Škodě Auto klesl meziroční odbyt téměř o třetinu. Je to nejvíc z celé skupiny Volkswagen

Škoda Auto Vrchlabí

Škoda Auto Vrchlabí Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to dnes uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje. Škoda Auto zároveň představila nového předsedu dozorčí rady. Tím je ode dneška bývalý šéf automobilky a nynější předseda představenstva Volkswagenu Thomas Schäfer.

Skupině Volkswagen celosvětový odbyt v pololetí klesl meziročně o více než 20 procent na 3,88 milionu aut.

Za druhé čtvrtletí Škoda svým zákazníkům dodala 174.400 aut, což je meziroční propad o 34,4 procenta. Červnový odbyt pak činil 66 tisíc aut a proti stejnému měsíci loni byl nižší o 26,6 procenta.

Podle člena představenstva Škody Martina Jahna stojí za poklesem nedostatek kabelových svazků kvůli výpadku jejich výroby na Ukrajině vyvolanému válečným konfliktem a také přetrvávající nedostatek čipů z Číny po lockdownu v Šanghaji. „Poptávka po našich vozech přitom neklesá a jsme v podstatě vyprodaní na dlouho dopředu. Tomu odpovídají i dlouhé čekací lhůty na naše vozy,“ řekl dnes novinářům.

Co se celého pololetí týče, druhý největší procentní propad odbytu ze skupiny Volkswagen registruje značka Seat/Cupra, kde odbyt proti loňskému prvnímu pololetí klesl o 27,4 procenta. Následuje výrobce nákladních vozů MAN s propadem 26,4 procenta a společnost Scania s propadem 25,2 procenta.

Novým předsedou dozorčí rady Škody Auto je ode dneška bývalý šéf automobilky a nynější předseda představenstva značky Volkswagen Osobní vozy a šéf objemových značek koncernu Thomas Schäfer. Vystřídal Murata Aksela, který z funkce odstoupil, ale dál zůstává členem rady. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Tímto krokem podle zástupců automobilky se dál zintenzivní a urychlí spolupráce ve skupině objemových značek, cílem je výrazné a trvalé snižování nákladů.

„Škoda Auto je v rámci koncernu zodpovědná za rozvíjející se trhy, k nimž patří například Indie a severní Afrika, a za projekty, jako například vývoj příští generace modelů Volkswagen Passat a Škoda Superb. Také odpovědnost za globální platformu MQB A0 ukazuje, jak silné postavení má značka v koncernu,“ uvedl Schäfer. Jeho cílem je prostřednictvím těsné spolupráce značek výrazně a trvale snižovat náklady.