Letiště Brno loni odbavilo méně cestujících, oživení má přinést mnichovská linka
I přes pokles počtu cestujících považuje Plaček loňský rok za úspěšný. „Podařilo se udržet výkony v osobní a nákladní dopravě a hlavně se podařilo otevřít novou linku do Mnichova, odkud navazují spoje do celého světa. Létá šestkrát týdně,“ uvedl Plaček. Za měsíc a půl ji využilo 640 lidí, denní průměr se tedy pohybuje okolo 25 lidí.
Na pravidelných linkách loni letělo 195 tisíc lidí. Mohli využívat spojení na dvě londýnská letiště a do Eindhovenu. Pozastavené je spojení do Moskvy, v dřívějších letech se rušily například linky do Bergama či Girony. Od linky do Mnichova si letiště slibuje oživení zájmu, zvláště díky tomu, že linku provozuje společnost bmi regional, která spolupracuje s Lufthansou. Nejde tedy o nízkonákladového dopravce.
Chartery ovládá Travel Service
Charterové lety využilo 271 tisíc cestujících, kteří s nimi létají převážně na letní dovolenou. „Největší zájem byl o tureckou Antalyi, bulharský Burgas a řecký Heraklion,“ vyjmenoval Plaček. Preference cestujících se tak proti předloňsku nezměnily. Většinu letů zajišťuje společnost Travel Service.
K mírnému růstu došlo v nákladní dopravě, hmotnost nákladu se zvýšila o dvě procenta na 4615 tun.
Před rokem vedení letiště prohlásilo, že se chce do pěti let dostat na 700 tisíc cestujících ročně. Nejlepší rok zažilo v roce 2011, kdy je využilo 557 tisíc lidí. Letiště provozuje akciová společnost Letiště Brno, která je má pronajato od Jihomoravského kraje. Je druhým největším českým letištěm. Nejvíce pasažérů odbaví Letiště Václava Havla v Praze, loni to bylo 12 milionů. V Pardubicích to bylo například 58 tisíc, v Ostravě předloni 298 tisíc, loňské výsledky nejsou zatím známé.