Dráhy chystají prodej podílu v Railreklam

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CD

České dráhy (ČD) chystají prodej zbylého 51procentního podílu ve své dceřiné firmě Railreklam. Obchod by mohl být uzavřen ještě letos a měl by ČD přinést desítky milionů korun, uvedl deník Dnes. Railreklam nabízí reklamu na billboardech, vlacích, nádražích i železničních mostech.

O prodeji Railreklam už ČD jednají, řekl deníku generální ředitel drah Petr Žaluda. Předkupní právo má druhý vlastník Railreklam, společnost Expiria, za níž stojí slovenská firma Joj Media House. „Zbavujeme se majetku, který nesouvisí s naší hlavní činností,“ uvedl Žaluda.

Deníku sdělil, že ČD zvažují rovněž prodej firmy ČD-Telematika, která spravuje drážní komunikační systémy a poskytuje telekomunikační služby. V ní zatím dráhy drží 59procentní podíl.

Již dříve ČD uvedly, že chtějí také prodat až 4500 nepotřebných budov a 14 tisíc pozemků. Podle v srpnu zveřejněných hospodářských výsledků dráhy v prvním pololetí tohoto roku prohloubily ztrátu z loňských 109 milionů na 494 milionů korun.