objektu restaurace U Brázdilů se stal hmotovým vzorem, jeho opakováním je vlastně zdůrazněna jeho existence. Zároveň tím nedochází k vytvoření hmotového novotvaru, který by mohl při vzájemné konfrontaci s historickým objektem působit cizorodě a škodlivě.
    Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti. Původní objem historického objektu restaurace U Brázdilů se stal hmotovým vzorem, jeho opakováním je vlastně zdůrazněna jeho existence. Zároveň tím nedochází k vytvoření hmotového novotvaru, který by mohl při vzájemné konfrontaci s historickým objektem působit cizorodě a škodlivě.| Zdroj: Tomáš Slavík
  • Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI.  Zrcadlo je samo o sobě v krajině mystické. Každé zrcátko je lehce jinak natočené. Obraz se jakoby chvěje.
    Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI. Zrcadlo je samo o sobě v krajině mystické. Každé zrcátko je lehce jinak natočené. Obraz se jakoby chvěje.| Zdroj: Radek Úlehla
  • Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI. Na první pohled vás tato krajina okouzlí svou divokostí. Keře a stromy do sebe prorůstají a zápasí o místo a světlo. Do krajiny jsme postavili velké zrcadlo. Výsledek je architekturou i instalaci uměleckého díla zároveň.
    Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI. Na první pohled vás tato krajina okouzlí svou divokostí. Keře a stromy do sebe prorůstají a zápasí o místo a světlo. Do krajiny jsme postavili velké zrcadlo. Výsledek je architekturou i instalaci uměleckého díla zároveň.| Zdroj: Benedikt Markel
  • Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI.  Areál protivzdušné obrany Drnov byl vybudován pro ochranu hlavního města Prahy. Kolem rozsáhlého podzemního objektu je rozmístěno i několik menších servisních bunkrů pro mobilní techniku. Právě v jednom z nich se investor rozhodl vybudovat krematorium pro zvířata: Věčná loviště.
    Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI. Areál protivzdušné obrany Drnov byl vybudován pro ochranu hlavního města Prahy. Kolem rozsáhlého podzemního objektu je rozmístěno i několik menších servisních bunkrů pro mobilní techniku. Právě v jednom z nich se investor rozhodl vybudovat krematorium pro zvířata: Věčná loviště.| Zdroj: Benedikt Markel
  • Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Mírně svažitý pozemek, na který je dům navzžen se nachází na konci malého města u lesa. Dům vplouvá do krajiny a architektura se rozmělňuje z města do přírody se stromy a rybníkem.
    Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Mírně svažitý pozemek, na který je dům navzžen se nachází na konci malého města u lesa. Dům vplouvá do krajiny a architektura se rozmělňuje z města do přírody se stromy a rybníkem.| Zdroj: Filip Šlapal
  • Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Do ulice a ke vstupu je dům zavřený za masivní kamennou stěnu s menšími okny. Do části privátní zahrady se dům otvírá plným prosklením.
    Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Do ulice a ke vstupu je dům zavřený za masivní kamennou stěnu s menšími okny. Do části privátní zahrady se dům otvírá plným prosklením.| Zdroj: Filip Šlapal
  • Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. K docílení lehkosti prosklené fasády byl navržen okenní fasádní systém na celou výšku domu.
    Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. K docílení lehkosti prosklené fasády byl navržen okenní fasádní systém na celou výšku domu.| Zdroj: Filip Šlapal
  • Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Zadáním bylo vytvořit obecní sociální byty, jednoduchý, levný objekt s přibližně šesti byty.
    Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Zadáním bylo vytvořit obecní sociální byty, jednoduchý, levný objekt s přibližně šesti byty.| Zdroj: Pavel Barták
  • Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Strop garáží vytvořil polosoukromou pavlač, z které jsou přístupné jednotlivé domy-byty, každý samostatně. Tato pavlač je záměrně rozšířena pro pohodlné procházení a zároveň tvoří filtr, zápraží, před vlastním vstupem tak, aby každý měl před vstupem lavičku, květináč, rohožku.
    Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Strop garáží vytvořil polosoukromou pavlač, z které jsou přístupné jednotlivé domy-byty, každý samostatně. Tato pavlač je záměrně rozšířena pro pohodlné procházení a zároveň tvoří filtr, zápraží, před vlastním vstupem tak, aby každý měl před vstupem lavičku, květináč, rohožku.| Zdroj: Pavel Barták
  • Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. S respektem k místu jsme objektu dali sedlovou střechu, tvar, který je všude v okolí.
    Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. S respektem k místu jsme objektu dali sedlovou střechu, tvar, který je všude v okolí.| Zdroj: Pavel Barták
  • Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Nová lávka je umístěna do původní stopy, průchozí profil je rozšířen na 4m, aby vyhovoval potřebám stezky pro pěší a cyklisty s možností přejezdu vozidel IZS i požadavkům vysoké vytíženosti trasy.
    Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Nová lávka je umístěna do původní stopy, průchozí profil je rozšířen na 4m, aby vyhovoval potřebám stezky pro pěší a cyklisty s možností přejezdu vozidel IZS i požadavkům vysoké vytíženosti trasy.| Zdroj: Karol Koštialová
  • Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Trojská lávka je součástí významného pražského přírodního prostoru, rekreačních tras z městského parku Stromovky k výletním cílům v Praze-Tróji. Po náhlém zhroucení původní lávky bylo třeba propojení co nejdříve obnovit.
    Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Trojská lávka je součástí významného pražského přírodního prostoru, rekreačních tras z městského parku Stromovky k výletním cílům v Praze-Tróji. Po náhlém zhroucení původní lávky bylo třeba propojení co nejdříve obnovit.| Zdroj: Karol Koštialová
  • Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Byla zvolena vizuálně jednoduchá, hierarchicky strukturovaná ocelová konstrukce s vzduchotěsným trubkovým páteřním nosníkem, který je svým lapidárním kruhovým profilem odolný vůči zatížení ve všech směrech a tloušťkou stěny odpovídá podélnému rozložení namáhání mostu. Na příčníky a trubkové podélníky je kotvena velmi odolná dřevěná mostovka a sklopné zábradlí.
    Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Byla zvolena vizuálně jednoduchá, hierarchicky strukturovaná ocelová konstrukce s vzduchotěsným trubkovým páteřním nosníkem, který je svým lapidárním kruhovým profilem odolný vůči zatížení ve všech směrech a tloušťkou stěny odpovídá podélnému rozložení namáhání mostu. Na příčníky a trubkové podélníky je kotvena velmi odolná dřevěná mostovka a sklopné zábradlí.| Zdroj: zuzana Lazarová
  • Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Krkonošská útulna se nachází poblíž frekventovaného rozcestí v Sedle pod Dvoračkami. Záměrem bylo vytvořit útulnu, která bude jednoduše a sériově vyrobitelná, lehce sestavitelná a bude možné ji univerzálně umisťovat na místa s různou morfologií terénu.
    Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Krkonošská útulna se nachází poblíž frekventovaného rozcestí v Sedle pod Dvoračkami. Záměrem bylo vytvořit útulnu, která bude jednoduše a sériově vyrobitelná, lehce sestavitelná a bude možné ji univerzálně umisťovat na místa s různou morfologií terénu.| Zdroj: Martin Čeněk
  • Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Útulna je navržena jako skládačka tak, aby jednotlivé části mohly být sestaveny v chráněném prostředí truhlářské dílny a potom bez větších potíží přepraveny na určené místo.
    Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Útulna je navržena jako skládačka tak, aby jednotlivé části mohly být sestaveny v chráněném prostředí truhlářské dílny a potom bez větších potíží přepraveny na určené místo.| Zdroj: Martin Čeněk
  • Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Konstrukce je sestavena ze sedmi shodných modulů, boxů z CLT panelů, které zároveň formují interiér. Dimenze boxu jsou voleny tak, aby se v něm dalo pohodlně sedět i ležet.
    Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Konstrukce je sestavena ze sedmi shodných modulů, boxů z CLT panelů, které zároveň formují interiér. Dimenze boxu jsou voleny tak, aby se v něm dalo pohodlně sedět i ležet.| Zdroj: Martin Čeněk
  • RK 17, autoři BY architects. Klientka oslovila architekty před koupí objektu a na první prohlídku šli už společně. Dům nebyl v dobré kondici, chyběly jakékoliv podklady a jeho pořizovací cena byla vysoká.
    RK 17, autoři BY architects. Klientka oslovila architekty před koupí objektu a na první prohlídku šli už společně. Dům nebyl v dobré kondici, chyběly jakékoliv podklady a jeho pořizovací cena byla vysoká.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • RK 17, autoři BY architects. Apsida se stala nedílnou součástí obytné plochy, v přízemí jako budoár v nejtěsnějším kontaktu se zahradou, ve 2. NP jako prostorná koupelna a v podkroví jako pokojík. Jejím využitím a skrz nová francouzská okna se dům dostal do intenzivního kontaktu se zahradou.
    RK 17, autoři BY architects. Apsida se stala nedílnou součástí obytné plochy, v přízemí jako budoár v nejtěsnějším kontaktu se zahradou, ve 2. NP jako prostorná koupelna a v podkroví jako pokojík. Jejím využitím a skrz nová francouzská okna se dům dostal do intenzivního kontaktu se zahradou.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • RK 17, autoři BY architects. Venkovní terén byl v návaznosti na výstup z kuchyně odkopán na úroveň přízemí. Tuto úpravu vymezuje dláždění a obloukové opěrné zdi z pohledových cihel.
    RK 17, autoři BY architects. Venkovní terén byl v návaznosti na výstup z kuchyně odkopán na úroveň přízemí. Tuto úpravu vymezuje dláždění a obloukové opěrné zdi z pohledových cihel.| Zdroj: Alex Shoots Buildings
  • Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Dům se nachází na frekventované křižovatce u vstupu do Prokopského údolí, v blízkosti železniční tratě a těsně u zastávky městského autobusu. Úkolem bylo adaptovat stávající objekt pro bydlení.
    Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Dům se nachází na frekventované křižovatce u vstupu do Prokopského údolí, v blízkosti železniční tratě a těsně u zastávky městského autobusu. Úkolem bylo adaptovat stávající objekt pro bydlení.| Zdroj: Jan Šilar
  • Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Obytný prostor byl vytvořen  v nejvyšším patře. Fasády proříznuté horizontálním oknem zakončeným směrem dolů „výkladcem“ s předsazeným velkým truhlíkem poskytují nejkrásnější výhled.
    Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Obytný prostor byl vytvořen v nejvyšším patře. Fasády proříznuté horizontálním oknem zakončeným směrem dolů „výkladcem“ s předsazeným velkým truhlíkem poskytují nejkrásnější výhled.| Zdroj: Jan Šilar
  • Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Inspirací se stal bâton de perroquet – Francouzi tak říkají domu s jednotlivými místnosti nad sebou.
    Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Inspirací se stal bâton de perroquet – Francouzi tak říkají domu s jednotlivými místnosti nad sebou.| Zdroj: Jan Šilar
Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Reflexní fasáda z hliníku odráží pestrý svět zadních dvorků, ze kterého přístavba čerpá tvar i charakter a kam zároveň siluetou a přítomností přispívá.
Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti.   Přístavbě dal tvar nevelký dvorek vymezený slepými zdmi sousedních objektů. Věž s minimální půdorysnou stopou na severní hranici pozemku nestíní ani neovlivňuje vedlejší objekty.
Přístavba kanceláře ve Vysokém Mýtě, autoři Prokš Přikryl architekti. Dispozice objektu je jednoduchá – v každém patře jedna místnost. Podkroví je doplněné o ateliérové severní okno přes celou šířku místnosti, které přivádí do místnosti rovnoměrné denní světlo.
Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Experimentální 3D tištěný dům Prvok využívá moderní technologie ve stavebnictví. Architektura inspirovaná organickým světem je navržená sochařem Michalem Trpákem a jeho týmem architektů z FA ČVUT v Praze.
Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková.  Vnější konkávně konvexní reliéf stěny inspirovaný draperií demonstruje možnosti 3D tisku, nabízí nové možnosti vizuality architektury a zároveň ztužuje stěnu.
Prvok, autoři Michal Trpák a Kateřina Nováková. Jedná se o jeden plynoucí prostor bez dveří, který je opticky dělen polopříčkami na obytnou část a hygienické zázemí.
Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Původní objekty menzy a kolejí architekta Karla Pragera zůstaly jen torzem nedokončeného areálu univerzitního kampusu na břehu Vltavy.
Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař. Návrh přestavby zachovává vnější tvar, podlažnost a proporce původního objektu menzy. Zásadním zásahem je vytvoření velkorysého centrálního prostoru dvorany s horním osvětlením pronikajícím mezi nosníky střešního světlíku.
Fakulta humanitních studií UK – přestavba menzy Koleje 17. listopadu, autoři Kuba & Pilař architekti. Dvorana je srdcem a společenským centrem fakulty, je současně prostorovou spojnicí všech tří podlaží.
Kuba & Pilař architekti. Pozemek je prolukou mezi rodinnými domy, které tvoří nábřeží řeky Dyje.
Rodinný dům v údolí Dyje, autoři  Kuba & Pilař architekti. Hlavní obytný prostor je umístěný v nejvyšším podlaží a je propojený s venkovní terasou a zahradou na jižní straně.
Kuba & Pilař architekti. Obytný prostor využívá největší devizu místa, kterou jsou krásné výhledy do údolí řeky Dyje a na protilehlé skalní svahy s významnými historickými památkami Znojma.
Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš.   Pomyslný střed areálu na kopci v lese, mezi sjezdovkami. Okolo nádherná, dramatická, rozlehlá krajina.
Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Středem areálu se stala celoročně otevřená, 35 metrů vysoká rozhledna, umístěná na horní stanici lanovky. Věž zde sebevědomě stojí jako štíhlý kulatý obelisk.
Rozhledna Kraličák, autoři Huť architektury Martin Rajniš. Materiálové řešení vychází z místa, prim proto hraje kámen a dřevo. Po 152 schodech vystoupáte až nad špičky okolního lesa.
DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Konverze původních industriálních skladů na loftové bydlení se nachází v nové rozvojové části Brna. Prostor s industriální historií je specifický i udržitelným pojetím.
DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt vyniká jako konverze velice citlivá k původnímu objektu a přece posouvající standard jeho využitelnosti na úroveň rozvíjené lokality.
DADA Distrikt, autoři KOGAA studio. Projekt také přináší hodnotu svým komunitním provozem, který je v Česku třeba dál rozšiřovat.
Dům v ruině, autoři ORA. Dům, který si za svého života prošel mnohými necitlivými úpravami, dostal nový impuls. Navrácení do původní dvoupatrové podoby, a tedy i původního dělení fasády.
Dům v ruině, autoři ORA. Do stávající kulisy ruiny byl vestavěn nový izolovaný dům, který díky tomu může splňovat současné energetické standardy.
Dům v ruině, autoři ORA. Dochází k vizuálnímu prolínání obou světů. Novostavba se skrze otvory ve staré zdi dere ven, naopak stará zeď skrze nová okna vstupuje dovnitř. Autoři považují projekt za manifest, jak zacházet se starými domy.
Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Moderní skromné řešení náměstí zdůrazňuje dekorativnost okolních domů tvořících prostor náměstí. Zachovaná historická schodiště, kamenné zdi a části litinového zábradlí byly citlivě opraveny a doplněny. Byla obnovena mozaika chodníku v původním vzoru.
Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Nově navržený dřevěný stánek s kavárnou zahrnuje bezbariérové toalety a prostor pro skladování mobilního nábytku a zahradní hry.
Revitalizace Kostnického náměstí, autoři Radmila Fingerová a Hana Špalková. Revitalizovaný veřejný prostor poskytuje podmínky pro odpočinek, práci, hry, setkání, občerstvení, hudbu, tanec, sdílení, výstavy a mnoho dalších aktivit všech generací.
Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Původní tubus byl transformován na rozhlednu s turistickým infocentrem.
Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti. Projekt se nesl v duchu minimalizování nákladů využitím stávající konstrukce a prvků. Autoři se snažili dokomponovat nefunkční torzo minimálními prostředky do jednoho celku s novým výrazem.
Rekonverze tubusu větrné elektrárny, autoři ABM architekti.  Vertikalita rozhledny je vyvážena horizontalitou spojovací lávky mezi rozhlednou a infocentrem a novou alejí stromů podél přístupové cesty.
Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Vyhlídka, která je součástí cyklu pěti rozhleden a vyhlídek, stojí na vrcholové skále Mylého Špičáku na soutoku Desné a Kamenice. Cílem bylo vytvořit drobnou, ale výraznou architekturu.
Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Jemná stavba evokující kapku rosy pluje nad skálou na třech tenkých ocelových nohách. Lesklý břich zrcadlí žulu, stromy, lidi i nebe.
Vyhlídka Špička, autoři Mjölk architekti. Zrcadlený obraz na zakřiveném povrchu je deformovaný, barvy a odlesky se kroutí a mísí. Zážitek z pohledu na stavbu tak nikdy není stejný.
Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES.  Komunitní centrum tvoří nový střed města. Urbanistické souvislosti města i umístění v nároží náměstí jeho pozici ještě posilují.
Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Objekt stodoly je koncipován jako sala terrena propojující dvůr s ovocným sadem. Stodola se svým štítem se výrazně uplatňuje ve veřejném prostoru bočního náměstí - piazetty. Architektonické řešení je založeno na tradici a kontinuitě.
Komunitní centrum Židlochovice, autoři JURA ET CONSORTES. Celková skladba objemů a prostorů zakládá prostupnou – otevřenou – městskou strukturu s flexibilním využitím v čase i prostoru. Jednotlivé elementy celkové struktury je možno provozovat nezávisle i společně.
Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům je umístěn na svažitém pozemku na severní hranici města Zlína. Leží zdánlivě mimo kontext baťovského urbanismu, vnímání Zlína je však v řešení všudypřítomné.
Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dům neexponuje nosnou monolitickou konstrukci a pracuje s vlastní výtvarnou logikou napětí mezi abstraktním kovovým vnějškem a měkce dřevěným vnitřkem s barevnými akcenty vržených světel.
Lazy House Zlín, autoři Petr Janda / brainwork. Dispozice hlavního obytného podlaží minimalizuje chodby a je organizována kolem centrálního společenského prostoru, kontaktujícího na jihu zahradu a na severu město.
Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Pavilon s občerstvením má fungovat jako zázemí parku ve spodní části pražského Výstaviště. Je součástí nově obnovené cesty směřující do parku Stromovka, jejímž návštěvníkům se chce areál Výstaviště více otevřít.
Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Dispozičně se pavilon skládá z prostoru výčepu otočeného směrem do Stromovky a bistra orientovaného na Výstaviště. Uprostřed objektu se nachází zázemí pro personál a veřejné wc.
Pavilon na Výstavišti, autoři Papundekl architekti. Hlavním rysem modulárního pavilonu je variabilní opláštění ze sklolaminátu.
Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Úzká a dlouhá figura domu přirozeně kopíruje stávající terén. Částečně podsklepený přízemní objekt má tři výškové úrovně podlahy.
Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. V Radvanicích – jednom z městských obvodů Ostravy – nalezl manželský pár pokrokově smýšlejících doktorů specifický, k severu se svažující pozemek, na němž vyrostl tento rodinný dům.
Rodinný dům v Radvanicích, autoři ti2 architekti. Vnitřní prostory jsou půdorysně striktně zónovány a pod téměř třicet metrů dlouhou pultovou střechou ukrývají proměnlivou světlou výšku od intimních 2,3 m až po velkorysých 3,5 m.
Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Buňku je možné přemístit kamkoliv, může být na vodě i na souši.
Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Uvnitř je prostor maximálně praktický, úsporný a současně velkorysý. Prostor je rozdělen na dvě části – hlavní obytný prostor v přízemí, jehož součástí je jedno dvojlůžko, a druhý prostor v patře nad koupelnou a saunou, kde je druhé dvojlůžko.
Mobilní útulna Aranka, autoři Martin Kožnar Architekt. Minimální a zároveň komfortu plná mobilní buňka pro čtyři osoby poskytne útočiště na nejméně čtyři dny v otevřené krajině.
Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Hrad Helfštýn je považován za druhý největší hrad v České republice. Torzo renezančního paláce hradu bylo však v roce 2014 pro veřejnost uzavřeno, jelikož bylo nutné provést jeho statické zajištění.
Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Koncepce respektuje historický objekt a je vedena snahou o zachování jeho charakteru. Nové konstrukce se vkládají do již existujících otvorů palácového torza a jsou řešeny v soudobém designu.
Rekonstrukce paláce hradu Helfštýna, autoři atelier-r. Pro konstrukce schodišť a lávek byl vybrán materiál Corten, který umožňuje řízenou korozi, jež se postupně stabilizuje.
Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Zadáním bylo postavit malý dům pro starší pár, který se po letech života v panelákovém bytě rozhodl přestěhovat do domu se zahradou. Spodní patro má tedy sloužit rodičům, horní pak příležitostným návštěvám čtyř již dospělých dětí.
Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Hlavním cílem projektu bylo nenarušit silný duch místa ale citlivě jej doplnit. Proto se autoři rozhodli zachovat žulové stěny staré stodoly, jako památku na skvělou kamenickou práci původních obyvatel. Nová dřevostavba byla vestavěna mezi ně.
Dům pro rodiče v Jeseníkách, autoři TŘI.ČTRNÁCT architekti. Dům pro rodiče, se má stát součástí historie Staré Červené Vody jen na chvíli a pak tiše zmizí. Zůstanou po něm jen žulové stěny staré stodoly a ovocný sad.
Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je výrazové velmi jednoduchý, geometricky elementární. Je tak mezi deskovými panelovými domy na sídlišti Brno - Lesná velmi snadno čitelný.
Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Kostel je postaven na půdorysu kruhu – odvěkém symbolu nebe a věčnosti.
Kostel blahoslavené Restituty, autoři Atelier Štěpán. Nebe se zpětně odráží v barevném prstencovém okně, které obepíná pod střechou kostel. Dá se tak říci, že se kruh vznáší nad Lesnou a v přenesené duchovní rovině, že se nad Lesnou vznáší nebe.
Momenty dějin, autoři KOLMO.eu.  Chodba propojuje  starou a novou budovu Národního muzea. Expozice o historii naší země s přírodopisnými. Současnost s minulostí.
Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Expozici proto koncipujeme jako prostor pro zážitek se všemi těmito vrstvami. Návštěvník se ponoří do obrazu a zvuku, obklopen zcela novým světem.
Momenty dějin, autoři KOLMO.eu. Vstup do nové budovy z propojující chodby se jeví nenápadně, za ním začíná expozice.
Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Bydlení v přírodě a zároveň v bezprostřední blízkosti od všeho, co rodinné bydlení požaduje. Koncepce bytových domů Eden Rožnov má zajišťovat hromadné bydlení s aspekty a výhodami individuálního bydlení a zajištění maximálního soukromí.
Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Navržené bydlení harmonizuje území, nesnaží se místo vytěžit a zničit ho. Nové bytové domy jsou rozmístěné od hrany již stojících domů směrem k horám tak, aby nové domy respektovaly tvar kopce a nepřevyšovaly horizont.
Bytové domy v Rožnově pod Radhoštěm, autoři Studio acht. Všechny bytové domy jsou zděné s jednoduchým fasádním řešením. Bílá omítka, místy ozvláštněná texturou, je doplněna dřevným obkladem, který akcentuje splynutí s krajinou.
Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka spojuje oba břehy v místě příčné cesty parkem z Veselské ulice na levém břehu a Žižkovou ulicí na pravém břehu.
Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Lávka je součástí širšího projektu na rozvoj cyklostezek ve  Žďáře nad Sázavou a revitalizace parku Farská humna. Cyklotrasa je lávkou odkloněna ze silnice a umožňuje napojení čtvrti s místním názvem Stalingrad na centrum města bez nutnosti překonávat rušnou komunikaci.
Lávka na Farských humnech, autoři Refuel. Na obou březích je konstrukce vetknuta. Všechny ocelové prvky jsou opatřeny černou práškovou barvou. Železobetonová deska je opatřena přímo pochozí izolací. Lávka je po obou stranách lemovaná zábradlím tvořeným dřevěnými prkny, kotvenými z vnější strany lávky.
Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti.   Měřítko městské struktury města Modřice není příliš velké. Nový objekt sportovní haly ctí tento princip a výšku okolní zástavby i přesto, že hala má světlou výšku v rozmezí 9 - 11 metrů. Původní objekt – dnešní restauraci vnímáme jako historickou vrstvu, která je pro území kvalitou a navazujeme na ni.
Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti.  Prostorový koncept se vyrovnává s drobným měřítkem okolní zástavby. Velký objem haly je potlačen rozčleněním do tří stejných hmot. Toto členění odpovídá vnitřnímu provozu.
Městská hala Modřice, autoři Atelier bod architekti. Původní objem historického objektu restaurace U Brázdilů se stal hmotovým vzorem, jeho opakováním je vlastně zdůrazněna jeho existence. Zároveň tím nedochází k vytvoření hmotového novotvaru, který by mohl při vzájemné konfrontaci s historickým objektem působit cizorodě a škodlivě.
Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI.  Zrcadlo je samo o sobě v krajině mystické. Každé zrcátko je lehce jinak natočené. Obraz se jakoby chvěje.
Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI. Na první pohled vás tato krajina okouzlí svou divokostí. Keře a stromy do sebe prorůstají a zápasí o místo a světlo. Do krajiny jsme postavili velké zrcadlo. Výsledek je architekturou i instalaci uměleckého díla zároveň.
Věčná loviště, autoři Petr Hájek ARCHITEKTI.  Areál protivzdušné obrany Drnov byl vybudován pro ochranu hlavního města Prahy. Kolem rozsáhlého podzemního objektu je rozmístěno i několik menších servisních bunkrů pro mobilní techniku. Právě v jednom z nich se investor rozhodl vybudovat krematorium pro zvířata: Věčná loviště.
Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Mírně svažitý pozemek, na který je dům navzžen se nachází na konci malého města u lesa. Dům vplouvá do krajiny a architektura se rozmělňuje z města do přírody se stromy a rybníkem.
Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. Do ulice a ke vstupu je dům zavřený za masivní kamennou stěnu s menšími okny. Do části privátní zahrady se dům otvírá plným prosklením.
Dům u lesa a rybníka, autoři JRA Jaroušek Rochová architekti. K docílení lehkosti prosklené fasády byl navržen okenní fasádní systém na celou výšku domu.
Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Zadáním bylo vytvořit obecní sociální byty, jednoduchý, levný objekt s přibližně šesti byty.
Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. Strop garáží vytvořil polosoukromou pavlač, z které jsou přístupné jednotlivé domy-byty, každý samostatně. Tato pavlač je záměrně rozšířena pro pohodlné procházení a zároveň tvoří filtr, zápraží, před vlastním vstupem tak, aby každý měl před vstupem lavičku, květináč, rohožku.
Sociální bydlení obce Bílovice nad Svitavou, autoři ČTYŘSTĚN. S respektem k místu jsme objektu dali sedlovou střechu, tvar, který je všude v okolí.
Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Nová lávka je umístěna do původní stopy, průchozí profil je rozšířen na 4m, aby vyhovoval potřebám stezky pro pěší a cyklisty s možností přejezdu vozidel IZS i požadavkům vysoké vytíženosti trasy.
Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Trojská lávka je součástí významného pražského přírodního prostoru, rekreačních tras z městského parku Stromovky k výletním cílům v Praze-Tróji. Po náhlém zhroucení původní lávky bylo třeba propojení co nejdříve obnovit.
Nová Trojská lávka, autoři VALBEK. Byla zvolena vizuálně jednoduchá, hierarchicky strukturovaná ocelová konstrukce s vzduchotěsným trubkovým páteřním nosníkem, který je svým lapidárním kruhovým profilem odolný vůči zatížení ve všech směrech a tloušťkou stěny odpovídá podélnému rozložení namáhání mostu. Na příčníky a trubkové podélníky je kotvena velmi odolná dřevěná mostovka a sklopné zábradlí.
Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Krkonošská útulna se nachází poblíž frekventovaného rozcestí v Sedle pod Dvoračkami. Záměrem bylo vytvořit útulnu, která bude jednoduše a sériově vyrobitelná, lehce sestavitelná a bude možné ji univerzálně umisťovat na místa s různou morfologií terénu.
Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Útulna je navržena jako skládačka tak, aby jednotlivé části mohly být sestaveny v chráněném prostředí truhlářské dílny a potom bez větších potíží přepraveny na určené místo.
Útulna Jenga, autoři Ateliér Seho - Světlík - UN II FA ČVUT. Konstrukce je sestavena ze sedmi shodných modulů, boxů z CLT panelů, které zároveň formují interiér. Dimenze boxu jsou voleny tak, aby se v něm dalo pohodlně sedět i ležet.
RK 17, autoři BY architects. Klientka oslovila architekty před koupí objektu a na první prohlídku šli už společně. Dům nebyl v dobré kondici, chyběly jakékoliv podklady a jeho pořizovací cena byla vysoká.
RK 17, autoři BY architects. Apsida se stala nedílnou součástí obytné plochy, v přízemí jako budoár v nejtěsnějším kontaktu se zahradou, ve 2. NP jako prostorná koupelna a v podkroví jako pokojík. Jejím využitím a skrz nová francouzská okna se dům dostal do intenzivního kontaktu se zahradou.
RK 17, autoři BY architects. Venkovní terén byl v návaznosti na výstup z kuchyně odkopán na úroveň přízemí. Tuto úpravu vymezuje dláždění a obloukové opěrné zdi z pohledových cihel.
Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Dům se nachází na frekventované křižovatce u vstupu do Prokopského údolí, v blízkosti železniční tratě a těsně u zastávky městského autobusu. Úkolem bylo adaptovat stávající objekt pro bydlení.
Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Obytný prostor byl vytvořen  v nejvyšším patře. Fasády proříznuté horizontálním oknem zakončeným směrem dolů „výkladcem“ s předsazeným velkým truhlíkem poskytují nejkrásnější výhled.
Přestavba rodinného domu, autoři R.U.A. Inspirací se stal bâton de perroquet – Francouzi tak říkají domu s jednotlivými místnosti nad sebou.