Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy

Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy
ilustrační foto
• 
ZDROJ: E15 Michael Tomes

ČTK, pav

Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun, meziročně o pětinu více. Nejvíce peněz slevové servery utržily z prodeje pobytů, velký zájem byl také o zboží a zážitkové poukazy. Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz.cz.

„Jen v prosinci se prodaly vouchery za téměř 500 milionů korun,“ uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Předvánoční období je tradičně pro slevové portály nejdůležitějším obdobím roku.

Nejvíce peněz nechali Češi před Vánocemi na slevových serverech za pobyty a cestování, které tvořily více než polovinu veškerých tržeb. Kromě nich vzrostla před Vánocemi poptávka po zážitkových poukazech.

„U nákupu vánočních dárků šlo hlavně o zážitky, např. letecký simulátor, masáže, gurmánské zážitky nebo wellness pobyty a módní doplňky - hodinky, šály a doplňky, u kterých není nutné řešit velikost,“ uvedl ředitel Slevomatu Peter Irikovský. Slevomat navýšil předvánoční obrat meziročně o 50 procent.

Pepa.cz: Prodávalo se hlavně cestování

Obrat slevového portálu Pepa.cz před Vánocemi vzrostl meziročně o 70 procent. „Hlavním segmentem prodeje bylo, stejně jako předešlá léta, cestování. V rámci zbožové kategorie byla největší poptávka po kosmetických přístrojích, fotoproduktech a dekorativních doplňcích do domácnosti,“ dodal obchodní ředitel serveru Levon Ter-Ghazaryan.

Na slevovém serveru Zapakatel.cz byl před svátky největší zájem o levnou elektroniku typu tabletů a smartphonů. „Tyto kategorie považujeme i za 'skokany roku',“ uvedl mluvčí Ondřej Duffek.

Trvající nárůst zájmu o zboží v čele s módou potvrdily i letošní Vánoce. Z hlediska počtu objednávek tvoří zboží a móda dohromady již více než 60 procent celkové poptávky. Jedním z vánočních bestsellerů se na slevových serverech staly designové samolepky na zeď. „Obecně u nás zákazníci hledali především inspiraci a různé vychytávky. Potvrdila se naše očekávání výrazně vyššího zájmu o zboží v čele s kreativními doplňky do domácnosti,“ uvedl Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Průměrná cena jedné objednávky se v předvánočním období pohybovala okolo 650 korun. Lidé nakupují před Vánocemi na slevových serverech více voucherů, ale jejich průměrná cena je lehce nižší, než je tomu během roku, kdy se pohybuje okolo 800 korun.

Předvánoční období je pro slevové portály třetinovým zdrojem celoročních příjmů. Nejúspěšnějším dnem byla podle portálu TopSleva.cz bronzová neděle. Řada lidí nechala vánoční dárky na poslední chvíli, na Štědrý den se přes tento portál ještě prodalo zboží za desítky tisíc korun.

Autor: ČTK, pav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!