Správce budov M2C míří na pražskou burzu. Úpis akcií bude už v červnu
Úpis akcií společnosti M2C na trh Start pražské burzy se bude konat od pondělí 2. do pondělí 16. června. Firma nabídne 800 tisíc kusů akcií. Upisovací rozpětí bylo stanoveno na 250 až 300 korun za akcii. M2C to oznámila s tím, že Česká národní banka prospekt pro veřejnou nabídku akcií schválila. Prvním obchodním dnem na trhu Start Market bude pátek 20. června 2025, sdělila pražská burza.
M2C, která poskytuje služby správy nemovitostí, nabídne investorům ve veřejném úpisu až 25 procent akcií společnosti. Půjde pouze o nové akcie, současní akcionáři si ty své ponechají. M2C oznámila záměr vstoupit na trh Start pražské burzy v dubnu. V případě úspěšného úpisu bude třináctou firmou obchodovanou na tomto trhu. Firma očekává, že tímto krokem získá stovky milionů korun pro financování dalšího růstu.
„Vstup na kapitálový trh představuje další logický krok v naší firemní strategii. Získané peníze investujeme především do rozvoje technologických inovací, dalších akvizic a expanze na nové trhy,“ uvedl dříve ředitel společnosti Matěj Bárta. Česká firma, která působí ve 13 evropských zemích a zaměstnává 8500 lidí, nedávno založila pobočku v USA a plánuje další rozšíření, včetně trhů na Blízkém východě.
Tržby M2C v roce 2024 činily 4,5 miliardy korun v konsolidovaných číslech, což je rekordní výsledek. Meziroční růst činil 22 procent. Čistý zisk společnosti loni stoupl o 70 milionů na 85,5 milionu korun. Letos společnost plánuje jeho nárůst na 128 milionů korun.
Kořeny firmy sahají do poloviny 90. let minulého století, kdy několik spolužáků založilo tehdy ještě studentskou firmu ABL. Později se společnost dostala do povědomí veřejnosti především kvůli kontroverzním politickým aktivitám Víta Bárty. Ten v roce 2010 svůj podíl převedl na svého bratra Matěje a z firmy zcela odešel.
Společnost v roce 2012 prošla rebrandingem a přijala současný název M2C. Od této transformace stojí v čele podniku Matěj Bárta, jehož podnikatelské aktivity nejsou nijak propojeny s jeho bratrem Vítem.
VIDEO: Jako šel Honza do světa, jedou naši lidé do Japonska. Je to investice do vzdělání, říká Hasík z Purposia Group, která je partnerem Expo 2025
