Na veletrhu CES ustoupila spotřební elektronika do pozadí
2
/
6
Přehled fotografií
Zavřít
Mobilní průlomy až v Barceloně. Přelomové novinky na veletrhu CES odhalovány nejsou, protože si je většina výrobců nechává na březnový veletrh MWC v Barceloně. Jedna důležitější novinka byla přesto prezentována – a to telefon LG G Flex 2 s ohnutým tělem a displejem, podobně jako je tomu u televizorů. Přístroj navazuje na loňský model LG G Flex a nabízí jako vůbec první nový procesor Snapdragon 810 s obrovským výkonem. Samsung zase odhalil cenově dostupnější modely Galaxy A3 a A5 se čtyřjádrovými procesory a 1, respektive 2 GB RAM.
|
Zdroj: Lubor Jarkovsky
Televizory – 4K a prohnutý design. V tradiční kategorii dominovaly velkoformátové modely nad 60 palců, jejichž trh obzvlášť v USA raketově roste. U takto velkých displejů má 4K rozlišení (4× vyšší než Full HD) určitě smysl, i když zdrojů tohoto signálu je prozatím poskrovnu a tvoří ho hlavně placené internetové zdroje typu Video-on-Demand. U 4K nechtějí ovšem firmy skončit a mnoho z nich už prezentovalo 8K televizory. Více než o rozlišení letos všichni hovořili o doladěných či vylepšených smart koncepcích – Samsung ukázal modely nově vybavené systémem Tizen a představil novou řadu SUHD TV s vylepšeným 4K rozlišením. Sony, Sharp a Philips zase modely s Android TV. A technologie zobrazení? U LG jako poslední z velkých hráčů věří na technologii OLED (s nákladnou a složitou výrobou), nad níž například Samsung už zlomil hůl. Korejské firmy pak naopak spojuje sázka na ohnuté displeje televizorů.
|
Zdroj: Lubor Jarkovsky
Wearables – chytré hodinky a jiní. Pomocníci připnutí na některé části těla a komunikující zpravidla s mobilními telefony či tablety letos CES zaplavily. Většina firem sází na hodinky, případně brýle, přičemž ze všech výrobků čišel prozatím fakt, že se zcela nová produktová kategorie zatím hledá. Všichni v ní vidí obrovský potenciál, tuší tučné zisky a hlad masy, na druhou stranu nejsou povětšinou výrobky dotažené a musejí ještě vyzrát. Z velkých firem prezentovaly chytré hodinky společnosti LG (model G Watch R se již prodává i u nás), Samsung představil model Gear S, ale i japonské Sony, které na CES ukázalo celokovové SmartWatch 3 se systémem Android Wear. Přihlásilo se i čínské Lenovo, u jehož náramku Vibe Band VB10 zaujal displej s elektronickým inkoustem (E-ink) a kompatibilita s jakýmkoliv zařízením se systémem Android 4.4. Celkově bylo na výstavě k vidění několik desítek chytrých hodinek a náramků. Nemalou podskupinou v oblasti „wearables“ byly výrobky zaměřené na fitness a měření tělesné aktivity, k
Supermoderní domácí spotřebiče. Největší pozornosti návštěvníků se těšily domácí spotřebiče u společností Samsung a LG, kdy první jmenovaný ukazoval svou super prémiovou řadu kuchyňských spotřebičů Chef Collection. Zaujaly také pro americký trh určené velkokapacitní pračky a sušičky, a to nejen od Samsungu. Například Twin Wash Systém společnosti LG staví na dvou pračkách v jednom – velké a menší, určené pro efektivní praní malého množství prádla. V zóně společnosti Whirlpool bylo kromě velkých praček a sporáků se dvěma troubami k vidění zařízení nazvané Swash pro rychlé osvěžování prádla.
|
Zdroj: Lubor Jarkovsky
Osobní špion. Jedním z největších témat na veletrhu byly drony, a to jak pro komerční či dokonce vojenské použití, tak pro zábavu. Lidem citlivým na své soukromí moc radosti neudělají, protože i drobné modely velikosti vizitky mají kameru a jsou bez nadsázky špionážním zařízením. A co teprve modely v podobě letadel určené k mapování krajiny? Ve vzduchu i po zemi se ve vyhrazených prostorech pohybovaly desítky na dálku ovládaných zařízení, až z nich šla hlava kolem.
|
Zdroj: Lubor Jarkovsky
Jde to i bez řidiče. Davy tísnící se u expozic značek Audi, BMW a Mercedes-Benz dávaly tušit, že je zde k vidění něco mimořádného. A skutečně bylo! Všechny tři firmy totiž na CES přivezly prototypy autonomních vozidel, tedy aut, která se řídí sama. Audi dokonce podnikla ještě před veletrhem s vybranými novináři 550 mil dlouhou cestu ze Silicon Valley do Las Vegas, kam je autonomní vůz řady A7 dovezl. Trasa byla vybrána i s ohledem na to, že vedla přes dva americké státy, které povolily testování těchto vozidel v běžném provozu. Technologie ještě nejsou tak daleko, aby „robotické auto“ zvládlo celou cestu úplně samo. Během jízdy po dálnici samo mění jízdní pruhy, předjíždí, zrychluje, brzdí a celkově reaguje na situace na silnici. Používá k tomu celý soubor senzorů včetně radaru, GPS, několika kamer a laserového skeneru. Některé části systému jsou už v aktuálních vozech a například v modelu Q7 pro rok 2016 přibude 3D kamera, ještě zvyšující bezpečnost. V městském provozu se autonomní režim zatím použít nedá.
|
Zdroj: Lubor Jarkovsky
Zavřít