Na veletrhu CES ustoupila spotřební elektronika do pozadí
Že bude letošní CES trochu jiný než předchozí ročníky, napověděly už den před otevřením bran samotného veletrhu úvodní prezentace většiny důležitých firem z oboru. V oblasti spotřební elektroniky udávají v současnosti trendy převážně dva korejští giganti LG a Samsung, kteří připravili o pozici lídrů někdejší japonské krále trhu jako Sony či Panasonic. Zmíněné korejské firmy sice poskytly nemalý prostor pro nové televizory se 4K rozlišením s ještě lepšími a rychlejšími operačními systémy pro „smart“ funkce, avšak téměř polovina obou prezentací byla věnována domácím spotřebičům. Na půdě CES téměř rouhání, chtělo by se říct.
Ale kdepak, pouze potvrzení už delší dobu trvající změny globální strategie obou firem. Jejich vrcholní představitelé si uvědomují, že trh s televizory, potažmo spotřební elektronikou, byl krizovým obdobím a cenovou válkou značně narušen a ekonomická stabilita podniků musí stát na co největším počtu nohou.
Na spotřebiče vsadila z výše popsaných důvodů i společnost Panasonic, které se dlouhodobě nedaří naskočit zpět do sedla a účinně vzdorovat Korejcům. Duch prezentace nebyl věnován televizorům, nýbrž výbavě pro automobilový průmysl včetně bateriových článků pro vozy Toyota či Tesla.
Autor je spolupracovníkem redakce