Současný většinový vlastník automobilek Proton a Lotus hledá kupce pro převzetí jedné nebo obou značek. Koupí je Suzuki, Renault nebo PSA?
Když ztrátovou automobilku vlastní ztrátová automobilka, je to dost nepříjemná situace a přesně to se teď děje v případě značek Proton a Lotus.
Když investiční společnost DRB-Hicom v roce 2012 převzala za zhruba 410 milionů dolarů kontrolní balík akcií automobilky Proton, měla ambiciózní plán udělat z ní i z příslušenství v podobě sportovní značky Lotus vytvořit ziskovou firmu.
Kompletní fotogalerii najdete na webu Auto.cz >>>
Jenže nepodařilo se. Tedy částečně ano, příští rok by prý (možná) Lotus mohl být poprvé ve své 65leté historii ziskový, jenže Proton je každoročně v těžké ztrátě (naposledy 198 milionů dolarů). Malajsijská vláda sice v dubnu poskytla injekci ve výši 365 milionů dolarů, nicméně varovala, že současná situace není udržitelná a je třeba nalézt strategického partnera.