Drahá Hedvábná stezka. Keňa nás nutí používat čínskou železnici, stěžují si dovozci

1/13
Zavřít
  • Železnice se ale dovozcům prodraží.
    Železnice se ale dovozcům prodraží.| Zdroj: Reuters
  • Přístav v Mombase je hlavní branou pro zahraniční zboží do Keni.
    Přístav v Mombase je hlavní branou pro zahraniční zboží do Keni.| Zdroj: Reuters
  • Zboží z Mombasy putuje především do Nairobi.
    Zboží z Mombasy putuje především do Nairobi.| Zdroj: Reuters
  • Železnice, kterou v Keni postavila čínská státní korporace, zkracuje cestu mezi Mombasou a Nairobi pro cestující z 12 na čtyři hodiny.
    Železnice, kterou v Keni postavila čínská státní korporace, zkracuje cestu mezi Mombasou a Nairobi pro cestující z 12 na čtyři hodiny.| Zdroj: Reuters
  • Státní podnik Kenya Port Authority  se zavázal, že na železnici nasměruje nejméně milion tun zboží za rok.
    Státní podnik Kenya Port Authority se zavázal, že na železnici nasměruje nejméně milion tun zboží za rok.| Zdroj: Reuters
  • Do budoucna má toto číslo ještě stoupnout.
    Do budoucna má toto číslo ještě stoupnout.| Zdroj: Reuters
  • Náklad místo 24 hodin autem putuje do Nairobi po kolejích na pouhých osm.
    Náklad místo 24 hodin autem putuje do Nairobi po kolejích na pouhých osm.| Zdroj: Reuters
  • Celkové přepravní náklady importérům vyskočilo skoro o 50 procent – kromě dražší cesty po železnici se na tom podílejí i delší čekací doby na proclení na přeplněném nádraží v Nairobi.
    Celkové přepravní náklady importérům vyskočilo skoro o 50 procent – kromě dražší cesty po železnici se na tom podílejí i delší čekací doby na proclení na přeplněném nádraží v Nairobi.| Zdroj: Reuters
  • V Nairobi se navíc musí zboží přeložit opět na nákladní vozy.
    V Nairobi se navíc musí zboží přeložit opět na nákladní vozy.| Zdroj: Reuters
  • Hlavní nákladní nádraží v Nairobi.
    Hlavní nákladní nádraží v Nairobi.| Zdroj: Reuters
  • Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.
    Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.| Zdroj: Reuters
  • Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.
    Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.| Zdroj: Reuters
  • Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.
    Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.| Zdroj: Reuters
Železnice se ale dovozcům prodraží.
Přístav v Mombase je hlavní branou pro zahraniční zboží do Keni.
Zboží z Mombasy putuje především do Nairobi.
Železnice, kterou v Keni postavila čínská státní korporace, zkracuje cestu mezi Mombasou a Nairobi pro cestující z 12 na čtyři hodiny.
Státní podnik Kenya Port Authority  se zavázal, že na železnici nasměruje nejméně milion tun zboží za rok.
Do budoucna má toto číslo ještě stoupnout.
Náklad místo 24 hodin autem putuje do Nairobi po kolejích na pouhých osm.
Celkové přepravní náklady importérům vyskočilo skoro o 50 procent – kromě dražší cesty po železnici se na tom podílejí i delší čekací doby na proclení na přeplněném nádraží v Nairobi.
V Nairobi se navíc musí zboží přeložit opět na nákladní vozy.
Hlavní nákladní nádraží v Nairobi.
Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.
Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.
Vysoká cena za nové vlakové spojení vyvolává v Keni silný odpor. V Mombase proti povinnosti využívat novou trať každý týden protestují stovky místních obyvatel a podnikatelů.