Reportáž E15: bubenský brownfield čekají změny, prohlédněte si jeho současný stav

7/23
Zavřít
  • Vést by tu také měla rychlodráha na letiště. Ta je ale zatím v přípravě. Územní studie totiž zatím nedefinuje detailní dopravní řešení, které se bude navrhovat s jednotlivými projekty bloků a ulic.
    Vést by tu také měla rychlodráha na letiště. Ta je ale zatím v přípravě. Územní studie totiž zatím nedefinuje detailní dopravní řešení, které se bude navrhovat s jednotlivými projekty bloků a ulic.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Územní studie mimo jiné řeší i dopravu. Se severojižní magistrálou se nadále počítá.
    Územní studie mimo jiné řeší i dopravu. Se severojižní magistrálou se nadále počítá.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • "Magistrála je v těchto místech velmi vytížená, denně tu projede desítky tisíc aut. V plánu je ji polidštit a vytvořit z ní bulvár," přibližuje Milan Brlík z IPRu.
    "Magistrála je v těchto místech velmi vytížená, denně tu projede desítky tisíc aut. V plánu je ji polidštit a vytvořit z ní bulvár," přibližuje Milan Brlík z IPRu.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Přibudou zde proto tři řady stromů.
    Přibudou zde proto tři řady stromů.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V okolí Holešovického nádraží urbanisté vyčlenili pro výškové administrativní budovy. Některé z nich by mohly mít až 21 poschodí.
    V okolí Holešovického nádraží urbanisté vyčlenili pro výškové administrativní budovy. Některé z nich by mohly mít až 21 poschodí.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Právě toto místo je podle Brlíka pro takový druh zástavby ideální. Kvůli dopravě, je zde metro, tramvaj i vlak.
    Právě toto místo je podle Brlíka pro takový druh zástavby ideální. Kvůli dopravě, je zde metro, tramvaj i vlak.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Bytová zástavba poblíž zastávky metra Holešovice zůstane, nová je hmotově doplní.
    Bytová zástavba poblíž zastávky metra Holešovice zůstane, nová je hmotově doplní.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Naopak nižší průmyslové stavby nahradí buď bytové nebo administrativní domy.
    Naopak nižší průmyslové stavby nahradí buď bytové nebo administrativní domy.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Parkovací místa by tyto objekty měly mít pod zemí.
    Parkovací místa by tyto objekty měly mít pod zemí.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Ve středu území vznikne šest hektarů.
    Ve středu území vznikne šest hektarů.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V současnosti místo, které má poskytnout sportovní i relaxační vyžití, zeje prázdnotou.
    V současnosti místo, které má poskytnout sportovní i relaxační vyžití, zeje prázdnotou.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Na obrovské ploše, která takřka zeje prázdnotou, téměř nikdo nebydlí. Tu  a tam se zde najde ubytovna.
    Na obrovské ploše, která takřka zeje prázdnotou, téměř nikdo nebydlí. Tu a tam se zde najde ubytovna.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Nejčastěji tamní plochy slouží jako parkoviště.
    Nejčastěji tamní plochy slouží jako parkoviště.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V současnosti neudržované silnice se mají revitalizovat. V plánu je kolem nich vysadit stromy.
    V současnosti neudržované silnice se mají revitalizovat. V plánu je kolem nich vysadit stromy.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • V plánu je i oživení železniční trati Praha – Kladno.
    V plánu je i oživení železniční trati Praha – Kladno.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Většina kolejí by v budoucnu měla vést na takzvané estakádě s nejmodernějšími protihlukovými opatřeními.
    Většina kolejí by v budoucnu měla vést na takzvané estakádě s nejmodernějšími protihlukovými opatřeními.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Spojení na letiště za 40 miliard by mělo být dokončeno v roce 2028.
    Spojení na letiště za 40 miliard by mělo být dokončeno v roce 2028.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Bývalá nádražní budova se bude rekonstruovat podle projektu architekta Jiřího Krejčíka ze studia ARN. Kromě rekonstrukce objektu, architektonická studie řeší i revitalizaci okolí.
    Bývalá nádražní budova se bude rekonstruovat podle projektu architekta Jiřího Krejčíka ze studia ARN. Kromě rekonstrukce objektu, architektonická studie řeší i revitalizaci okolí.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Zhruba v těchto místech by měla vést nově tramvaj, která propojí Veletržní ulici z Letné do Dělnické v Holešovicích.
    Zhruba v těchto místech by měla vést nově tramvaj, která propojí Veletržní ulici z Letné do Dělnické v Holešovicích.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Poblíž zastávky metra Vltavská by měla vzniknout budova filharmonie. "Měla by rovněž fungovat jako takové přemostění. Na nábřeží by pod ní mohly podjíždět auta," přiblížil Brlík z IPRu.
    Poblíž zastávky metra Vltavská by měla vzniknout budova filharmonie. "Měla by rovněž fungovat jako takové přemostění. Na nábřeží by pod ní mohly podjíždět auta," přiblížil Brlík z IPRu.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Metro Vltavská bude mít v budoucnu i druhý výstup, který bude ústit poblíž nádraží.
    Metro Vltavská bude mít v budoucnu i druhý výstup, který bude ústit poblíž nádraží.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Okolí bude revitalizováno. V plánu je polidštit nejenom předmostí Hlávkova mostu, ale i vyřešit dopravu.
    Okolí bude revitalizováno. V plánu je polidštit nejenom předmostí Hlávkova mostu, ale i vyřešit dopravu.| Zdroj: Michaela Szkanderová
  • Dva pruhy magistrály v Bubenské chtějí urbanisté svést do ulice Argentinská.
    Dva pruhy magistrály v Bubenské chtějí urbanisté svést do ulice Argentinská.| Zdroj: Michaela Szkanderová
Vést by tu také měla rychlodráha na letiště. Ta je ale zatím v přípravě. Územní studie totiž zatím nedefinuje detailní dopravní řešení, které se bude navrhovat s jednotlivými projekty bloků a ulic.
Územní studie mimo jiné řeší i dopravu. Se severojižní magistrálou se nadále počítá.
"Magistrála je v těchto místech velmi vytížená, denně tu projede desítky tisíc aut. V plánu je ji polidštit a vytvořit z ní bulvár," přibližuje Milan Brlík z IPRu.
Přibudou zde proto tři řady stromů.
V okolí Holešovického nádraží urbanisté vyčlenili pro výškové administrativní budovy. Některé z nich by mohly mít až 21 poschodí.
Právě toto místo je podle Brlíka pro takový druh zástavby ideální. Kvůli dopravě, je zde metro, tramvaj i vlak.
Bytová zástavba poblíž zastávky metra Holešovice zůstane, nová je hmotově doplní.
Naopak nižší průmyslové stavby nahradí buď bytové nebo administrativní domy.
Parkovací místa by tyto objekty měly mít pod zemí.
Ve středu území vznikne šest hektarů.
V současnosti místo, které má poskytnout sportovní i relaxační vyžití, zeje prázdnotou.
Na obrovské ploše, která takřka zeje prázdnotou, téměř nikdo nebydlí. Tu  a tam se zde najde ubytovna.
Nejčastěji tamní plochy slouží jako parkoviště.
V současnosti neudržované silnice se mají revitalizovat. V plánu je kolem nich vysadit stromy.
V plánu je i oživení železniční trati Praha – Kladno.
Většina kolejí by v budoucnu měla vést na takzvané estakádě s nejmodernějšími protihlukovými opatřeními.
Spojení na letiště za 40 miliard by mělo být dokončeno v roce 2028.
Bývalá nádražní budova se bude rekonstruovat podle projektu architekta Jiřího Krejčíka ze studia ARN. Kromě rekonstrukce objektu, architektonická studie řeší i revitalizaci okolí.
Zhruba v těchto místech by měla vést nově tramvaj, která propojí Veletržní ulici z Letné do Dělnické v Holešovicích.
Poblíž zastávky metra Vltavská by měla vzniknout budova filharmonie. "Měla by rovněž fungovat jako takové přemostění. Na nábřeží by pod ní mohly podjíždět auta," přiblížil Brlík z IPRu.
Metro Vltavská bude mít v budoucnu i druhý výstup, který bude ústit poblíž nádraží.
Okolí bude revitalizováno. V plánu je polidštit nejenom předmostí Hlávkova mostu, ale i vyřešit dopravu.
Dva pruhy magistrály v Bubenské chtějí urbanisté svést do ulice Argentinská.