Cestovky hlásí rekordní sezonu | E15.cz

Cestovky hlásí rekordní sezonu

Cestovky hlásí rekordní sezonu
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: scom

Vladan Gallistl

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu z migrační krize pomáhají prodejům zájezdů. 

Zájem Čechů o zahraniční zájezdy dál roste. Pokračuje tak stejný trend po silné loňské sezoně. „Letos je to ještě lepší než loni. Jde o rekordní sezonu a nejen pro naši cestovní kancelář,“ uvádí Stanislav Zíma, marketingový ředitel cestovní kanceláře Exim Tours.

Podobně se vyjadřují i ostatní cestovky. „Zájem je výrazně vyšší. Ve srovnání s loňským rekordním rokem jsme prodali přibližně o pětinu víc zájezdů,“ říká Jan Bezděk, mluvčí kanceláře Fischer. Nárůst o deset až patnáct procent hlásí cestovní kancelář Alexandria. „Oproti loňské sezoně jsou letošní prodeje na zhruba dvojnásobné úrovni,“ dodává mluvčí Blue Style Václav Nekvapil s tím, že rekord lze předpokládat.

Na dovolenou s hotovostí nebo s kartou? Češi fandí kartám

Už v minulém roce zažily cestovní kanceláře skvělou sezonu. Celkem totiž do
zahraničí vycestovalo 4,9 milionu Čechů, meziročně o patnáct procent více. „Z tohoto počtu byly téměř dva miliony dovolených zajištěny organizovaně prostřednictvím cestovních kanceláří. Jde o nárůst přibližně o devatenáct procent proti roku 2016,“ vyčísluje Tereza Picková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Letos se počty cest ještě zvýší. „Evidujeme přibližně dvacetiprocentní nárůst oproti prodejům v roce 2017,“ potvrzuje trend obchodní ředitelka portálu dovolena.cz Eva Sedlmajerová.

Nejoblíbenější destinace
2017    2018    
1. Řecko  1. Řecko
2. Španělsko 2. Egypt
3. Egypt 3. Turecko
4. Bulharsko 4. Španělsko
5. Turecko 5. Bulharsko
6. Itálie 6. Itálie
7. Chorvatsko 7. Tunisko

Pramen dovolena.cz

Cestovním kancelářím nahrává rychlý růst tuzemské ekonomiky, který se odráží v nízké nezaměstnanosti a rychlém růstu příjmů českých domácností. Ty proto více utrácejí i za svou dovolenou.

„Lidé si dopřávají nejen více zájezdů ročně, kvalitnější hotely, ale také stále častěji volí leteckou dopravu,“ upozorňuje marketingový ředitel Alexandrie Petr Šatný. Klienti přitom podle něj nejčastěji volí zájezdy s all inclusive do hotelů v blízkosti pláží.

Komentář Lukáše Kovandy: Pozor, v Turecku zlevňuje pivo

Kromě ekonomického růstu se na větším zájmu lidí o zahraniční cesty podílí rovněž klidnější situace ve světě, kdy u Čechů opadl strach zejména z uprchlíků. „Při výběru destinací hraje samozřejmě roli i geopolitická situace, stačí se podívat dva tři roky zpět a vzpomenout na výrazný pokles zájmu o muslimské destinace, které jsou letos již opět v kurzu,“ popisuje Šatný. Podle něj je zájem zejména o Turecko. To potvrzují i další cestovky.

Zatímco v minulém roce klienti podle Zímy nechtěli nakupovat zájezdy do Turecka příliš dopředu, letos to už neplatí. „Výhodou Turecka je servis místních hotelů, který je mimořádný. Ze středozemních destinací je snad na nejvyšší úrovni,“ dodává Zíma. Kromě Turecka patří v letošní sezoně mezi nejoblíbenější destinace ještě Řecko, Egypt nebo Chorvatsko.

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!