Tak se řídí koridor: přístrojem z roku 1968

6/11
Přehled fotografií
Zavřít
  • Hradlaři, hláskaři, závoráři, výhybkáři - tyto profese se dříve či později zařadí k těm, které z železnice už zmizely.
    Hradlaři, hláskaři, závoráři, výhybkáři - tyto profese se dříve či později zařadí k těm, které z železnice už zmizely.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Samotný provoz pomáhá hradlařce řídit přístroj z roku 1968. Když nefunguje, musí obsluha (střídají se tu čtyři ženy) běhat s velkým terčem do 400 metrů vzdálené zatáčky.
    Samotný provoz pomáhá hradlařce řídit přístroj z roku 1968. Když nefunguje, musí obsluha (střídají se tu čtyři ženy) běhat s velkým terčem do 400 metrů vzdálené zatáčky.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Vývoj moderních technologií odsoudil k zániku nejen hradlaře, ale i kolegy hláskaře, výhybkáře nebo závoráře. Posledně jmenovaných je už pouhá stovka.
    Vývoj moderních technologií odsoudil k zániku nejen hradlaře, ale i kolegy hláskaře, výhybkáře nebo závoráře. Posledně jmenovaných je už pouhá stovka.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Ještě v roce 1994 měla tehdejší státní organizace České dráhy na 105 tisíc zaměstnanců, nyní mají Správa železniční dopravní cesty, České dráhy a ČD Cargo dohromady 42 tisíc lidí.
    Ještě v roce 1994 měla tehdejší státní organizace České dráhy na 105 tisíc zaměstnanců, nyní mají Správa železniční dopravní cesty, České dráhy a ČD Cargo dohromady 42 tisíc lidí.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Je tu ale i dobrá zpráva pro milovníky starých časů: vývoj není tak rychlý, jak si ještě před časem někteří manažeři představovali. Zejména kvůli nedostatku peněz.
    Je tu ale i dobrá zpráva pro milovníky starých časů: vývoj není tak rychlý, jak si ještě před časem někteří manažeři představovali. Zejména kvůli nedostatku peněz.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Lokální trať žádné velké změny nečekají, i když z řady stanic v posledních letech obsluha odešla. Odborně se opuštěným stanicím říká výluka dopravního zaměstnance.
    Lokální trať žádné velké změny nečekají, i když z řady stanic v posledních letech obsluha odešla. Odborně se opuštěným stanicím říká výluka dopravního zaměstnance.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Na mnoha místech se starobylé drážní činnosti ještě dlouho o budoucnost bát nemusejí.
    Na mnoha místech se starobylé drážní činnosti ještě dlouho o budoucnost bát nemusejí.| Zdroj: E15 Anna Vackova
  • Železnice je stále rájem pro milovníky technické historie
    Železnice je stále rájem pro milovníky technické historie| Zdroj: Anna Vackova, E15
  • U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost
    U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost| Zdroj: Anna Vackova, E15
  • Nádraží v Mníšku pod Brdy
    Nádraží v Mníšku pod Brdy| Zdroj: Anna Vackova, E15
  • Přejezd v Mníšku pod Brdy
    Přejezd v Mníšku pod Brdy| Zdroj: Anna Vackova, E15
Hradlaři, hláskaři, závoráři, výhybkáři - tyto profese se dříve či později zařadí k těm, které z železnice už zmizely.
Samotný provoz pomáhá hradlařce řídit přístroj z roku 1968. Když nefunguje, musí obsluha (střídají se tu čtyři ženy) běhat s velkým terčem do 400 metrů vzdálené zatáčky.
Vývoj moderních technologií odsoudil k zániku nejen hradlaře, ale i kolegy hláskaře, výhybkáře nebo závoráře. Posledně jmenovaných je už pouhá stovka.
Ještě v roce 1994 měla tehdejší státní organizace České dráhy na 105 tisíc zaměstnanců, nyní mají Správa železniční dopravní cesty, České dráhy a ČD Cargo dohromady 42 tisíc lidí.
Je tu ale i dobrá zpráva pro milovníky starých časů: vývoj není tak rychlý, jak si ještě před časem někteří manažeři představovali. Zejména kvůli nedostatku peněz.
Lokální trať žádné velké změny nečekají, i když z řady stanic v posledních letech obsluha odešla. Odborně se opuštěným stanicím říká výluka dopravního zaměstnance.
Na mnoha místech se starobylé drážní činnosti ještě dlouho o budoucnost bát nemusejí.
Železnice je stále rájem pro milovníky technické historie
U zařízení sloužících k řízení železničního provozu – u moderních i letitých – je rozhodující jejich spolehlivost
Nádraží v Mníšku pod Brdy
Přejezd v Mníšku pod Brdy