Tak se řídí koridor: přístrojem z roku 1968
6
/
11
Přehled fotografií
Zavřít
Hradlaři, hláskaři, závoráři, výhybkáři - tyto profese se dříve či později zařadí k těm, které z železnice už zmizely.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Samotný provoz pomáhá hradlařce řídit přístroj z roku 1968. Když nefunguje, musí obsluha (střídají se tu čtyři ženy) běhat s velkým terčem do 400 metrů vzdálené zatáčky.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Vývoj moderních technologií odsoudil k zániku nejen hradlaře, ale i kolegy hláskaře, výhybkáře nebo závoráře. Posledně jmenovaných je už pouhá stovka.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Ještě v roce 1994 měla tehdejší státní organizace České dráhy na 105 tisíc zaměstnanců, nyní mají Správa železniční dopravní cesty, České dráhy a ČD Cargo dohromady 42 tisíc lidí.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Je tu ale i dobrá zpráva pro milovníky starých časů: vývoj není tak rychlý, jak si ještě před časem někteří manažeři představovali. Zejména kvůli nedostatku peněz.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Lokální trať žádné velké změny nečekají, i když z řady stanic v posledních letech obsluha odešla. Odborně se opuštěným stanicím říká výluka dopravního zaměstnance.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Na mnoha místech se starobylé drážní činnosti ještě dlouho o budoucnost bát nemusejí.
|
Zdroj: E15 Anna Vackova
Železnice je stále rájem pro milovníky technické historie
|
Zdroj: Anna Vackova, E15
U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost
|
Zdroj: Anna Vackova, E15
Nádraží v Mníšku pod Brdy
|
Zdroj: Anna Vackova, E15
Přejezd v Mníšku pod Brdy
|
Zdroj: Anna Vackova, E15
Zavřít