Reportáž: Prvním Leo Expressem se svezla třicítka cestujících
První vlak společnosti Leo Express s cestujícími dorazil dnes po osmé hodině ranní z Prahy do Ostravy, na trati bude konkurovat spojům Českých drah a firmy RegioJet. (Foto ČTK)
|
ctk
Obsazeno bylo asi 30 míst. Dopravce zahájil zkušební provoz s cestujícími zhruba s týdenním zpožděním, původně ho chtěl spustit 7. listopadu. (Foto ČTK)
|
ctk
Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu. (Foto ČTK)
|
ctk
Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince. (Foto ČTK)
|
ctk
Soukromý dopravce plánoval zahájení provozu s cestujícími už minulý týden ve středu. Tehdy ale Drážní úřad jeho vlaky na trať nepustil, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení. (Foto ČTK)
|
ctk
Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. (Foto ČTK)
|
ctk
Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun. (Foto ČTK)
|
Cena jízdného se na internetu liší podle odjezdových časů. Dražší jsou jízdenky na odpolední spoj. (Foto ČTK)
|
ctk
Dopravce plánoval zahájení provozu s cestujícími už minulý týden ve středu. Tehdy mu ale provoz Drážní úřad zakázal, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení. (Foto ČTK)
|
ctk
Leo Express (foto: Jan Šindelář)
|
Obsluha v soupravě Leo Express (foto: Jan Šindelář)
|
Leo Express (foto: Jan Šindelář)
|
Interiér soupravy Leo Express (foto: Jan Šindelář)
|