Tři týdny v Číně: Tesla je na každém rohu, offline život vymřel, roboti nahrazují lidi

7/11
Přehled fotografií
Zavřít
  • Červencová míra nezaměstnanosti činila 5,3 procenta. U mladých v červnu dokonce přesáhla rekordních 21 procent. Značné množství existujících pracovních míst přitom budí dojem zbytečnosti: například i osmičlenné skupiny kontrolorů, kteří dohlíží na průchod bezpečnostními rámy na vstupu do šanghajského metra.
    Červencová míra nezaměstnanosti činila 5,3 procenta. U mladých v červnu dokonce přesáhla rekordních 21 procent. Značné množství existujících pracovních míst přitom budí dojem zbytečnosti: například i osmičlenné skupiny kontrolorů, kteří dohlíží na průchod bezpečnostními rámy na vstupu do šanghajského metra.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Off-line život v Číně prakticky vymřel. Ani v menších městech se bez připojení k internetu a čínských aplikací neobejdete. Často to platí pro přivolání taxi, objednávání v restauraci nebo prostého opuštění parkoviště.
    Off-line život v Číně prakticky vymřel. Ani v menších městech se bez připojení k internetu a čínských aplikací neobejdete. Často to platí pro přivolání taxi, objednávání v restauraci nebo prostého opuštění parkoviště.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící. Na snímku je bytový dům v půlmilionovém městě Kaili.
    Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící. Na snímku je bytový dům v půlmilionovém městě Kaili.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící.
    Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.
    Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.
    Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Cesta rychlovlakem z Pekingu do města Su-čou, jež je vzdálené jen asi půl hodiny od Šanghaje, nás vychází na zhruba 1500 korun.
    Cesta rychlovlakem z Pekingu do města Su-čou, jež je vzdálené jen asi půl hodiny od Šanghaje, nás vychází na zhruba 1500 korun.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Trolejbusy jsou v čínských městech velmi rozšířené.
    Trolejbusy jsou v čínských městech velmi rozšířené.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Prodejna čínské automobilky XPeng v jednom z velkých pekingských nákupních center nabízí i elektrický model P5, jenž lze pořídit v přepočtu za více než půl milionu korun.
    Prodejna čínské automobilky XPeng v jednom z velkých pekingských nákupních center nabízí i elektrický model P5, jenž lze pořídit v přepočtu za více než půl milionu korun.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Elektromobil Porsche Taycan.
    Elektromobil Porsche Taycan.| Zdroj: Jiří Liebreich
  • Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.
    Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.| Zdroj: Jiří Liebreich
Červencová míra nezaměstnanosti činila 5,3 procenta. U mladých v červnu dokonce přesáhla rekordních 21 procent. Značné množství existujících pracovních míst přitom budí dojem zbytečnosti: například i osmičlenné skupiny kontrolorů, kteří dohlíží na průchod bezpečnostními rámy na vstupu do šanghajského metra.
Off-line život v Číně prakticky vymřel. Ani v menších městech se bez připojení k internetu a čínských aplikací neobejdete. Často to platí pro přivolání taxi, objednávání v restauraci nebo prostého opuštění parkoviště.
Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící. Na snímku je bytový dům v půlmilionovém městě Kaili.
Tikající bomba. Tak lze bez nadsázky popsat potíže gigantických rozměrů, se kterými se perou největší čínští developeři jako Evergrande nebo Country Garden. První zmíněná je považovaná za nejzadluženější realitní společnost na světě s dluhem vyšším než tři sta miliard dolarů. Množství nedokončených rozestavěných projektů po celé zemi je do očí bijící.
Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.
Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.
Cesta rychlovlakem z Pekingu do města Su-čou, jež je vzdálené jen asi půl hodiny od Šanghaje, nás vychází na zhruba 1500 korun.
Trolejbusy jsou v čínských městech velmi rozšířené.
Prodejna čínské automobilky XPeng v jednom z velkých pekingských nákupních center nabízí i elektrický model P5, jenž lze pořídit v přepočtu za více než půl milionu korun.
Elektromobil Porsche Taycan.
Na cestovním ruchu závislí obchodníci se v Číně perou o čím dál hubenější kořist. Zatímco v předpandemických letech zemi navštěvovalo i přes 140 milionů zahraničních turistů ročně, v letošním prvním pololetí se jich do Číny podívalo pouze 18 milionů.