Protiútok proti Flixbusu: Regiojet vstupuje na trasu mezi Vídní a Budapeští

Konkurenci mezi Regiojetem a Flixbusem se vyostřuje

Konkurenci mezi Regiojetem a Flixbusem se vyostřuje Zdroj: profimedia

Konkurenci mezi Regiojetem a Flixbusem se vyostřuje
FlixBus
Flixbus
FlixBus
Autobus Irizar/Volvo společnosti Regiojet
12
Fotogalerie

Český autobusový dopravce Regiojet získal v Rakousku a Maďarsku potřebné licence a začne nabízet několikrát denně linku Vídeň – Budapešť. Na trase chce konkurovat především německému Flixbusu, který konkuruje žlutým autobusům na vnitrostátních linkách České republiky od letošního srpna.

Autobusy Radima Jančury nebudou proti konkurenci bojovat jen cenou, podmínkami nebo akcemi, ale i rozšířením na klíčové trasy v zahraničí mimo Česko a Slovensko. Regiojet ve středu oznámil, že od ledna 2018 začne nabízet linku Vídeň – Budapešť. Kromě Rakouska a Maďarska se chystá příští rok rozšířit i na německé vnitrostátní trasy, kde dominuje konkurenční Flixbus.

„Rozhodli jsme se v letošním roce inovovat naši obchodní strategii a začít v návaznosti na aktivity ostatních dopravců rozšiřovat nabídku našich autobusových spojů také na klíčových trasách v dalších evropských zemích – mimo Českou republiku a Slovensko,“ uvedla obchodní ředitelka Regiojetu Marcela Hamříková. „Linka z Vídně do Budapešti je první vlaštovkou. V příštím roce bude následovat rozšíření našich spojů na území Německa,“ dodala.

Regiojet tak posiluje svou pozici na rakouském trhu. Kromě nových autobusových linek totiž nově pojede do Vídně i vlak. Od desátého prosince spouští Regiojet vlakové spojení mezi Prahou a Vídní. Ceny autobusových a vlakových spojů nasadil nižší, než jsou u Flixbusu.

Flixbus naopak rozšiřování svých linek v Česku pozastavil a zrušil méně vytížené spoje. Akcemi nicméně nešetří. Na Mikuláše, tedy 6. prosince, nabízí jízdenky na vnitrostátních spojích za korunu. Platí to však pouze při nákupu přes mobilní aplikaci dopravce. Jednokorunové jízdenky nabízel Flixbus i dřív, po stížnosti konkurentů se tím zabýval i antimonopolní úřad, který rozhodl, že podobné akce jsou v pořádku.

FlixBus zahájil provoz v Německu v roce 2013 po deregulaci trhu dálkové dopravy, kdy německé dráhy Deutsche Bahn přišly o monopol na dálkovou vnitrostátní dopravu. Dnes autobusový operátor působí prostřednictvím partnerských dopravců ve 24 evropských zemích, kde denně provozuje spoje do 1200 destinací. Na českých vnitrostátních linkách začal působit od letošního srpna. V listopadu společnost oznámila expanzi do USA.