Beaujolais se vytrácí z českých řetězců, nahrazuje ho Svatomartinské

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CTK

Na trh letos míří i kvůli deštivému počasí jen 1,9 milionu lahví Svatomartinského vína. To je meziročně o pět procent méně. O jedno vítězství ale tuzemské první víno z letošní úrody ani v tomto roce nepřijde. Zájem o největšího konkurenta, francouzské beaujolais nouveau, jehož prodej začíná tradičně třetí čtvrtek v listopadu, tedy dnes, totiž dál klesá.

Některé řetězce už dokonce mladé víno z Francie, které mělo ještě před pár lety nad rozjíždějícím se projektem svatomartinského navrch, přestaly nabízet.

„Naší dlouhodobou strategií je podpora tradice svatého Martina a podpora českých a moravských vinařů. V souladu s tím už několik let beaujolais nenabízíme,“ uvedl mluvčí Kauflandu Michael Šperl s tím, že letos nabízí celkem 17 druhů Svatomartinského vína především z Moravy.

Od nabídky beaujolais nouveau upustilo v Česku stejně jako loni Tesco. Důvodem je podle mluvčího Jiřího Marečka rovněž snaha podporovat lokální dodavatele. „Můžeme říci, že se Svatomartinská vína těší velké oblibě. Tomu odpovídají i prodeje. Za první týden jsme letos prodali více než padesát tisíc lahví,“ uvedl mluvčí s tím, že cena svatomartinského se pohybuje do 90 korun za lahev. Cena beaujolais nouveau bývá v obchodech obvykle ještě o pár desetikorun vyšší.

Klesající tendenci v prodejích beaujolais zaznamenává i Billa. „Důvodem může být rostoucí obliba Svatomartinského vína i to, že jsou cenově níže než beaujolais,“ uvedla mluvčí Billy Lucie Borovičková. „Svatomartinská vína jsou stále více vyhledávaná a domácí tradice tak postupně překonává tradici dováženého beaujolais nouveau,“ potvrzuje i mluvčí Aholdu provozující síť Albert Judita Urbánková.